Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 23:40

12
خرداد
معرفی 9 پنیر پیتزا خوشمزه

معرفی 9 پنیر پیتزا خوشمزه

در این مطلب 9 پنیر پیتزا خوشمزه را به شما معرفی می‌کنیم همراه ما باشید .

پیتزا همیشه یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که در سراسر دنیا سرو می‌شود. فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف دستورهای متفاوتی هم برای درست کردن آن دارند. اما مهم‌ترین چیزی که در مورد پیتزاها وجود دارد، پنیر آن است. ما همیشه فکر می‌کنیم پنیر موزارلا تنها پنیری ست که برای درست کردن پیتزا استفاده می‌کنند. اما پنیرهای خوشمزه دیگری هم وجود دارد که برای پیتزا استفاده می‌کنند. در این مطلب 9 پنیر پیتزا خوشمزه را به شما معرفی می‌کنیم.

پنیر چدار

همیشه که پنیرهای خوب دنیا ایتالیایی نیستند. پنیر چدار محبوب‌ترین پنیر جهان، پنیری است که در منطقه چدار واقع در جنوب غربی انگلستان عمل می‌آید. این پنیر محلی را از شیر گاو درست می‌کنند. بافت آن سفت و خشک است ولی چربی بالایی دارد. همین آن را برای استفاده در پیتزا مناسب می‌کند.

اگر می‌خواهید از یک پنیر پیتزا خوشمزه و عالی استفاده کنید، پنیر چدار می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این پنیر وقت آب شدن روی پیتزا مزه قوی دارد و چربی و کشسانی آن پیتزا را خوشمزه‌تر می‌کند.
 

بیشتربخوانید:

پنیر پارمزان

پنیر پارمژان، پارمزان یا پارمیجانو، پنیری اصیل و ایتالیایی است که از شیر تازه گاو درست می‌شود. این پنیر محلی روستایی در ایتالیا با همین نام است. منطقه بولونیا سال‌ها است که پنیر پارمزان تولید و عرضه می‌کند.

اما تولید آن نیازمند زمان زیادی است. این پنیر نیازمند 8 ماه برای عمل آمدن است. معمولا آن را در حجم بسیار بالا و قرص‌های 50 الی 70 کیلویی درست و به صورت کیلویی و قطعه قطعه می‌فروشند.

پارمیجانو بسیار سفت است اما با رنده کردن و حرارتی ملایم آب می‌شود و بو و مزه واقعی خودش را نشان می‌دهد. این پنیر طعمی دلپذیر و خوشمزه به پیتزاها می‌بخشد و مزه آن را دلپذیرتر از حالت عادی می‌کند.

پنیر گودا

محال است اسم پنیر پیتزا خوشمزه به میان بیاد و پنیر گودا را نام نبریم. گودا پنیری نیمه نرم و خوشمزه است که از شیر گاو درست می‌شود. این پنیر قدیمی‌ترین پنیری است که در سال 1184 میلادی در منطقه‌ای در جنوب کشور هلند توسط زنان و دختران درست می‌شد. این پنیر به پنیر خاودا هم معروف است که البته اسم خود را از همان منطقه آورده که در آن درست می‌شود.

این نوع پنیر تا 1 ماه هم تازه است و بعد از آن کم کم کهنه می‌شود. تا یک سال هم پنیر باقی می‌ماند. هرچه پنیر بیشتر بماند، مزه آن شیرین‌تر می‌شود و حالت کاراملی پیدا می‌کند.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه پیتزا گیاهی روسی

طرز تهیه پیتزا شیکاگو؛ آمریکاییِ اصل

 

 

 

پنیر ریکوتا

اصلا مگر می‌شود اسم پیتزا درست کردن بیاید و اسم پنیر ریکوتا را فراموش کنیم؟ یک پنیر پیتزا خوشمزه و عالی برای که در ترکیب با موزارلا روی پیتزا می‌‌ریزند. حالت خامه‌ای که این پنیر ایجاد می‌کند، پیتزا را کشسانی‌تر می‌کند و آن را لطیف‌تر هم می‌کند.

پنیر ریکوتا را از شیر گوسفند، بز، گاو یا بوفالوی ایتالیایی درست می‌کنند. این پنیر بومی ایتالیایی، چرب است اما چربی آن بستگی به نوع شیر استفاده شده است.

پنیر فتا

پنیر فتا، پنیر خوشمزه دیگری در لیست پنیرهای ما است. این پنیر را می‌توانید کمی خرد کنید و روی پیتزا بریزید. مزه نمکی و بافت نرم آن ترکیب عالی برای کسانی است که دوست دارند پیتزایی متفاوت را امتحان کنند. پنیر فتا از شیر بز یا گوسفند درست می‌شود و برای هفته‌ها در آب نمک آن را نگهداری می‌کنند تا خوب مزه نمک را به خود بگیرد. به خاطر بافت و مزه متفاوتش، در بسیاری از کشورهای دنیا از جمل دانمارک، فرانسه، آلمان و انگلستان محبوب است.

پنیر گرویر

پنیر گرویر، یک پنیر خوشمزه سویسی است که از آن برای پیتزاها استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید یک پنیر پیتزا خوشمزه را امتحان کنید، پنیر گرویر انتخاب خوبی برای شما است. این پنیر وقتی آب می‌شود، مزه‌ای شیرین با ته مزه‌ای شور ایجاد می‌کند.

بر روی پیتزاهای ساده بسیار خوشمزه خواهد بود. به خصوص که حالت کشسانی خوبی هم به پیتزا می‌دهد. پنیر گرویر هرچه کهنه‌تر باشد، مزه شورتری دارد و از شیرینی آن کم می‌شود.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه پیتزا گیاهی روسی

 طرز تهیه پنیر پیتزا در خانه + نکته مهم برای کشدار شدن پنیر

 فوت وفن پخت خمیر پیتزای عالی

 

 

 

پنیر گورگونزولا

پنیر گورگونزولا، مخصوص کسانی است که دوست دارند پیتزایشان حسابی پنیری باشد و مزه پنیر قوی را داخل آن دوست دارند. این پنیر را از شیر گاو درست می‌کنند و به دلیل مزه‌ آن جزو چندین پنیر پیتزا خوشمزه در دنیا به حساب می‌آید.

مزه آن کمی تند است و نرمی و لطافت آن سبب می‌شود به خوبی ذوب شده و به خورد تمام پیتزا برود. این پنیر را به طور کلی 7 تا 9 ماه نگهداری می‌کنند. هرچه پنیر بیشتر بماند، طعم تندتری دارد.

پنیر موزارلا

امکان‌ ندارد در مورد پنیر پیتزا خوشمزه صحبت کنیم و اسم پنیر موزارلا را نیاوریم. پنیری کاملا با اصالت ایتالیایی که بافتی خامه‌ای دارد و مزه قوی و چربی آن، یک پیتزا را از چیزی عادی، به یک غذای عالی تبدیل می‌کند.

این پنیر را از شیر بز، گوسفند یا گاو درست می‌کنند و در همان چند روز اول درست شدندش هم قابل استفاده است. این پنیر را می‌توان با هر پنیر دیگری ترکیب کرد و مزه‌های جدید برای پتیرا خلق کرد.

پنیر توما

ایتالیایی‌ها از پنیر توما در پیتزاهای خود استفاده می‌کنند. سیسیل استایل خاص خود برای تهیه پیتزا را دارد و این پنیر جزو جدانشدنی پیتزاهای سیسیلی است. توما پنیری است که از شیر گاو درست شده و در شمال ایتالیا آن را درست می‌کنند. بافت آن نیمه سفت است و مزه‌ای کره‌ای دارد. در پیتزاهای ساده‌ای که گوجه فرنگی و ریحان هستند، بسیار استفاده می‌شود. پنیر توما مزه‌ای قوی‌ دارد و با گوجه بسیار خوشمزه است.

سخن آخر

مهم‌ترین چیزی که در مورد پنیر پیتزاهای خوشمزه وجود دارد، کیفیت ساخت آن‌ها است. کیفیت مواد اولیه مزه واقعی پنیر را مشخص می‌کنند. اگرچه شرکت‌های لبنی زیادی در ایران فعالیت دارند، اما محصولات لبنی رامک به خصوص پنیر پیزا ساخت آن، یکی از اولین انتخاب‌هایی ست که برای پیتزا استفاده می‌‌شود. رامک انواع پنیر خوشمزه را با بالاترین درجه کیفی تولید می‌کند و آن را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. این بار که پیتزا درست کردید، کمی از پنیرهای خوشمزه رامک را امتحان کنید تا متوجه طعم متفاوت و عالی یک پیتزای خانگی درجه یک شوید.

برچسب ها: پیتزا، پنیر، پنیر پیتزا، پنیر فتا، پنیر گودا، پنیر پارمزان، پنیر چدار تعداد بازديد: 116 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز