Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 21:49

27
فروردین
سایه روشن های دکوراسیون در سال جدید

سایه روشن های دکوراسیون در سال جدید

دکوراسیون داخلی در سال 2024 به سمت یک ترکیب هوشمندانه از طراحی مدرن و عناصر کلاسیک حرکت می‌کند، تا یک فضای منحصر به فرد و زیبا ایجاد کند. در این سال، رنگ‌های گرم و طبیعی مانند نیلگون، سفید طلایی و آبی

تحریریه زندگی آنلاین : دکوراسیون داخلی در سال 2024 به سمت یک ترکیب هوشمندانه از طراحی مدرن و عناصر کلاسیک حرکت می‌کند، تا یک فضای منحصر به فرد و زیبا ایجاد کند. در این سال، رنگ‌های گرم و طبیعی مانند نیلگون، سفید طلایی و آبی ستاره‌ای به عنوان رنگ‌های اصلی برجسته می‌شوند. مصالح طبیعی مانند چوب، سنگ و فلز در طراحی داخلی به کار گرفته می‌شوند تا احساس گرمایی و دوستانه به فضا ببخشند. طرح‌ها و الگوهای گیاهی و گلی نیز از طراحان داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا حس طبیعت و زیبایی را به اتاق‌ها منتقل کنند. فرش‌ها با طرح‌های هندسی و مینیمالیستی به عنوان یک عنصر تزئینی مهم در دکوراسیون داخلی ظاهر می‌شوند. نورپردازی هوشمند نیز به عنوان یک جزء اساسی در داخل‌سازی مطرح است تا فضا را به شکل متناسب و هماهنگ روشن کند.

یکی از جذاب‌ترین جوانب نگاه به سال جدید، پیش‌بینی روندهایی است که در حال ظهور هستند. از طراحانی که حرفه‌ایانه در پیش‌بینی رنگ‌های برجسته گرفته تا طراحانی که روندهای دکوراسیون آینده را مشخص می‌کنند، این پیش‌بینی‌ها اغلب به مشاهده تغییرات جذاب در فضاهای خانگی منجر می‌شود.

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام نگاه به سال جدید درنظر گرفته می‌شود، پیش‌بینی روندهایی است که در حال ظهور هستند. از پیش‌بینی رنگ‌های برجسته گرفته تا تعیین روندهای دکوراسیون برجسته در سال آینده، طراحان با تجربه در درک آنچه که در ماه‌ها و سال‌های آینده دوست خواهیم داشت، ماهرند.

بیشتربخوانید:

چند پیشنهاد ساده برای چیدمان خانه

 

1- کاهش سادگی دکوراسیون

تاکنون، اتاق‌های زندگی کلّی سفید و سرد مینیمال را تجربه کردیم، اما طراح داخلی آلیس لی پیش‌بینی می‌کند که در سال 2024، این روند به پایان خواهد رسید. به جای آن، ما شاهد افزایش راحتی و دل‌نشینی با تنوع زیاد خواهیم بود.

“یک افزایش در تغییرات آرام‌بخش و افزایش‌دهنده دوپامین داریم”، لی می‌گوید. “این به این معنا نیست که نمی‌توانیم عناصر نیوترال را به اتاق اضافه کنیم، اما در مورد تعادل، گرما و ترتیب رنگی جریانات قوی با رنگ‌های نرم است.”

برای وارد کردن این نگاه به فضای خود، لی پیشنهاد می‌دهد که در استفائه از وسایل و عناصر کوراسیون داخلی خود زیاده‌روی نکنید.

باتوجه کاهش سبک مینیمال در دکورایسون 2024، جینا کرک، معاون مدیرعامل استودیو طراحی KB Home، تغییر جدیدی در مکسیمالیسم پیش‌بینی می‌کند. این استفاده جدید از عناصر کلیدی بر ترکیب و میخواهد در سال 2024 مرکز توجه باشد.

“مکسیمالیسم سال 2024 همچنین در مورد این است که چگونه شما عناصر و وسایل خود را ترکیب کنید تا استایل منحصر به فرد خود را بیان کنید”، او توضیح می‌دهد. “فکر کنید که چگونه اشکال هندسی، بافت‌ها، فلزات و موارد دیگر را در سراسر خانه ترکیب کنید.بهتر است بگوییم اگر به دنبال دکوراسیون منزل خود با ترندهای روز هستید، ساده‌گرایی از مد افتاد بهتره که با سلیقه خوبی شلوغش کنید ….

2-دکوراسیون شلوغ

دکوراسیون داخلی سال 2024 به سمت سبک‌های شلوغ دکوراسیون می‌رود و اگر به شما به دنبال دکور خانه با ترندهای جدید هستید بهتر است هرچه زودتر خانه خود را از سادگی خارج کنید البته برای این کار از وسایلی استفاده کنید که در سبک دکوراسیون شما گنجانده می‌شوند.

بیشتربخوانید:

نکاتی مهم، در دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک

 

 

 

3- وسایل بزرگ و سرگرم کننده برای دکور

پیش‌بینی می‌شود که در سال 2024، بیشتر قطعات سرگرم‌کننده و خنده‌دار در اتاق‌های نشیمن خانه‌ها خواهیم دید. “من دیدم که لوازم جانبی ضخیم و دکور بزرگ – خطوط منحنی نیز با قدرت باقی‌مانده‌اند و ما به 2024 ادامه خواهیم داد”

دکور بزرگ در ابعاد مختلف در حال ظهور است. “چراغ‌های آویز کوچک دیگر مورد استفاده نیستند و جای خود را به روشنایی‌های بزرگ و بهتر پر کرده‌اند”

 

4- دکوراسیون شخصی‌سازی شده

گیدئون مندلسون، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی گروه مندلسون، افزایش اتاق‌های نشیمن فراگیر شخصیتی را پیش‌بینی می‌کند. او می‌گوید: “دکور خانه یا محل کار با وسایلی که برای شخص معنای خاصی دارد جز ترندهای دکوراسیون 2024 خواهد بود ولو اینکه ساده باشد.” وی تأکید دارد که این مورد به معنای اشیاء گران‌قیمت نیستند، می‌تواند هر چیز جذاب یا خنده‌داری که در سفرهای شما به چشم می‌خورد، شامل شود.

 

5- رنگ‌های گرم

رنگ‌های زردآلو، هلویی و سفالی در سال جاری در حال افزایش بوده است و این رنگ تنها تا پایان سال 2024 ادامه خواهد داشت. “این رنگ‌های واقعاً گرم می‌توانند احساس آرامی را در یک اتاق زندگی القا کنند و با فلزات برنجی خوب ترکیب شوند”، علاوه بر این رنگ‌های پاستل در اتاق‌های نشیمن در سال آینده بسیار محبوب خواهند شد.

4 پالت رنگی در سال 2024 ترند خواهند بود.از بین 48 رنگ انتخاب شده با دست را در چهار خانواده رنگ کلیدی بررسی می کند:

پالت شماره 1 (آبی و سبز) : پیشنهاد شده برای دکوراسیون اتاق خواب و حمام به علت ایجاد فضایی آرام

پالت شماره 2 (قرمز و بنفش) : پیشنهاد شده برای دکوراسیون پذیرایی و نشیمن زیرا که فضا را زنده و پرهیجان می‌کند.

پالت شماره 3 ( اعماق و تاریکی با ترکسیب رنگ مشکی یا قهوه‌ای سوخته با سفید یا کرم و وسایل‌های چوبی) : پیشنهاد شده برای دکوراسیون کابینت ها و بخش‌های تی وی روم

پالت شماره 4 (رنگ های روشن مثل سفید و کرم) : پیشنهاد شده برای فضای آشپزخانه زیرا محیط را تمیز نشان می‌دهد.

البته قابل ذکر است که نظرات طراحان دکوراسیون هر گوشه متفاوت است و ما مشهورترین آن‌ها را برای شما جمع آوری کرده‌ایم.

بیشتربخوانید:

6ایده برای داشتن بهترین دکوراسیون منزل ایرانی

 

 

 

 6- دکوراسیون طبیعی

الیس لی پیش‌بینی می‌کند که در سال 2024، استفاده از گیاهان سبز، مواد دوستدار محیطی و روش‌های طراحی پایدار به اوج خواهد رسید. “پایداری در حال تسخیر صنعت طراحی است، م

 

7- پایان طراحی باز

دکوراسیون ترند سال 2024

آلیس لی پیش‌بینی می‌کند که در سال 2024، روند برنامه‌های باز به پایان خواهد رسید. اگر فضایی با طراحی باز دارید، نگران نباشید. او می‌گوید: “شما نیازی ندارید تغییرات ساختاری ایجاد کنید یا دیوارها را برگردانید. به جای این‌ها، با استفاده از کتابخانه‌ها، پرده‌های جمع‌شو، یا چیدمان متفکرانه‌تر فضاها را تعریف کنید تا فضاهای مشخص‌تری به دست آورید.”

 

 دکوراسیون از مد افتاده در 2024

واضح است که تعداد زیادی از روندهای طراحی داخلی وجود دارند که زمان را پشت سر گذاشته‌اند و هر ساله ظاهر می‌شوند، اما بسیاری از آنها این امکان را ندارند. با اینکه سال به اتمام می‌رسد، براساس نظریات طراحان دکوراسیون در جهان مواردی در این لیست وجود دارد که شما را متعجب خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره روندهای دکوراسیون منزل که احتمالاً در سال آینده محبوب نخواهند بود، ادامه مطلب را بخوانید.

 

 1-رنگ سفید در دکوراسیون:

رنگ سفید هرگز از مد خارج نمی‌شود، اما ظاهر کلّی سفید برای برخی طراحان داخلی قدیمی شده است. این افراد معتقدند که این ظاهر بی‌رنگی و نیوترال به شخصیت نیاز دارد و حالا زمان آن رسیده که از آن دست بزنیم.

 

2-دیوار با طرح نیمه:

تا قبل از سال 2024 دکور دیوار از طریق طراحی نیمه مثل پانل کردن بخشی از دیوار مورد توجه افراد بوده و به عنوان یک جلوه‌ی زیبا استفاده می‌شد ولی دکوراسیون سال 2024 این نوع طراحی را رد می‌کند پس به دنبال آن نرید و اگر طراحی نیمه دارید آن را کامل کنید.

 

3-دکوراسیون مینیمال ساده:

دکوراسیون مینیمال ساده حس سرد و تنهایی را ایجاد می‌کند، این یکی از مواردی است که در دکوراسیون سال 2024 کنار گذاشته می‌شود.در یک کلام برای دکور ترند امسال به دنیال سبک مینیمال و سبک‌های خیلی ساده نباشید

 

4-فرش‌های بربری:

فرش‌های بربر را نیز دیگر محبوب ننستند و طراحان دکوراسیون که به سمت فرش‌های سنتی با امکانات مدرن بروند.در ایران فرش‌های سنتی مدرن به قدری تنوع رنگ و مدل دارند و هنرمندانه طراحی شده‌اند که در این مرحله به خودی خود می‌توان با سک روز دنیا پیش رفت.

 

5-جنبش مدرن فارم‌هاوس:

ترکیب سنتی فارم‌هاوس و لمسات مدرن برای برخی طراحان داخلی دیگر جذاب نیست و می‌خواهند از این روند خداحافظی کنند.

 

6-رنگ‌های خاکستری:

برخی از طراحان از اینکه از رنگ خاکستری استفاده کنند، خسته شده‌اند و معتقدند که این رنگ اتاق را بی‌رنگ و کمی استریل می‌کند.

 

خلاصه

در مجموع، روندهای اتاق نشیمن برای سال 2024 به نوآوری و تغییر نسبت به روندهای گذشته اشاره دارند. از پایان حداقلیسم سفید به ظهور مکسیمالیسم هدفمند، از لمسات شخصی با اهمیت به استفاده از رنگ‌های گرم و نرم، این تغییرات به سمت ایجاد فضاهای دلنشین، خلاق و پویا می‌رود.

با پایان برنامه‌های باز، امکان دارد که اتاق‌ها به شکل‌های مشخص‌تر و تعریف‌شده‌تری تبدیل شوند. همچنین، پایداری به عنوان یک مفهوم مهم در طراحی داخلی به تداوم خود ادامه خواهد داد.

این روندها نشان‌دهنده این هستند که در طراحی فضاهای زندگی، توجه به راحتی، زیبایی، و افزایش کیفیت حیات افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. این تغییرات باعث می‌شوند تا خانه‌ها به عنوان مکانی خاص و با شخصیت تر تجربه شوند.

تعداد بازديد: 44 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز