Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:04

24
آبان
ترفندهای کاربردی برای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک

ترفندهای کاربردی برای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک

به دلیل بالا بودن هزینه‌های زندگی و وسایل منزل اغلب افراد مجبورند در آپارتمان‌های کوچک زندگی کنند. به همین دلیل طراحی دکوراسیون برای خانه‌های کوچک، کمی پیچیده‌ است.

به قلم : آذین نعمتی - کارشناس معماری

 

تحریریه زندگی آنلاین : به دلیل بالا بودن هزینه‌های زندگی و وسایل منزل اغلب افراد مجبورند در آپارتمان‌های کوچک زندگی کنند. به همین دلیل طراحی دکوراسیون برای خانه‌های کوچک،کمی پیچیده‌ است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این زمینه مورد توجه افراد است که چگونه می توان با تغییر دکوراسیون و جا به جای وسایل فضای خانه را مفیدتر و بزرگ تر نشان داد. ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان خانه‌های کوچک را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان داد. از سوی دیگر اگر با این ترفندها آشنا نباشید، ممکن است دکوراسیون خانه را طوری بچینید که خانه از چیزی که هست هم کوچک‌تر دیده شود.

 

در این مقاله قصد داریم ترفندهای کاربردی بزرگ‌تر نشان دادن خانه را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این ترفندها می‌توانید خانه‌های خود را به مکانی زیباتر و دلبازتر برای خود و خانواده‌تان تبدیل کنید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید:

اصول دکوراسیون و چیدمان خانه در فصل پاییز

 

 

 

*برای اجزای دکوراسیون داخلی، سعی کنید از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

رنگ‌ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی خانه‌ را به عهده دارند. اگر اجزای دکوراسیون خانۀ شما تیره باشند، خانۀ شما حتی اگر بزرگ باشد هم کوچک‌تر به نظر خواهد رسید. اما اگر رنگ‌های غالب در دکوراسیون شما رنگ‌های روشن و خنثی باشند، خانه را بزرگ‌تر نشان خواهند داد. بنابراین بهتر است از رنگ‌هایی مثل سفید، طوسی روشن، کرم، استخوانی و… بیشتر استفاده کنید. هرچه این رنگ‌ها بیشتر در فضای شما حضور داشته باشند، خانه‌تان نیز بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر خواهد رسید.

 

*پرده‌های بلند تاثیر زیادی در بزرگ‌تر نشان دادن خانه دارند.

پنجره‌ها و پرده‌های خانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی هستند که نقش مؤثری در بزرگ یا کوچک‌تر دیده شدن فضا ایفا می‌کنند. پرده‌های بلندی که از سقف تا روی زمین را پوشانده باشند، خانه را بزرگ‌تر نشان خواهند داد. حتی بعضی از طراحان معتقدند که بهتر است دو الی سه سانتی متر از پرده‌ها روی زمین باشد. در این صورت فضا باز هم بزرگ‌تر به نظر خواهد آمد. اگر دوست دارید فضای خانه باز هم بزرگ‌تر به نظر برسد، به انتخاب رنگ پرده‌ها هم دقت کنید. پرده‌ها بهتر است همرنگ یا شبیه رنگ دیوارها انتخاب شوند. در این صورت فضایی یکدست و یکپارچه ایجاد می‌شود که به بزرگ‌تر دیده شدن خانۀ شما نیز کمک خواهد کرد.

 

*چیدمان درست مبلمان

اگر لوازمی مثل مبل، میز، بوفه و… را کاملاً به دیوارها بچسبانید، خانۀ شما حس خفگی و کوچکی را القا خواهد کرد. بهتر است تمام لوازم خانه اعم از میز نهارخوری، تخت خواب، مبل‌ها، صندلی‌ها و… را با کمی فاصله از دیوارها قرار دهید. زمانی که فضایی خالی پیرامون لوازم خانگی شما ایجاد شود، خانۀ شما دلباز و بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید.

 

*مبلمان‌ تاشو یک پیشنهاد عالی

تنوع محصولات در بازار امروز دکوراسیون‌های داخلی بسیار زیاد است. به عنوان مثال مبل‌ها و میز و صندلی‌های زیبایی طراحی شده‌اند که تاشو هستند. مزیت این مبل و میزها این است که در صورت استفاده نشدن، می‌توانید آنها را تا کرده در گوشه‌ای از خانه بگذارید. در این صورت این لوازم همیشه فضای خانۀ شما را اشغال نخواهند کرد. اگر خانۀ شما هم کوچک است و دوست دارید آن را بزرگ‌تر نشان دهید، حتماً استفاده از این لوازم را امتحان کنید.

 

* ایجاد کردن فضاهای خالی یک ترفند هوشمندانه

مهم‌ترین رمز بزرگ‌تر نشان دادن خانه های کوچک این است که تا جای ممکن در آنها فضای خالی ایجاد کنید. هر چه فضاهای خالی حساب شده در خانه‌های کوچک بیشتر باشد، این خانه‌ها دلبازتر و بزرگ‌تر به نظر خواهند رسید. به عنوان مثال شما می‌توانید به جای خرید میز تلویزیون، تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید. در این صورت هم هزینه‌ای بابت خرید میز نپرداخته‌اید و هم فضای خالی در خانه ایجاد کرده‌اید. استفاده  از مبل‌های L شکل هم به استفادۀ حداکثری از فضای خانه کمک زیادی می‌کنند. کمی فکر کنید و با استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه، لوازم اضافی را از منزل خود حذف کنید. هر چقدر لوازم اضافی کمتری در خانۀ شما باشد، خانه دلباز و بزرگ به نظر خواهد رسید.

 

 

*بازی با نور برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه

تابیدن نور طبیعی به داخل خانه، آن را بزرگ و دلباز نشان خواهد داد. اما ممکن است موقعیت خانۀ شما به نحوی باشد که نور طبیعی چندانی در طول روز دریافت نکند. در این صورت است که اهمیت نورپردازی داخلی خانه بیش از پیش مشخص می‌شود. شما باید با استفاده از لوازم نورپردازی مختلف مثل آباژور، چراغ‌های هالوژن، لوسترها و… نورپردازی زیبایی برای خانۀ خود بسازید. هرچه نورپردازی و روشنایی خانۀ شما اصولی باشد، خانه زیباتر و بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید. بهتر است پنجره‌های خانه را نیز با پرده‌های حریر بپوشانید تا نور به راحتی از آنها وارد خانه شود. استفاده از پرده‌های ضخیم در خانه‌های کوچک توصیه نمی‌شود.

 بیشتربخوانید:

ایده های خلاقانه در طراحی اتاق کودک

 

 

*استفاده از طرح‌های عمودی برای بزرگ تر نشان دادن خانه

بهتر است برای دیوار خانه‌های کوچک از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که طرح‌های راه راه و عمودی دارند. برای پرده‌ها نیز می‌توانید همین کار را انجام دهید. استفاده از طرح‌های عمودی سقف خانه را بلندتر و فضای کلی آن را نیز بزرگ‌تر نشان خواهد داد.

 

*در انتخاب فرش دقت کنید

قالیچه‌ها و فرش‌های مناسب هم خانۀ شما را زیباتر می‌کنند و هم به بزرگ‌تر دیده شدن فضای آن کمک خواهند کرد. توصیۀ طراحان دکوراسیون داخلی این است که برای هر فضا از یک فرش جداگانه استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید برای تفکیک کردن فضاها از یکدیگر نیز به راحتی از فرش‌ها و قالیچه‌ها کمک بگیرید.

 

سخن پایانی

در این مقاله از اهمیت فضاسازی و طراحی دکوراسیون داخلی در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک صحبت کردیم. این روزها اغلب افراد ساکن در شهرهای بزرگ، بنا به دلایل مختلف در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند. زندگی در خانۀ کوچک نیز برای اغلب افراد دلگیر و کسل کننده است. اما خوشبختانه طراحان دکوراسیون داخلی راه‌های زیادی را برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه‌ ها پیشنهاد کرده‌اند. امیدواریم که مطالعۀ این مقاله برایتان مفید و الهام بخش بوده باشد.

 

برچسب ها: دکوراسیون داخلی، چیدمان منزل، طراحی داخلی، فنگ شویی، طراحی دکوراسیون، اکسسوری، مبلمان، مقاله، معماری، آذین نعمتی تعداد بازديد: 395 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز