Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:35

10
دی
۵ اشتباه خطرناک در استفاده از ماشین لباسشویی

۵ اشتباه خطرناک در استفاده از ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از لوازم پر کاربرد امروزی است که در بیشتر موارد استفاده اصولی از آن رعایت نمی‌شود.

به گزارش خراسان، امروز می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور ممکن است سهل انگاری‌های ما باعث بروز مشکل در لباس شویی و همچنین خراب شدن لباس‌ها و به خطر افتادن سلامتی خودمان شود.

۱- وجود دستمال‌کاغذی در جیب لباس‌ها

وجود دستمال‌کاغذی داخل لباس شویی باعث گیر کردن آن در پمپ تخلیه و مسدود شدن مسیر تخلیه آب می‌شود. اگر لباس شویی به خوبی تخلیه نکند، مرحله خشک‌کن آغاز به کار نمی‌کند و لباس‌ها پس از شست‌وشو خیس باقی می‌ماند و آب در لباس شویی جمع می‌شود. همچنین دستمال‌های کاغذی تکه‌تکه شده به لباس‌های شما می‌چسبند و ظاهر آن‌ها را خراب می‌کنند و به سختی و با شست‌وشو‌های مداوم از بین می‌روند.

 

بیشتربخوانید:

آموزش نحوه پاک کردن صحیح ماشین لباسشویی

 

۲- باقی ماندن سکه، فلش و ... در جیب لباس‌ها

باقی ماندن سکه، فلش و ... در جیب لباس‌ها و در نهایت افتادن در لباس شویی، موجب تولید سر و صدا هنگام شست‌وشو می‌شود. ممکن است این وسایل از لاستیک دور در عبور کند و به داخل لباس شویی بیفتد. در این حالت هم به لاستیک دور در آسیب می‌زند و هم ممکن است به بدنه داخلی لباس شویی آسیب وارد کند. در نظر داشته باشید که در این حالت حتما باید از یک تکنیسین متخصص کمک بخواهید چرا که باز کردن لاستیک دور در و دسترسی به داخل بدنه لباس شویی نیازمند تخصص و مهارت فنی است.

۳- استفاده نامناسب از مواد شوینده

مواد شوینده در عملکرد و کیفیت شست وشوی ماشین‌لباس شویی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استفاده از مواد شوینده نامناسب یا استفاده بیش از حد از آن‌ها ممکن است آسیب‌های جدی به ماشین لباس شویی و همچنین لباس هاس شما وارد کند. همچنین اگر بیش از حد مشخص شده در محفظه جاپودری، مواد شوینده بریزید یا از پودر شست وشوی لباس‌دستی استفاده کنید، موجب کف کردن بسیار زیاد داخل لباس شویی می‌شود به حدی که در مواردی دیده شده کف از در لباس شویی خارج می‌شود! در این حالت لباس‌ها اصلا تمیز نمی‌شوند و لکه مواد شوینده روی آن‌ها باقی می‌ماند. اگر اتفاقی مواد شوینده زیاد داخل محفظه جاپودری ریختید و لباس شویی شما بیش از اندازه کف کرده است، حتما یک‌دور برنامه شست‌وشوی کامل را بدون ریختن مواد شوینده تکرار کنید تا مواد باقی مانده روی لباس‌ها و بدنه لباس شویی شسته شود و از بین برود.

 

بیشتربخوانید:

5فایده ریختن سرکه در ماشین لباسشویی

 

 

۴- تراز نبودن لباس شویی

تراز نبودن لباس شویی به این معناست که هر چهار پایه زیر لباس شویی محکم نباشد و به خوبی روی زمین قرار نگرفته باشد. در این حالت اگر لباس شویی خود را روشن کنید، ابتدا صدا‌های وحشتناک و لرزش شدید در آن به وجود خواهد آمد. اگر چند بار بدون توجه به لرزش و سر و صدا لباس شویی را روشن و بارگیری کنید، پس از مدتی تعادل دیگ لباس شویی به هم می‌خورد و بلبرینگ‌های دیگ دچار آسیب جدی می‌شوند.

۵- انداختن لباس‌های خیلی کثیف در لباس شویی

لباس‌های خیلی کثیف و گلی را در لباس شویی نیندازید. همچنین لباس‌های خیس را داخل لباس شویی نیندازید، لباس شویی را در فضا‌های مرطوب مانند حمام قرار ندهید، از پودر شست‌وشوی دستی در لباس شویی استفاده نکنید و از گذاشتن لوازم سنگین روی لباس شویی خودداری کنید.

بیشتربخوانید:

رایج ترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی

 

 

برچسب ها: ماشین لباسشویی، ترفندهای خانه داری، شست وشوی لباس تعداد بازديد: 277 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز