Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - 03:35

19
آذر
معرفي برخي سايت‌هاي قرآني

معرفي برخي سايت‌هاي  قرآني

كليك كنيد.

پايگاه حوزه
 www.hawezah.net
در اين پايگاه ترجمه قرآن به فارسي توسط آيت الله مکارم شيرازي، ترجمه فارسي استاد فولادوند و ترجمه انگليسي irving وجود دارد، همچنين تعداد قابل توجهي کتاب و 420 مقاله و معرفي يک هزار عنوان پايان نامه قرآني از مطالب ديگر اين پايگاه است. در بخش ديگري از اين پايگاه به معرفي تفسيرهاي قرآن پرداخته شده و گزينه اي به نام “دايره المعارف قرآن” مشاهده مي‌شود که شامل توضيحاتي درباره اصطلاحات رايج در ترجمه ها و تفاسير مي‌شود. در بخش موسسات قرآني، مراکزي که به نوعي در زمينه قرآن از نظر علمي خدماتي فعاليت دارند، معرفي شده و نگارخانه قرآني اين پايگاه شامل 40 مورد تلاوت مجلسي، تصاويري از قرآن و قطعاتي فيلم است.
 

پايگاه الشيعه به نشاني
 www.al-shia.com
اين پايگاه يکي از اين سايت هاي قرآني است که مطالب آن به 18 زبان زنده دنيا عرضه مي شود.
مهمترين عنوان‌هاي صفحه قرآن اين پايگاه شامل متن کامل قرآن با قابليت جستجو در متن و ترجمه همزمان با امکان استماع ترتيل قرآن با صداي شش استاد، ترتيل قرآن کريم با صداي پنج قاري مشهور و تلاوت مجلسي توسط 49 قاري، زندگينامه کوتاهي درباره تعدادي از حافظان و قاريان قرآن و معرفي مترجمان قرآن به زبان‌هاي انگليسي، فرانسوي و آلماني است.

پايگاه قرآن کريم
 www.holyquran.net
اين پايگاه يکي از پايگاه‌هاي ارزشمند در زبان عربي است که چند دوره تفسير قرآن از جمله تفسير الميزان و مجمع البيان را براي اولين بار ارايه کرده است.
در اين پايگاه جستجو در متن تفسير الميزان به طور کامل و در تفاسير مجمع البيان، نورالثقلين و تقريب القرآن در بعضي از سوره ها امکان پذير است.
تدبر در قرآن، قرآن و علم، احاديث درباره قرآن، دعاهايي درباره قرآن و دانستني‌هاي قرآن و ارايه ده‌ها جلد کتاب از ديگر امکانات و مطالب اين پايگاه به شما مي رود.
 

پرسمان قرآني
www.porsemanquran.com’
گفتمان قرآني، کتابخانه تخصصي قرآني، کانون گفتمان قرآني، وبلاگ هاي پرسماني و بانک پرسش و پاسخ از جمله امکانات اين سايت است.
 

شبکه قرآن کريم
www.qurannetwork.com
مهمترين ويژگي اين پايگاه آن است که ترجمه قرآن را به 22 زبان زنده دنيا در خود جاي داده است.
 

پايگاه مرکز اطلاع رساني غدير
 www.ghadeer.org/qoran.html
بخش قرآن پايگاه غدير بدون شک غني ترين پايگاه شيعي از نظر متون قرآني است و براي اولين بار ترجمه تفسير الميزان و نمونه در اين پايگاه قرار داده شده است.
علاوه بر دو دوره تفسير مذکور، در اين پايگاه کتاب هايي در زمينه تفسير قرآن از آثار ارزشمند استاد شهيد مطهري واستاد محسن قرائتي به صورت موضوعي آورده شده است.
 

پايگاه ابلاغ
 www.blogh.net/persian/quran/index.htm
در فضايي که در اين پايگاه براي قرآن اختصاصي داده شده، مقالاتي در موضوعات مختلفي چون علوم قرآن، معارف قرآن (اعتقادات، اخلاق و فقه)، تفسير و مفسران و آرايه هاي ادبي قرآن ارايه شده است.
اين پايگاه در بخش مقالات فارسي با موضوع قرآن موفق بوده و حجم وسيعي از مقالات را به صورت طبقه بندي معرفي کرده است، همچنين ارايه چندين جلد کتاب و معرفي پايان نامه ها و کتابشناسي قرآن از ديگر مطالب موجود در اين پايگاه است.
 

 قرآن در پايگاه صدا و سيما
 www.irib.ir
ترتيل استاد پرهيزگار، ترجمه قرآن به زبان هاي اردو، انگليسي، فرانسه، آلماني، چيني، بوسنيايي، ايتاليايي، اندونزيايي و اسپانيايي و امکان اتصال به راديو قرآن از مهمترين گزينه هايي است که در صفحه قرآني اين پايگاه ارايه شده است.
 

موسسه حافظان قرآن کريم
 http://forum.jameatulquran.com
طرح آموزش از راه دور حفظ قرآن کريم مهمترين برنامه ارايه شده در اين پايگاه است که کاربران مي توانند به صورت ماهانه يا هفتگي برنامه لازم را از طريق پست الکترونيکي دريافت و استفاده کنند.
 

جستجوگر پايگاه هاي شيعي
www.shiasearch.com
اين پايگاه بزرگترين جستجوگر در معرفي و دسته بندي پايگاه هاي شيعي است که در زمينه قرآن صفحات زيادي را با تقسيم بندي موضوعي مشخص کرده است.
در شاخه قرآن زير گزينه هايي چون متن قرآن، ترجمه قرآن، جستجوگر قرآن، احاديث مربوط به قرآن، دعاهاي مربوط به قرآن، علوم قرآني و مقدمات تفسير ديده مي شود.
 

 شهر قرآن
www.qurancity.ir
شهر قرآن طراحي است نو در ارايه مفاهيم قرآني که به صورت قابل فهم براي تمام سطوح سني، شهر قرآن از بخش‌هاي مختلفي تشکيل شده است. گفت و گو، پرسش و پاسخ، ايجاد وبلاگ و ديدار با نخبگان قرآني، نمايشگاه، پژوهشکده، ارايه برنامه هاي آموزشي با استفاده از روش ها و قالب هاي رسمي و آزاد در رشته هاي قرائت، ترجمه، تفسير و حفظ از جمله بخش هاي مختلف اين پايگاه است.
 

پارس قرآن
 www.parsquran.com
اين سايت امکان مشاهده و جستجو در متن و ترجمه فارسي و انگليسي قرآن را فراهم مي سازد.
در اين سايت به طور ويژه به بررسي هاي موضوعي و آماري مفاهيم و واژه هايي از قرآن پرداخته شده است، مقالات و تصاوير و نرم افزارهاي قرآني قابل ذخيره سازي ديگر بخش‌هاي اين سايت را تشکيل مي دهد.
 

درس هايي از قرآن
 www.qaraati.net
درس هايي از قرآن نام برنامه اي است که بيش از 25 سال هر هفته از سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش مي شود.
نام سايت اين برنامه به نام مجري آن حجت الاسلام و المسلمين قرائتي است که زمينه اصلي فعاليت ايشان قرآن و تفسير است. تفسير نور از تاليفات ايشان در اين سايت قرار دارد و از بخش هاي ديگر سايت مي توان به آرشيو برنامه هاي هفتگي درس هايي از قرآن اشاره کرد.
 

تعداد بازديد: 461 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز