Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:58

17
اسفند
نحوه کاشت سبزه به شکل موش نماد سال 99

نحوه کاشت سبزه به شکل موش نماد سال 99

نماد سال 99 موش است. از این رو بسیاری از خانم ها قصد دارند سفره هفت سین خود را متناسب با این نماد تزیین کنند. با ما همراه باشید تا آموزش کاشت سبزه به شکل موش را به شما عزیزان ارائه دهیم.

کاشت سبزه به شکل موش موضوع مورد نظر ماست. دیگر کاشت سبزه ها مانند سابق به صورت گرد نیست و تنوع زیادی در اشکال کاشت سبزه ها به وجود آمده است. امروزه تزئین سبزه ها به شکل حیوانات و عروسک ها، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

سبزه ها در اندازه ها و اشکال مختلف در بازار وجود دارد، اما خیلی از افراد مایل هستند، سبزه عید خود را خودشان تزئین کنند. اینکه کدام مدل سبزه را می خواهید بر سر سفره هفت سین قرار دهید، کاملا امری سلیقه ای است و در برخی مواقع، به فرصت باقیمانده تا ایام عید نیز بستگی دارد.

کاشت سبزه ها به شکل حیوانات و عروسک ها بسیار مورد توجه کودکان است و البته تهیه کردن آن ها کمی سخت تر است. اما با کمی صبر و حوصله می توان سبزه های زیبایی را آماده کرد.

برای آماده کردن سبزه ها، می توانید از فرزندان خود نیز کمک بگیرید. زیرا علاوه بر آموزش کاشت گیاه، برای آن ها بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

تماشای رحمان 1400 رایگان شد

تماشای رحمان 1400 رایگان شد

 
تماشای رحمان 1400 رایگان شدماشای رحمان 1400 رایگان شد

 بیشتر بخوانید:

چطور سبزه هفت سین را آماده کنیم؟

آموزش کاشت سبزه عدس

سبزه عید بکارید حتی در روزهای کرونایی

آموزش کاشت سبزه با تخمه آفتابگردان

آموزش تصویری کاشت سبزه به شکل جعبه هدیه

آموزش کاشت سبزه عید با هسته مرکبات

آموزش سبز کردن سبزه در پوسته تخم مرغ

درست کردن سبزه عید در تنگ شیشه‌ای

سبزه به شکل موش/آموزش سبزه به شکل موش

برای کاشت و تزئین سبزه به شکل موش و یا حیوانات دیگر باید از بذر شاهی، خرفه و یا خاکشیر استفاده نمائید زیرا این بذرها به هنگام ترکیب با آب، حالت ژله ای و چسبناک به خود می گیرند و به راحتی به سطوحی مانند ابر، اسفنج و ... می چسبند.

بذر خاکشیر، سبزه زیبایی را به وجود می آورد، همچنین به سرعت رشد می کند. به همین دلیل برای کسانی که فرصت کافی برای کاشت سبزه ندارند، انتخاب مناسب تری می باشد.

وسایل مورد نیاز برای کاشت سبزه با طرح موش:

برای داشتن سبزه به شکل موش، ابتدا باید عروسک مورد نظر را تهیه کنید و یا خود، عروسک موش را درست کنید. عروسک های آماده باید از جنس ابری و یا پنبه ای باشند. در صورت درست کردن عروسک توسط خود باید از ابر یا اسفنج، بذر، نایلون، پارچه نازک توری (جوراب) و آبپاش استفاده کنید.

مراحل تهیه سبزه به شکل موش:

اسفنج یا ابر را به شکل موش و یا حیوان دلخواه برش بزنید. پارچه توری و یا جوراب را روی موش قرار دهید و با سنجاق و سوزن آن را محکم کنید. بذر مورد نظر را به مدت 5 تا 6 ساعت با آب کافی خیس کنید. به ازای هر مقدار بذر شاهی، 5 برابر آب نیاز است.

سطح مورد نظر را با آبپاش، خیس کنید. بذرهای خاکشیر یا شاهی که لعاب دار و ژله ای شده اند را با دستان خیس به صورت یک لایه نازک و یک دست بر روی تمام سطح اسفنج بریزید.

روی بذر را با نایلون به طوری بپوشانید که امکان نفوذ هوا به بذرها وجود داشته باشد. برای این کار، چند سوراخ روی نایلون ایجاد کنید. دقت کنید که نایلون به سطح موش نباید بچسبد.

سبزه خود را به دور از آفتاب و در محیط اتاق قرار دهید و در دو روز اول، آن را آبپاشی نمائید. نایلون را بعد از دو روز از روی سبزه بردارید زیرا این مدت زمان کافی برای جوانه زدن سبزه بوده است.

روی جوانه ها روزی دو بار آبپاشی نمائید. بعد از گذشت دو روز اول می توانید سبزه را روزی چند بار در هوای آزاد قرار دهید. سبزه ها بعد از چند روز رشد کرده و سطح عروسک را می پوشانند.

کاشت سبزه به شکل موش/سبزه عید به شکل موش

نکات لازم برای کاشت سبزه به شکل موش

  • به طور متوسط بذر شاهی و خاکشیر برای سبز شدن به پنج یا شش روز زمان نیاز دارد، پس می‌توانید آن‌ها را در روزهای آخر سال نیز تهیه نمایید.
  • اگر بذر خاکشیر به مدت پنج یا شش ساعت در آب باشد لعاب می‌ دهد و برای استفاده آماده می‌ شود.
  • به هنگام آبپاشی سبزه، نباید آب درون آن جمع شود، چرا که بوی نامطبوعی می‌گیرد.
  • بذرهایی مثل شاهی، خرفه و خاکشیر بعد از سبز شدن به رنگ “سبز” هستند و بذر منداب به رنگ “قرمز”.
برچسب ها: سبزه عید، آموزش کاشت سبزه، کاشت سبزه به شکل موش، سال موش، سبزه به شکل موش تعداد بازديد: 1384 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز