Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 03:23

2
مرداد
چند پیشنهاد ساده برای چیدمان خانه

چند پیشنهاد ساده برای چیدمان خانه

از دید خیلی از افراد چیدمان دکوراسیون داخلی منزل کار بسیار ساده‌ای است و تنها با سلیقه افراد پیش می‌رود، اما این طور نیست و نكات بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که اگر آنها را بدانید و به خوبی رعایت کنید

به قلم : آذین نعمتی ؛ کارشناس ارشد معماری

 

تحریریه زندگی آنلاین : از دید خیلی از افراد چیدمان دکوراسیون داخلی منزل کار بسیار ساده‌ای است و تنها با سلیقه افراد پیش می‌رود، اما این طور نیست و نكات بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که اگر آنها را بدانید و به خوبی رعایت کنید، بهترين استفاده را از فضای منزل خواهید داشت و به زيبا سازی هرچه بیشتر خانه شما کمک خواهد کرد. اولین و مهم‌ترین اقدام قبل از شروع کار، مشخص کردن سبک طراحی و جزئیات مربوط به آن است. در این مرحله باید با دقت تمام اولویت‌های شخصی و علاقمندی های خود را تعیین کنید تا بتوانید با برنامه‌ای منظم و دقيق پيش برويد.

هنگام طراحی خانه حتماً نباید از لوازم گران قیمت استفاده کنید؛ هیچ اهمیتی ندارد که تمام لوازم خانه از یک برند جدید باشند و یا حتماً برچسب یک طراح برجسته روی آن‌ها باشد. در حقیقت در یک طراحی خوب و حرفه‌ای همه چیز متعادل است. برای به دست آوردن ایده‌های مناسب، تمام منابع و مکان‌ها و قیمت‌های متفاوت را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین طراحی را با قیمت مناسب انجام دهید و خانه‌ای رؤیایی و شیک طراحی کنید، بنابراین به جای این که همه چیز را خرید، می‌توان طبق نیاز لوازم مختلف را در کنار هم قرار داد و از لوازم قابل استفاده، مجدد به بهترين شكل ممکن بهره برد.

بیشتربخوانید:

نکاتی مهم، در دکوراسیون آپارتمان‌های کوچک

 

 

 

 

نقشه دکوراسیون داخلی منزل

یک نقشه کلی از دکوراسیون در نظر بگیرید و ببینید در کنار این مبل انتخابيتون قرار است از چه نوع تلویزیون و میز تلویزیون و همچنين ميزجلومبلی، پرده، فرش و وسایلی استفاده کنید. وقتی همه آنها را در ذهن مجسم کرديد بعد اقدام به خرید کنید تا همه وسایل با ذهنيت قبلی خریداری کنید. حتماً این وسایل را با توجه به متراژ و ابعاد فضایی که در اختیار دارید خریداری نمایید اگر فکر می‌کنید که به خاطر سپردن طرح‌ها در ذهنتان کار دشواری است، کاغذ و قلم بردارید و نقشه کف خانه خود را روی آن به صورت دو بعدی بکشيد و خيلی راحت ترسیمی از فضای خانه خود داشته باشید.

از دیگر فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی انتخاب قاب عکس‌ها و قاب‌های هنری متناسب با فضای خانه و روحیه‌ای است که در داخل خانه برقرار است. بهتر است هر تابلویی که برای زیبایی دکوراسیون خانه انتخاب می‌کنید در هماهنگی با سایر قسمت‌ها باشد. یکی از این فاکتورها که مهمترین آن نیز می‌باشد، نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی است

 زیرا مبل‌ها در دکوراسیون داخلی خانه‌ها در این روزها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و عضو لاینفک دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. پس باید در انتخاب آنها دقت زیادی داشته باشید تا با هماهنگی سبک و همخوانی روکش و طرح مبل با رنگ دیوارها و سایر وسایل هماهنگی بیشتری در خانه ایجاد کنید.

یکی از فاکتورهای مهم و قابل توجه در طراحی دکوراسیون داخلی منازل تغيير و تحول در کفپوش خانه‌ها متناسب با دکوراسیون داخلی منازل می‌باشد. اگر شما بتوانيد يک کف پوش مناسب با سبک دکوراسیون داخلی انتخاب کنید تأثیر بسیار شگفت انگیزی در فضای خانه شما خواهد داشت.

 به طور مثال اگر خانه شما جایگاه همیشگی مهمان‌هاست و باید فضای گرم و دل انگیزی در خانه ایجاد شود، می‌توانید از چوب پارکت استفاده كنيد و اگر خواهان محيط رسمی‌تر هستید استفاده از سنگ و سرامیک گزینه خوبی برای کفپوش خانه شما خواهد بود.

بیشتربخوانید:

6ایده برای داشتن بهترین دکوراسیون منزل ایرانی

 

 

 

 

چه نوع سبک دکوراسیون داخلی برای چه خانه‌ای بهتر است؟

برای نوع و سبک دکوراسیون داخلی، مهم سلیقه و انتخاب شماست. اما بهتر است که در انتخاب سبک دکوراسیون داخلی منزلتان، ابتدا به ابعاد خانه‌تان و تناسب آن با سبک انتخابی‌تان دقت کنید. زیرا برای مثال سبک‌های شلوغ برای خانه‌هایی با ابعاد کوچک اصلاً مناسب نیست.

 

امکان استفاده از چند سبک در یک خانه

در صورتی که متراژ منزل شما کم باشد، امکان استفاده از چند سبک دکوراسیون مختلف وجود نخواهد داشت. اما اگر خانه‌ای با ابعاد بزرگ دارید و یا خانه‌تان شامل قسمت‌های مختلف و جدا از هم است، می‌توانید از سبک‌های مختلف دکوراسیون در منزلتان استفاده کنید.

 

دلایل استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی

بهتر است بدانیم که ایجاد تناسب در رنگ‌ها و اجزای داخلی منزل تأثیر خاصی بر روحیه افراد می‌گذارد. طراحی دکوراسیون داخلی شامل مکان‌های دیگر همچون بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و… نیز می‌شود. برای مثال استفاده از رنگ قرمز در رستوران‌ها و فست فودی ها باعث تحریک احساس گرسنگی افراد می‌شود. و یا به طور مثال استفاده از رنگ‌های سبز و آبی در بیمارستان‌ها باعث ایجاد احساس آرامش برای بیماران و کادر درمان می‌شود. و یا چیدمان درست و متناسب مواد غذایی، مواد بهداشتی و یا پوشاک در انتخاب و خرید بهتر آن‌ها تأثیر مستقیم و به سزایی دارد. پس در آخر به این نتیجه می‌رسیم که با استفاده طراحی دکوراسیون داخلی در اماکن مختلف می‌توانیم به اهداف و نتایج دلخواه و خوبی برسیم.

بیشتربخوانید:

پیشنهاد چند ترکیب رنگ جذاب برای درکوراسیون

 

 

 

 

نورپردازی و رنگ در دکوراسیون داخلی

از پارامترهای مهم دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی مکانهای مسکونی و سایر محیط‌ها باید به آن توجه شود، نورپردازی و تأثیر نور و روشنایی در دکوراسیون می‌باشد؛ زیرا این نورپردازی می‌تواند به کمک نورهای طبیعی لوسترها انجام شود و اگر قرار است از نورهای مختلف در ساختمان استفاده شود، بهتر است در بهترين مكان ممکن قرار بگیرند. همچنین رنگ نور متناسب با سلیقه و حس و حال فضا انتخاب شود برای پایین آوردن کنتراست نور می‌توانید از نورهای توکار هم در قسمتهای مختلف مانند آشپزخانه استفاده کنيد.

رنگ آمیزی از مهمترین فاکتورهای طراحی دکوراسیون داخلی منازل است و بیشترین فضای داخلی که جلوی دید هر مخاطب جلوه گری می‌کند دیوارها هستند و رنگ و بافتی که در دیوارهای یک خانه به کار می‌رود و همچنین طرحی که برای آنها در نظر گرفته شده تأثیر زیادی در طراحی و جذابیت فضا خواهد داشت. شما می‌توانید با انتخاب یک رنگ و طرح مناسب فضای خانه را بزرگتر جلوه دهید و یا باعث پوشش نواقص یک خانه شويد.

 

 

ترکیب رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون داخلی منزل

ترکیب رنگ سیاه و سفید یک انتخاب خاص که هم در سبک مدرن و هم در سبک کلاسیک قابل اجراست. از اونجایی‌که این دو رنگ در تضاد با هم قرار دارند، شما با استفاده از کف‌پوش و وسایل چوبی می‌تونید این مرز و تضاد رو در دکوراسیون از بین ببرید و حس گرم‌تری در محیط ایجاد کنید همچنین استفاده از گلدان‌های طبیعی رو هرگز فراموش نکنید. از اونجایی‌که سیاه و سفید هر دو از رنگ‌های خنثی هستند فضای مناسبی را برای استفاده از رنگ‌های دیگه فراهم می‌کنند به‌همین خاطر شما می‌تونید برای جلوگیری از خستگی و دل‌زدگی، اکسسوری هایی مثل تابلو گلدان کوسن و… در رنگ‌های مختلف تهیه کنید و هر زمان که خواستید فقط با عوض کردن اون‌ها حال‌وهوای جدیدی به خونتون بدید.

رنگ سیاه باعث کوچک‌تر دیده شدن فضا می‌شه پس بهتره برای دیوارها از رنگ سفید استفاده کنید و رنگ سیاه را با کمک وسایل و اکسسوری ها وارد فضا کنید. یکی از بخش‌های جذاب خونه سیاه سفید آشپزخونه اون که می‌تونید از کابینت‌های سفید در کنار یک جزیره سیاه یا بالعکس استفاده کنید و با کمک کف‌پوش و صندلی‌های چوبی فضا رو گرم‌تر کنید. و در آخر به این نکته توجه کنید این رنگ دکوراسیون می‌تونه یک انتخاب جذاب برای زوج‌های جوان باشد ولی اگر شما کودک و نوجوان درحال‌رشد دارید بهتره از انتخاب این رنگ برای دکوراسیون خود اجتناب کنید یا فقط بخش‌هایی از دکوراسیون خونتون رو طراحی سیاه و سفید انجام بدید.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون زیبای تابستانی

 

 

 

 

معماری داخلی

معماری داخلی به معنای طراحی نقشه برای یک فضای مشخص است که به منظور تغییر یا طراحی دکوراسیون داخلی انجام می‌شود. این امر با در نظر گرفتن جنبه‌های انسانی طراحی می‌شود و در واقع شامل طراحی و ساخت فضای داخل ساختمان است. پس بهتر است برای طراحی داخلی منزلتان از یک کارشناس با تجربه و کار بلد که در این زمینه تجربه‌ی کافی داشته باشد کمک بگیرید.

 

 

کلام آخر

به طور کلی اگر بخواهم بگویم دکوراسیون چیست باید بگویم که آراسته کردن، مرتب کردن یا چیدمان لوازم را دکوراسیون میگویند. البته زمانی که صحبت از دکوراسیون می‌شود منظورمان مرتب کردن، چیدن یا انتخاب وسایل قسمت‌های مختلف خانه یا محل کار است. با توجه به رشد چشم و هم چشمی‌ها؛ صنعت دکوراسیون ارتقا چشم گیری داشته است؛ زیرا هر فرد برای زیباتر کردن خانه خود مایل است تا هر کاری را انجام دهد.

طراحی دکوراسیون به معنای طراحی چیدمان است. از آنجایی که این طراحی باعث جذابیت دکوراسیون می‌شود، تنها شامل منازل نیست و طراحی چیدمان دفاتر، اداره‌ها، فروشگاه‌ها و… را هم در بر می‌گیرد. طراحی دکوراسیون فقط به سلیقه‌ی افراد بستگی ندارد و اصول و نکات مهم دیگری را نیز در بر می‌گیرد‌. در صورت استفاده از این نکات و در کنار سلیقه‌ی افراد می‌توان بهترین و زیباترین طراحی دکوراسیون را داشت.

 

برچسب ها: دکوراسیون، طراحی داخلی، مبلمان، کابینت، کف پوش، معماری، آذین نعمتی تعداد بازديد: 168 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز