Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 11:40

29
آذر
بازگشت به قرآن راه رهايی امت‌های اسلامی است

بازگشت به قرآن راه رهايی امت‌های اسلامی است

قرآن كتاب عزت و مجد و عظمت مسلمانان است و هركس به دنبال حقیقت است، می‌تواند آن را در قرآن و آموزه‌های پیامبر(ص) پیدا كند.

تحریریه ماهنامه بهار زندگی

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: ملت‌های اسلامی‌با تمسك به حبل‌ا... و بصیریت و استقامت از ماهیت اسلامی‌جنبش‌های خود در برابر جریان سازی‌های آمریكا دفاع كنند. سیدمحمد حسینی در پایان روز اول رقابت شركت‌كنندگان در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم با تبریك سالروز مبعث پیامبر اكرم(ص)، افزود: آن بزرگوار شخصیت والا مقامی‌داشتند كه بزرگترین رسالت از ناحیه خداوند به ایشان سپرده شد تا جهان را با توحید آشنا كنند. وی با اشاره به ویژگی‌های دوران جاهلیت و مسوولیت سنگین پیامبر(ص) در این شرایط افزود: پیامبر(ص) در عصری مبعوث شدند كه اصلی‌ترین آموزه دینی یعنی توحید به گونه‌ای دیگر چهره می‌كرد عده‌ای به دنبال تثلیث و عده‌ای به دنبال ثنویت و عده‌ای مشرك بودند، عده‌ای نیز مثل بنی اسرائیل خدا را در انحصار خود می‌دانستند. در چنین عصری پیامبر(ص) ندای لااله الا ا... ولا تفلهو سردادند و همگان را با معارف ناب آشنا ساختند.

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: در آن عصر انحطاط فرهنگی به گونه‌ای بود كه تعداد افراد باسواد انگشت شمار بودند و رذایل اخلاقی بی‌داد می‌كرد. باورها و پندارهای غلط از ویژگی‌های این عصر بود و نابسمانی اجتماعی وجود داشت. از نظر اقتصادی نیز فخر و تبعیض و محرومیت كاملا مشهود بود. وزیر ارشاد با اشاره به این‌كه «پیامبر(ص) مبعوث شد تا راه سعادت و رستگاری را نشان دهد و غبار غفلت را بزداید» افزود: پیامبر(ص) كه خود اسوه و الگوی اخلاقی و رفتاری بود با رفتار و منش خود همگان را مجذوب و متحول می‌كرد. او ماموریت داشت انسان‌ها را با فطرت خدایی خود، عبودیت و مكارم اخلاقی آشنا كند او آمد قسط و عدل را بر جامعه استقرار بخشد و این بركات را در دوران پس از بعثت شاهد هستیم. وی خاطرنشان كرد: در بحث مبعث و پس از آن در مردم نیز تحول ایجاد شد؛ عدالت مبنای كار بود و احكام اسلامی‌ رعایت می‌شد و رباء رخت بر بست و انفال و ذكات و صدقه سیره مردم شد؛ لذا پس از آن عمران و آبادی را می‌بینیم. وی یكی از ویژگی‌های پیامبر اكرم(ص) را هدایت مردم از ظلمت به نور عنوان كرد و افزود: آن حضرت نور است همان‌طور كه قرآن نور و روشنایی است و وظیفه هدایت مردم را از ظلمت به نور بر عهده دارد و این ماموریت پیامبر(ص) و كتاب او ماموریتی فرا زمانی و فرامكانی است.

حسینی تصریح كرد:‌ به قطع و یقین قرآن كلام وحی است كه بر قلب پیامبر(ص) نازل شد كه درباره سایر كتاب‌های آسمانی نمی‌شود این را به یقین گفت؛ چراكه دستخوش تحریف شدند. وی همچنین با بیان این‌كه «تعبیر نور درباره ائمه و خاندان پیامبر(ص) آمده است» گفت: حاكمیت الهی باید از طریق آن‌ها تحقق پیدا كند و آن‌ها پرچم‌دار حق هستند كه هر كه از آن‌ها تبعیت كند نجات می‌یابد. وی در ادامه به وظیفه مسلمانان نسبت به قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اشاره كرد و گفت:‌ اگر می‌خواهیم در مسیر رستگاری گام برداریم باید علاوه بر ایمان به پیامبر(ص) تكریم و حمایت از او و خاندانش را وظیفه خود بدانیم اگر دیگران نسبت به قرآن كینه و بغظ دارند و نسبت به قرآن و پیامبر(ص) اهانت می‌كنند این وظیفه ماست كه از ساحت آن‌ها صیانت و آن‌ها را به دنیایی كه تشنه و شیفته معارف است بیشتر معرفی كنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌تاكید كرد: قرآن كتاب عزت و مجد و عظمت مسلمانان است و هركس به دنبال حقیقت است، می‌تواند آن را در قرآن و آموزه‌های پیامبر(ص) پیدا كند.

وی خطاب به شركت كنندگان مسابقات قرآن كریم تصریح كرد: شما قاریان و حافظان با تلاوت زیبای خود گام بلندی در این زمینه برمی‌دارید اگر مجالست با قرآن نصیب همه شود سعادت همگان تضمین می‌شود. وی همچنین با اشاره به تحولات جهان اسلام بازگشت به قرآن را راه رهایی امت‌های اسلامی‌عنوان كرد و افزود: اگر 32 سال پیش در ایران انقلاب اسلامی‌به پیروزی رسید همه در سایه تعالیم قرآنی، دستورات آن و به خاطر وحدت و همدلی بود و امروز امت اسلامی‌باید در سراسر دنیا این‌گونه باشند.

حسینی خاطرنشان كرد: قبل از این‌كه آمریكا از انقلاب‌های منطقه به نحو اهداف خود جریان‌سازی كند و ماهیت اسلامی‌این جنبش‌ها را به سمت و سوی دیگری سوق دهد، مسلمانان باید با استقامت، بصیرت و تمسك به حبل‌ا... مطمئن باشند كه وعده‌های الهی تحقق خواهد یافت. وی با بیان این‌كه «اگر مسلمانان از تفرقه دوری كنند و بنیان مرسوس باشند، قطعاً پیروزی را نصیب خود خواهند كرد» تصریح كرد: این مسیر را مردم ایران در 32 سال گذشته طی كردند و همه تحریم‌ها و تهدیدها را پشت سر گذاشتند و امروز با سربلندی در حمایت از همه ملت‌های مسلمان تلاش می‌كنند و این به خاطر تمسك به آموزه‌های قرآنی و الهی است. وی در پایان از نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین هیات داوران و مسوولان برگزاركننده این مسابقات قدردانی كرد. 

 

برچسب ها: قرآن، كلام وحی، مجالست با قرآن، تعالیم قرآنی، تمسک به قرآن و اهل بیت تعداد بازديد: 652 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز