Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:33

7
خرداد
چگونه یک لباس سرهمی را به پیراهن دخترانه تبدیل کنیم؟

چگونه یک لباس سرهمی را به پیراهن دخترانه تبدیل کنیم؟

داخل کشوهای دراور را کمی با حوصله و دقت بگردید، حتما چیزهایی را پیدا می‌کنید که می‌توانید با آنها کارهای زیادی انجام دهید. بعضی‌هایشان خیلی خوب به نظر می‌رسند، مثلا می‌توانید با تکه پارچه‌ها یک لباس نوزاد یا یک پیراهن دخترانه کوچک بدوزید.

تحریریه زندگی آنلاین : داخل کشوهای دراور را کمی با حوصله و دقت بگردید، حتما چیزهایی را پیدا می‌کنید که می‌توانید با آنها کارهای زیادی انجام دهید. بعضی‌هایشان خیلی خوب به نظر می‌رسند، مثلا می‌توانید با تکه پارچه‌ها یک لباس نوزاد یا یک پیراهن دخترانه کوچک بدوزید. بچه‌ها خیلی زود رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند و شما می‌توانید یک پیراهن زیبا برای چند ماه فرزندتان داشته باشید. این مدل پیراهن دخترانه را که انتخاب کرده‌ایم، راحت‌ترین مدل است و دیگر از این آسان‌تر نمی‌شود یک پیراهن دوخت. برای کامل‌تر و زیباتر شدن کار هم یک گل زیبا روی یک طرف سینه آن دوخته‌ایم. به نظر می‌رسد که بچه‌ها این مدل لباس‌ها را بسیار دوست دارند. برای دوختن این پیراهن از پارچه نخی و پنبه‌ای استفاده شده است، پارچه‌ای که هم نرم است و هم کمی کش می‌آید و کودک در آن به راحتی خم و راست می‌شود و حرکت می‌کند. می‌توانید از پارچه‌های اضافی که در منزل دارید استفاده کنید یا اینکه مقدار کمی پارچه خریداری و شروع به کار کنید. قسمت بالایی پیراهن را از پارچه طرح‌دار خال‌خالی استفاده و سعی کرده‌ایم طرح‌های آن همرنگ قسمت پایین (چین پیراهن) باشد، حتی می‌توانید از لباس‌های اضافی که دارد هم استفاده کنید و دیگر برای دوختن قسمت بالایی به خودتان زحمت ندهید. یکی از سرهمی‌های او را بردارید و قسمت پایین آن را برش بزنید. بلندی این قسمت بستگی به سلیقه شما دارد، اینکه دوست دارید بلندی پیراهن چقدر باشد.

بیشتربخوانید:

دوخت جعبه‌های پارچه‌ای

              

 

روش کار

مطابق شکل یکی از سرهمی‌ها را برش بزنید. برای قسمت پایین کار، ما از یک پارچه در ابعاد 25 در 100 سانتیمتر استفاده کرده‌ایم. این مستطیل را از وسط تا زده‌ایم (تای افقی)، برای آنکه چین آن دولایه و پف‌دار‌تر شود. چیزی حدود 10 سانتیمتر به طول قسمت بالایی لباس اضافه می‌شود و باز هم این اندازه بستگی به سلیقه خودتان دارد. بعد از آنکه پارچه آبی رنگ پایین پیراهن را برش زدید و دو سر آن را به هم دوختید، حالا آن را از وسط (خط افقی) تا بزنید تا مطابق شکل، یک حلقه دو لایه شود. حالا این بخش را با یک خط افقی به بخش قبل یعنی بالای پیراهن بدوزید. برای دوختن این بخش به بخش بدنه لباس، ابتدا دو لبه قسمت آبی رنگ را به هم بدوزید (یک دوخت ساده افقی).

لبه‌ها را مرتب کنید تا دوخت‌تان تمیز و صاف باشد. نخ دوخت را کمی بکشید تا چین‌های ریز جای دوخت بیفتد. برای چین دادن به این بخش می‌توانید موقع دوختن دو لبه پارچه آبی هم چین‌ها را ایجاد کنید. حالا دو لبه پارچه آبی چین‌دار و پارچه مربوط به تنه را روی هم قرار دهید (از پشت کار) ابتدا با سنجاق قفلی آنها را به هم وصل کنید (با سوزن ته گرد)، طوری که دو پارچه روی هم سوار شوند و از هیچ کدام‌شان کم یا اضافی نیاید (در صورتی که این گونه شد، وقت دوختن کمی پارچه‌ای که کم آمده را بکشید تا بالاخره در یک نقطه با هم تمام شوند).

بیشتربخوانید:

آموزش ساخت شمع با مداد شمعی های دور ریختنی

 

کار را برگردانید و به حالت عادی نگه دارید. چین‌ها مرتب و ریز هستند، ولی برای تمیز شدن بیشتر کار، لازم است یک دوخت دیگر نیز ایجاد کنید.

دوخت دوم را از روی کار بزنید. این دوخت باعث می‌شود کارتان زیباتر و مرتب‌تر به نظر برسد. سعی کنید که دوخت بسیار نزدیک به لبه کار (جای چین خورده) باشد.

دوخت روی قسمت بدنه پیراهن باشد، نه روی پارچه چین‌دار آبی! حالا می‌توانید از اضافی پارچه آبی یک گل درست کنید. برای درست کردن گل، تعدادی دایره را برش بزنید. اندازه دایره‌ها کمی تغییر کند (از کوچک به بزرگ). سپس دایره‌ها را به شکل قیف تا بزنید (هر دایره را چهار قسمت کنید. بخش مرکز قیف‌ها را روی هم قرار دهید تا شبیه یک گل شود و از همان بخش مرکز، گل را به لباس بدوزید تا کارتان تمام شود).

برچسب ها: خلاقیت، آموزش خیاطی، خیاطی، خیاطی بدون الگو، آموزش دوخت تعداد بازديد: 1487 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز