Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:38

20
بهمن
۶ وسیله‌ای که در خانه تکانی حواس‌تان به نظافت‌شان نیست

۶ وسیله‌ای که در خانه تکانی حواس‌تان به نظافت‌شان نیست

خانم‌های خانه در طول روز که مشغول تمیزکاری منزل هستند شاید حواس‌شان به تمیز کردن بعضی وسایل نباشد که نظافت‌شان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش خراسان، آلوده‌ترین وسایل و ابزاری که هر روز با آن‌ها سر و کار داریم، چیز‌هایی هستند که بسیاری از افراد حتی تصور آن‌ها را هم نمی‌کنند. خانم‌های خانه در طول روز که مشغول تمیزکاری منزل هستند شاید حواس‌شان به تمیز کردن بعضی وسایل نباشد که نظافت‌شان از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه چند مورد را به شما معرفی می‌کنیم.

 بیشتربخوانید:

در روزهای کرونایی چگونه خانه تکانی کنیم؟

 

 حوله
حوله‌ها از این دسته اند که بسیار استفاده می‌شوند و از همین رو با سرعت بیشتری کثیف و آلوده می‌شوند، به ویژه اگر بیشتر از یک بار در روز از آن‌ها استفاده شود. حوله‌ها حداقل باید یک روز در میان تعویض شوند. نکته دیگر این‌که هر یک از اعضای خانواده باید حوله جدا داشته باشند به خصوص در این دوران شیوع کرونا.

پیشخوان آشپزخانه
عموما از پیشخوان آشپزخانه برای انجام کار‌های گوناگونی استفاده می‌شود و اجسام متنوعی روی آن قرار می‌گیرد مانند کلید خودرو، نامه، گوشی تلفن همراه، کیف پول و بسیاری لوازم دیگر. غیرممکن است که بتوانید آلودگی آن‌ها را نادیده بگیرید. پیشخوان آشپزخانه هر روز باید تمیز و ضد عفونی شود.

سینک‌های ظرف شویی و روشویی
لگن سینک ظرف شویی و روشویی محل مناسبی برای تجمع باکتری‌هایی است که به دیواره‌های آن‌ها می‌چسبد و تنها راه تمیز کردن شان، شستن مداوم آن‌هاست. برای از بین بردن آلودگی‌ها و باکتری‌ها از سطح آن‌ها باید با استفاده از اسفنج سطح شان را کاملا تمیز و پاک کنید، سپس با بستن قسمت تخلیه آب در سینک، لگن آن را با آب گرم پر کنید و یک قاشق غذاخوری ماده شوینده در آن بریزید. در نهایت بعد از ۵ دقیقه آب را تخلیه کنید و اجازه دهید تا سینک کاملا خشک شود.

بیشتر بخوانید:

استقبال از بهار با خانه‌ای تمیز

راهنمای خانه تکانی سال نو

 

 

 

قهوه ساز
اگر جزو طرفداران قهوه هستید، احتمالاً هر روز یک فنجان قهوه می‌نوشید. از آن جا که سازنده قهوه شما یک بستر گرم برای رشد باکتری‌هاست، باید روزانه آن را تمیز کنید. بهتر است قسمت‌های قابل حمل قهوه ساز خود را بعد از هر بار درست کردن قهوه بشویید. همچنین می‌توانید در سینک ظرف شویی قهوه ساز خود را با آب گرم و صابون شست وشو دهید، فراموش نکنید که بدنه بیرونی قهوه ساز را هم تمیز کنید.

کف پوش‌ها
بعد از هر بار آشپزی یا کاری که موجب کثیف شدن کف آشپزخانه می‌شود، بلافاصله آن را تمیز کنید و تی بکشید. اگر چربی‌ها و خرده غذا‌ها روی کف باقی بماند خیلی سخت تمیز می‌شود و امکان دارد کف پوش‌ها هم آسیب ببیند.

جامسواکی
رطوبتی که از مسواک خیس ما در داخل جامسواکی ته‌نشین می‌شود، به مرور زمان جمع و به محل مناسبی برای رشد کپک و باکتری تبدیل می‌شود. بهتر است که به طور مرتب آب داخل جامسواکی را خالی و داخل آن را با آب و مایع ظرف‌شویی تمیز کنید.

بیشتر بخوانید:

پاک کردن لکه های مختلف از روی فرش

بهترین روش‌ تمیز کردن جرم کاشی و سرامیک

بهترین روش تمیز کردن دیوار‌ها

فوت و فن خانه‌تکانی سریع برای افراد شاغل

 

 

 

برچسب ها: خانه تکانی، نظافت منزل، خانه تکانی عید، شست وشو تعداد بازديد: 288 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز