Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 16:49

2
دی
۵ روش بسیار ساده و کاربردی برای خشک کردن پرتقال

۵ روش بسیار ساده و کاربردی برای خشک کردن پرتقال

برای خشک کردن پرتقال در فر برقی یا گازی باید فر را از قبل گرم کنید. پرتقال‌ها را بشویید و خشک کنید. با کمک چاقوی تیزی به صورت یکسان برش زنید.

پرتقال یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار از خانواده مرکبات است که با آن انواع دسر‌ها، کیک و شیرینی را می‌توان تهیه کرد. موجب حفظ شادابی پوست می‌شود و یبوست را برطرف می‌کند. از عفونت‌های ویروسی جلوگیری می‌کند و به مقابله با کم‌خونی می‌پردازد، پرتقال خواص ضد سرطان دارد و موجب کاهش کلسترول خون می‌شود.

با توجه به فواید و خواص این میوه خوش‌عطر و طعم شما در همه فصول سال به آن دسترسی ندارید، اما با خشک کردن آن در پاییز و زمستان می‌توانید آن را در سایر ماه‌های سال استفاده کنید. ما امروز در این بخش از اکالا بلاگ ۵ روش بسیار ساده و کاربردی برای خشک کردن پرتقال در خانه را به شما آموزش خواهیم داد. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

معرفی روش‌های خشک کردن پرتقال در خانه

در این بخش به معرفی روش‌های خشک کردن پرتقال در خانه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید:

ترفندهایی برای نگهداری میوه خشک

 

 

 

روش اول | استفاده از فر برقی یا گازی

برای خشک کردن پرتقال در فر برقی یا گازی باید فر را از قبل گرم کنید. پرتقال‌ها را بشویید و خشک کنید. با کمک چاقوی تیزی به صورت یکسان برش زنید. حال برای جلوگیری از تلخ شدن و براق شدن میوه باید ترکیبی از عسل و آب یا شهد (شکر و آب) تهیه کنید و با کمک براشی روی سطح میوه‌ها بکشید.

روی سینی فر را کاغذ روغنی یا کاغذ نسوز بیندازید و میوه‌ها ر ا در کنار هم روی سینی بچینید. توجه داشته باشید که در خشک کردن میوه با کمک فر برقی یا گازی باید فر را روی کمترین دما یعنی ۷۰-۸۰ درجه تنظیم کنید و میوه‌ها را به مدت ۱-۲ ساعت در فر قرار دهید. زمان دقیق خشک شدن پرتقال در فر با ضخامت میوه و قدرت فر شما رابطه مستقیم دارد.

میوه‌ها را پس از ۱ ساعت بررسی کنید و اگر نیاز بود مجدد آن را در فر قرار دهید. پس از خشک شدن میوه‌ها آن‌ها را از فر خارج کنید. منتظر بمانید تا کاملا خنک شوند سپس درون ظروف درب دار یا زیپ‌کیپ در یخچال نگهداری کنید.

بیشتربخوانید:

بهترین روش خشک کردن آلوی قرمز با پوست

 

 

 

روش دوم | استفاده از هواپز

برای خشک کردن پرتقال در هواپز همانند روش قبل پیش روید و در سبدی هواپز تکه‌ای کاغذ روغنی یا کاغذ نسوز قرار دهید و میوه‌ها را با کمی فاصله روی کاغذ بچینید. خشک کردن پرتقال در هواپز سرعت کار شما را بالا می‌برد و می‌توانید در ۲۰-۳۰ دقیقه میوه‌های خشکتان را تهیه کنید.

روش سوم | استفاده از بخاری یا شوفاژ

در این روش نیز همانند روش اول میوه‌ها را آماده کنید. روی سطح شوفاژ یا بخاری فویل آلمینیوم بیندازید و میوه‌های حلقه حلقه شده را با کمی فاصله روی فویل بچینید. در این روش زمان زیادی طول می‌کشد تا میوه‌های خشک شما آماده شوند. در این بازه زمانی باید چند ساعتی یکبار میوه‌ها را بچرخانید تا به خوبی خشک شوند سپس همانند روش‌های قبل در ظروف مناسبی نگهداری کنید.

روش چهارم | کمک گرفتن از نور خورشید

خشک کردن میوه با نور خورشی یکی از قدیمی‌ترن روش‌های تهیه میوه خشک است. برای استفاده از این روش باید حیاط یا تراسی داشته باشید تا بتوانید از آفتاب آن برای خشک کردن میوه‌ها کمک بگیرید. خشک کردن پرتقال با این روش نیز نیازمند زمان زیادی است.

ممکن است ۲-۳ روز زمان ببرد تا پرتقال‌های شماخشک شوند. برای خشک کردن پرتقال در این روش همانند روش اول میوه‌ها را آماده کنید و آن‌ها را روی سینی بچینید. سینی را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید و هر از چندی آن‌ها را بچرخانید تا میوه‌ها به خوبی خشک شوند.

بیشتربخوانید:

روش های خشک كردن گوجه فرنگی

 

 

 

روش پنجم | استفاده از دستگاه میوه‌خشک کن

استفاده از دستگاه میوه خشک کن یکی از بهترین روش‌های خشک کردن میوه است. اگر این دستگاه را در دسترس دارید برای خشک کردن پرتقال در این روش نیز همانند روش اول پیش روید.

میوه‌های برش خورده را آماده کنید و روی سینی دستگاه میوه‌خشک‌کن قرار دهید. با این دستگاه حدود ۳-۴ ساعت زمان می‌برد تا بتوانید پرتقال‌های خشک خانگی بسیار جذابتان را تهیه کنید.

چرا پرتقال پس از خشک شدن تلخ می‌شود؟

پوست پرتقال حاوی آنزیم‌های زیادی است که پس از برش زدن میوه به درون آن نفوذ می‌کنند و یکی از دلایل مهم تلخ شدن میوه پس از برش زدن آن است. زدن شهد یا ترکیب آب و عسل تا حد زیادی از تلخ شدن پرتقال جلوگیری می‌کند.

بیشتربخوانید:

4روش خشک کردن آلبالو با توستر یا سولاردم

آموزش خشک کردن پسته تازه در خانه

 

 

برچسب ها: میوه خشک، پرتقال، خشک کردن میوه تعداد بازديد: 91 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز