Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 18:26

16
مرداد
با این ترفندهای طلایی همیشه آشپزخانه ای تمیز داشته باشید

با این ترفندهای طلایی همیشه آشپزخانه ای تمیز داشته باشید

معمولاً یکی از بخش‌های خانه که وقت زیادی برای تمیز کردن آن صرف می‌شود ، آشپزخانه است.برای همین سعی می‌کنیم این قسمت خانه را تمیز نگه‌داریم تا کمتر لازم باشد آن را تمیز کنیم.در اینجا چند روش برای تمیز نگه‌داشتن آشپزخانه به شما معرفی می‌کنیم.

معمولاً یکی از بخش‌های خانه که وقت زیادی برای تمیز کردن آن صرف می‌شود ، آشپزخانه است.برای همین سعی می‌کنیم این قسمت خانه را تمیز نگه‌داریم تا کمتر لازم باشد آن را تمیز کنیم.در اینجا چند روش برای تمیز نگه‌داشتن آشپزخانه به شما معرفی می‌کنیم.

ترفندهای تمیز نگه‌داشتن آشپزخانه

 

7 راهکار ساده و کارآمد برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه

تمام آشپزخانه ها در برابر آلودگی، چربی و کثافات آسیب پذیرند، به ویژه زمانی که توسط خانواده های پرجمعیت استفاده شوند. با رعایت نکات زیرشما می توانید کابینت آشپزخانه سفید ، میزها، سینک ها و لوازم خانگی را در طول سال براق و تمیز نگه دارید.

 

  1. برای تمیزی بهتر آشپزخانه را قسمت بندی کنید

با این روش بار زیادی از دوشتان برداشته می شود. آشپزخانه تان را به بخش های مجزا تقسیم کنید، مثلا کابینت ها، جایی که می توانید ظروف شیشه ای و چینی تان را در آنجا نگه داری کنید. پیشخوان ها ( کانتر) که لوازمتان را برای آماده کردن غذا آنجا قرار می دهید.

قفسه ها که برای نگهداری خوار و بار و مواد غذایی فاسد نشدنی مورد استفاده قرار می گیرند، فضای یخچال فریزر، زیر سینک برای قرار دادن لوازم بهداشتی و زیر کانترها( داخل کابینت ها) که برای نگهداری قابلمه ها و ماهی تابه ها از آن استفاده می نمایید.

از این طریق می فهمید چه بخش هایی اغلب مورد استفاده قرار می گیرند و بخش هایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و تمیزترند را می توانید با فاصله زمانی طولانی تری تمییز نمایید.

۷ راهکار طلایی برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه

2. آشپز خانه تان را به درستی گردگیری کنید

تفاوت بین یک آشپزخانه ی تمیز و یک آشپزخانه ی به ظاهر تمیز را نحوه گردگیری نمودن آنها تعیین می کند. مطمئن شوید که مقداری مایع ظرفشویی و یک پارچه ی مرطوب برای شروع کار دارید.

قفسه ها و بخش های مختلف را ابتدا با یک پارچه ی مرطوب، سپس با یک پارچه ی خشک پاک کنید، این طوری به نظر می آید که سطوح از تمیزی برق می زنند!

 

3. برای تمیزی آشپزخانه چیزهای استفاده نشدنی را دور بیندازید

" دور بریزم یا نریزم" قطعا یکی از سوالاتی است که در ذهن هر کسی وجود دارد! مردم معمولا چیزهایی را انبار می کنند که ممکن است بعد از مدتی به کار بیایند!

اما اگر چیزهایی در آشپزخانه تان دارید که مدت زمان زیادی از آن ها استفاده نکرده اید، پس به احتمال زیاد در آینده نزدیک نیز از آن ها استفاده نخواهید کرد! پس آن ها را دور بیندازید.

تاریخ انقضاها را مرتب بررسی کنید و مواد غذایی که تاریخ مصرفشان گذشته است حتی اگر از آن ها استفاده نکرده اید را دور بیندازید.

حالت ایده آل این است که فقط چیزی را بخرید که احتیاج دارید، این طوری دیگر مجبور به انجام مراسم دور انداختن مواد غذایی نیستید! لوازمی را که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند را می توانید از طریق سایت های فروش لوازم دسته دوم بفروشید.

 

4. در آشپزخانه مواد را به صورت بسته بندی نگه ندارید

ممکن است شما موادی را به صورت عمده (فله ای) با بسته بندی بخرید، مثل ماکارونی، حبوبات، برنج یا غلات، آن ها را به ظروف پلاستیکی سالم و تمیز منتقل کنید.

این طوری آن ها شکیل و مرتب به نظر می رسند و در فضا نیز صرفه جویی خواهد شد. اما مهم تر این است که با این روش آشپزخانه تان را تمیز نگه می دارید.

 

5. هرجایی در آشپزخانه که لکه ای می بینید پاک کنید

هنگامی که شما با مایعاتی از هر نوع سر وکار دارید، مثل سس ها، آب گوشت،سوپ ها یا هر چیزی، هر لحظه ممکن است بریزند. پاک کردن لکه ها همان زمانی که ایجاد می شوند، بهترین راهی است که می توانید مطمئن باشید یک آشپزخانه ی بدون لک دارید.

ریختن مایعات روی مایکروویو، اجاق گاز یا کباب پز و مخلوط کن نیز فرقی نمی کند. هر چه سریع تر از شرشان خلاص شوید، این برای آشپزخانه تان بهتر است.

 

6. در آشپزخانه از مایع ظرفشویی یا صابون به وفور استفاده کنید

هیچ چیزی بهتر از آب و صابون برای تمییز کردن سطوح وجود ندارد! تقریبا تمام سطوح با صابون تمیز می شوند طوری که برق می زنند! از کانترها گرفته تا کابینت ها، صابون در تمیز کردن سطوح جادو می کند!

۷ راهکار طلایی برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه

 

7. در آشپزخانه برای هر چیزی جایی را اختصاص دهید

برای هر چیزی یک جای مشخص در آشپزخانه داشته باشید. اگر می خواهید یک آشپزخانه ی تمیز و شکیل داشته باشید، ایجاد جایی مشخص برای هر چیزی، از کوچکترین قاشق گرفته تا بزرگترین لوازم، حس خیلی خوبی به وجود خواهد آورد.

 

منبع : دلگرم

 بیشتر بخوانید:

فوت و فن تمیز کردن یخچال و فریزر

تمیز کردن سنگ مرمر با چند ترفند ساده

ترفندهایی آسان برای تمیزکاری منزل

برچسب ها: آشپزخانه، نکات خانه داری، مواد شوینده، زندگی آنلاین، شوینده های طبیعی، ماکروویو، شست و شو، لکه گیری، اجاق گاز تعداد بازديد: 363 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز