Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:18

8
مرداد
کاربردهای جالب آرد ذرت در خانه داری

کاربردهای جالب آرد ذرت در خانه داری

آرد ذرت یکی از کالاهای اساسی است که در پخت و پز بسیار کاربرد دارد. در دنیای آشپزی، آرد ذرت به عنوان عامل مورد استفاده در پودینگ ها و دستور العمل ها استفاده می شود. معمولا به عنوان غلیظ کننده در سوپ مورد استفاده قرار می گیرد .

 شاید تعجب کنید اگر بدانید که چه استفاده های مفیدی را می توانید از آرد ذرت در منزل داشته باشید. این ماده غذایی علاوه برخاصیت خوراکی بودن در از بین بردن لکه ها و تمیزی شیشه ها و ... که در این بخش جالب از نکات خانه داری خواهیم گفت به شما کمک می کند.

آرد ذرت یکی از کالاهای اساسی است که در پخت و پز بسیار کاربرد دارد. در دنیای آشپزی، آرد ذرت به عنوان عامل مورد استفاده در پودینگ ها و دستور العمل ها استفاده می شود. معمولا به عنوان غلیظ کننده در سوپ مورد استفاده قرار می گیرد .

 

1. راحتی پوشیدن لباس با آرد ذرت

آرد ذرت را روی قسمت هایی از بدن که عرق می کند بخصوص در فصل تابستان بریزید تا شلوار چرمی را به راحتی پا کنید .آرد ذرت برای استفاده روی پای کودکان مناسب نیست.

2. کاهش جیر جیر سطح چوبی با آرد ذرت

تنها مقداری از آرد ذرت را روی سطوح چوبی که صدای جیر جیر دارند بریزید بگذارید وارد ترکها شوند. اینکار باعث کاهش صدای جیر جیر می شود .

3. آرد ذرت برای تمیز کردن شیشه و پنجره

برای تمیز کردن پنجره های خود ۱/۲ فنجان آمونیاک، ۱/۲ فنجان سرکه سفید و ۲ قاشق غذا خوری ذرت به یک سطل آب گرم اضافه کنید . محلول را به پنجره ها بمالید و با یک پارچه تمیز، و یا روزنامه های قدیمی پنجره را پاک کنید.

4. پاک کردن مو حیوان خانگی با آرد ذرت

این اساسا به عنوان شامپو خشک حیوان خانگی عمل می کند. گرد و غبار حیوان خانگی را با آرد ذرت، برس و شانه بزنید تا تمام خاک را از مو حیوان خانگی پاک کنید.

5. آرد ذرت برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست در زمستان

ترکیبی از شیر، آر ذرت و نوشابه های گازدار با برخی روغن های گیاهی یک راه عالی برای مبارزه با پوسته پوسته شدن پوست مخصوصا در فصل زمستان است. 2 فنجان پودر شیر، ½ فنجان آرد ذرت، ½ فنجان نوشابه گازدار کربن را داخل شیشه مخلوط کنید.

هنگامی که کاملا مخلوط شده است، 10 قطره روغن گیاهی مانند اسطو خدوس اضافه کنید. بگذارید 24 ساعت قبل از استفاده بماید. 1-2 لیوان مخلوط شیر به آب گرم اضافه و لذت ببرید.

6. جذب رطوبت بدن در فصل گرما با آرد ذرت

بافت آرد ذرت در جذب رطوبت بدن، عالی است و باعث می شود که این بوهای تند و زننده را خنثی کند. ۲-۳ قاشق غذا خوری روغن نارگیل را ذوب کنید، با 1/8 فنجان آرد ذرت و 1/8 فنجان جوش شیرین ترکیب کنید.

مواد تشکیل دهنده خشک را با روغن نارگیل ترکیب کنید. سپس می توان آن را در یک شیشه نگه داری کرد و مانند یک لوسیون یا بوگیر استفاده کرد.

7. کاهش حساسیت پوست با آرد ذرت

برای آفتاب سوختگی و گزش پشه، از 3 قاشق غذا خوری ذرت و آب سرد،استفاده کنید این کار باعث تسکین پوست می شود.

8. باز کردن گره کور با آرد ذرت

با آرد زدن به گره های کور می توان آنها را راحتر باز کرد نیازی به شکستن ناخن نیست.

9. کاهش حساسیت به آرایش با آرد ذرت

برای افرادی که حساسیت بیشتری نسبت به آرایش دارند، می توانید ¼ فنجان آرد ذرت را با 1-3 قاشق چای خوری پودر هبیسکوس بسته به اینکه چگونه صورتی می خواهید. برای ایجاد رنگ جگری کمی دارچین اضافه کنید.

10. آرد ذرت برای تثبیت آرایش

برای تثبیت آرایش خود می توانید ترکیبی از ۲ قاشق چای خوری آرد ذرت با ۱ قاشق چای خوری پودر کودک و ۱/۸ قاشق چای خوری پودر زیرساز استفاده کنید.

11. از بین بردن لکه های خونی با استفاده از آرد ذرت

برای از بین بردن لک خون آرد ذرت و آب سرد را ترکیب کنید. آن را روی لکه ها بمالید و اجازه دهید در برابر خورشید خشک شود. سپس آرد ذرت را بردارید. اگر لکه هنوز وجود داشته باشد، روند را تکرار کنید.

 

12. پاک کردن چربی از روی فرش

پاک کردن چربی از فرش ها با پاشیدن آرد ذرت روی لکه ها و باقی ماندن آن به مدت ۲۰ دقیقه. آرد ذرت چربی را جذب می کند و همزمان فرش را تمیز می کند.

13. جلا دادن نقره جات

جلا دادن نقره جات با درست کردن خمیر آرد ذرت و آب.

14. از بین بردن تالک

با استفاده از یک فنجان آرد ذرت و سه قطره روغن گیاهی تالک آب معطر بسازید. ترکیب را تکان دهید و سپس استفاده کنید.

15. از بین بردن بوی کتابها

بوی گرد و خاک کتاب های قدیمی را با آرد ذرت از بین ببرید.

 

خواص درمانی آرد ذرت

آرد ذرت دارای مقادیر بالایی فیبر است از این رو مصرف آن در رژیم غذایی برای پیشگیری و درمان یبوست، مشکلات گوارشی و بواسیر مفید است و خطر بروز سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می دهد.

کاهش کلسترول و کاهش گرفتگی عروق از دیگر خواص آرد ذرت است. همچنین برخی آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آرد ذرت، آنزیم مبدل آنژیوتانسین را مهار می‌کنند و به نوعی مانند داروهای کاهنده فشارخون عمل می‌کنند. در نتیجه فشارخون کاهش می‌یابد. از این رو مصرف این آرد و غذاهای تهیه شده با آن برای بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی عروقی مفید است.

تیامین موجود در آرد ذرت، برای حفظ سلامت اعصاب و عملکرد شناختی حیاتی مفید است و از بروز بیماری پلاگر پیشگیری می‌کند.

استفاده از آرد ذرت برای پیشگیری از ابتلا به دیابت در افراد سالم بسیار سودمند است و مصرف مداوم آن ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. افراد دیابتی نیز می‌توانند در مقادیر کم از این آرد استفاده کنند.

آرد ذرت حاوی انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن و مواد آنتی اکسیدان است که به طور کلی در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بروز سرطان موثر است.

آرد ذرت توانایی نرم کردن پوست، درمان خارش جوش و از بین بردن بوی بدن را دارد.

آرد ذرت محرک و مقوی است و برای پیشگیری و کمک به درمان کاهش حافظه مفید می‌باشد.

خواص ذرت و فیبر محلول موجود در آن، پروبیوتیکی است که به بدن کمک می‌کند تا به شکل بهتری از کلسیم در طول دوره نوجوانی و بعد از یائسگی استفاده کند، از این روی یکی از مهمترین خواص آرد ذرت تقویت استخوان‌ها به ویژه برای خانم‌ها و پیشگیری از آرتروز و پوکی استخوان در دوران یائسگی است. محققان دریافته‌اند که فیبر محلول در دانه و آرد ذرت، در قالب زنجیره‌های کوتاه اسیدهای آمینه تجزیه می‌شود و به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌نماید.

آرد ذرت فاقد گلوتن می‌باشد و می‌تواند منبع مناسبی از نشاسته برای بیماران مبتلا به سلیاک که نمی‌توانند از فرآورده‌های گندم استفاده کنند، باشد.

از خواص آرد ذرت استفاده موضعی از آن برای کاهش حساسیت‌ها و دانه‌های پوستی، تسکین آفتاب سوختگی، گزش حشرات و گیاهان سمی است. به این منظور خمیری از آب و آرد ذرت تهیه کنید و روی قسمت مورد نظر بگذارید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

 

منبع : دلگرم

بیشتر بخوانید:

کاربردهای جالب نمک در زندگی روزمره

کاربردهای جالب پشم شیشه

 

برچسب ها: فیبر، یبوست، آفتاب سوختگی، خانه داری، زندگی آنلاین، سلیاک، آدر ذرت، خواص آرد ذرت، روغن اسطوخدوس، برق انداختن نقره تعداد بازديد: 386 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز