Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 19:48

12
خرداد
مبل نو بخریم یا تعمیر کنیم؟

مبل نو بخریم یا تعمیر کنیم؟

اگر شما هم در دو راهی تعویض مبلمان و خرید مبل جدید و یا تعمیر مبل فعلی قرار گرفته اید ما در ادامه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  سوال اینجاست که آیا تعمیر مبل به صرفه است؟ جواب این سوال به کیفیت مبلمان فعلی شما بستگی دارد. اگر مبل شما اسکلت و کلاف خوب و قوی دارد و از چوب خوبی برای ساخت آن استفاده شده شما می‌توانید به صورت جدی‌تر به تعمیر مبل فکر کنید. اما از کجا بدانیم کیفیت کلاف مبل و اسکلت آن چگونه است و چطور می‌توان سالم بودن کلاف را تشخص داد را ادامه به شما خواهیم گفت. در حالت کلی معمولا تعمیر مبل استیل نسبت به خرید مبل جدید خیلی مقرون به صرفه‌تر هستند.

چگونه بفهمیم کلاف مبل مان سالم است؟

در مبل‌های استیل دیدن کلاف مبل کار سختی نیست. قسمت‌های چوبی که قابل مشاهده هستند همان اسکلت مبل را تشکیل میدهند. اما در مبل‌های راحتی دیدن کلاف مبل کار راحتی نیست چرا که معمولا اسکلت مبل در زیر پارچه، فوم و … قرار گرفته است. در صورتیکه مبل شما دچار شکستگی شده و یا در هنگام نشتن صدای چیر جیر میشنوید نشان دهنده این است که کلاف مبل شما نیاز به تعمیر دارد.

بیشتربخوانید:

6 روش موثر برای برطرف کردن جای سوختگی روی مبل

 

 

مقایسه هزینه تعمیر مبل و خرید مبل جدید

همانطور که بالاتر گفته شد با توجه به گران بودن کلاف مبل‌های استیل، معمولا هزینه تعمیر آن‌ها نسبت به خرید مبل جدید بسیار پایین‌تر است. اما در مورد مبل‌های راحتی قضیه به شکل دیگریست. با توجه به اینکه در مبل‌های راحتی پارچه زیادی مصرف می‌شود بخش زیادی از هزینه مربوط به پارچه و رویه کوبی مبل است. برای تعمیر مبل راحتی لازم است حتما مبل شما توسط یک فرد باتجربه بررسی شود و یک فرد حرفه‌ای به شما بگوید که آیا مبل راحتی شما ارزش تعمیر کردن دارد یا نه!

آیا تعمیر مبل راحتی به صرفه است؟

با توجه به نکاتی که گفته شد جواب این سوال تا حدی داده شد است. در کل مبل‌های راحتی به دلیل استفاده زیاد و کاربرد‌های روزمره‌ای که دارند بیشتر از مسایر مبل‌ها دچار خرابی میشوند و این موضوع کاملا طبیعی است. بعضی از انواع مبل راحتی که تشک کف و پشتی آن‌ها به بدنه نچسبیده اند را به راحتی می‌توانید با هزینه بسیار ناچیز تعمیر کنید. به این ترتیب که رویه تشک و پشتی مبل را در می‌آورید و فوم و محتوای داخل آن را عوض می‌کنید و به راحتی مشکل نشیمن و پشتی مبل حل میشود.

در این مطلب چندین بار به این نکته اشاره شد که کیفیت اسکلت و سالم بودن کلاف مبل در محاسبه هزینه تعمیرات مبل راحتی بسیار تعیین کننده است. پس اگر کلاف مبل راحتی شما شکسته باشد بعضی مواقع خرید یک مبل جدید برای شما کم هزینه‌تر خواهد بود.

بیشتربخوانید:

نکاتی جالب برای خرید پارچه مبل

 

 

مهمترین سوالات در مورد مقایسه خرید مبل و تعمیرات مبل

در مورد مبل استیل خرید مبل جدید به صرفه‌تر است یا تعمیرات؟

با توجه به قیمت کلاف مبل استیل، تعمیرات مبل استیل به صرفه‌تر است.

در مورد مبل راحتی خرید مبل جدید به صرفه‌تر است یا تعمیرات؟

جواب این سوال بستگی به کلاف مبل دارد. بعضی مواقع خرید و برخی اوقات تعمیر به صرفه است.

هزینه رویه کوبی مبل استیل چقدر می‌شود؟

بسته به نوع کار و به طور معمول این هزینه بین ۲.۰۰۰.۰۰۰ الی ۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان متغییر است.

برای تغییر دکوراسیون خرید مبل جدید بهتر است یا تعمیر مبل‌های قدمی؟

معمولا رنگ یکی از عناصر مهم دکوراسیون است که با توجه به اینکه هم در زمان خرید مبل و هم در زمان تعمیرات نوع و رنگ پارچه را مشتری انتخاب می‌کند، تفاوتی وجود ندارد. اما درصورتیکه سبک و استایل منرلتان را می‌خواهید تغییر دهید خرید مبل جدید برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

بیشتربخوانید:

عوض کردن پارچه مبل برای نوروزبا چند نکته ساده

 

برچسب ها: مبلمان، پارچه مبل، مبل استیل، مبل راحتی، مبل تعداد بازديد: 1598 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز