Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 08:35

16
دی
فوت و فن آشپزی

فوت و فن آشپزی

بسیاری از افراد پس از تهیه مربا، متوجه شکرک زدن یا بیش از حد شیرین شدن آن می‌شوند.

سوالات آشپزی

 

اعظم گلزارمنش؛ کارشناس آشپزی، در مصاحبه با گزارشگر «زندگی‌آنلاین» به سوالات آشپزی مراجعین سایت پاسخ داد:

برای جلوگیری از شکرک زدن مربا چه باید کرد؟

بسیاری از افراد پس از تهیه مربا، متوجه شکرک زدن یا بیش از حد شیرین شدن آن می‌شوند. بهتر است برای رفع شکرک زدن، از همان اوایل پخت، قدری جوهر لیمو یا آبلیموی تازه به مربا بیفزایید، البته توصیه می‌شود که هیچ‌گاه از آبلیموهای صنعتی استفاده نشود.

اگر مربا بیش از حد شیرین شود،‌ چه باید کرد؟

اگر بعد از آماده شدن مربا و ریختن آن در شیشه متوجه شوید که خیلی شیرین شده است، بهتر است (در مورد مربای توت‌فرنگی،‌ آلبالو یا گیلاس)، قدری جوهر لیمو یا آبلیوی تازه را همراه با مقداری آب جوشیده به آن اضافه کنید و مربا را حدود 7 تا 8 دقیقه بر روی حرارت بگذارید تا بجوشد. مربا پس از جوشیدن و سرد شدن، طعم متعادلی پیدا خواهد کرد.

ادویه و چاشنی خورش‌ها و غذاها را چه زمانی باید اضافه کرد؟

برای اینکه عطر ادویه‌جات در خورش باقی بماند، بهتر است در اواخر پخت به همراه چاشنی به غذا اضافه شوند.

برای سفت شدن گوشت‌های قرمز و گوشت‌های سفید (مثل مرغ، میگو و ماهی) چه باید کرد؟

اگر گوشت سفید را بیش از حد بپزید یا حرارت بدهید، بافت سفتی پیدا خواهد کرد، ولی در مورد گوشت قرمز بهتر است هنگام تفت دادن گوشت، حرارت تند باشد و آن را به سرعت روی حرارت تفت بدهید تا آب میان‌بافتی گوشت خارج نشود. اگر حرارت ملایم باشد،‌ آب میان‌بافتی گوشت خارج می‌شود و گوشت سفت می‌شود. پس از تفت دادن نیز بهتر است موقع اضافه کردن آب، از آب جوش استفاده نمایید و صبر کنید گوشت به حد کافی بپزد. در این صورت می‌توان مطمئن بود که گوشت خورش یا خوراک به هیچ عنوان سفت نمی‌شود.

 

برچسب ها: شکرک زدن مربا، شیرین شدن مربا، اضافه کردن چاشنی غذا، نکات خانه داری، فوت و فن آشپزی تعداد بازديد: 880 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز