Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 18 شهریور 1403 - 03:45

12
بهمن
نبود غلات کامل در برنامه غذایی از عوامل ابتلای ایرانیان به دیابت

نبود غلات کامل در برنامه غذایی از عوامل ابتلای ایرانیان به دیابت

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نبود غلات کامل در برنامه غذایی ایرانیان را از عوامل اصلی ابتلا به بیماری دیابت عنوان کرد و گفت: در نان و غلات کامل علاوه بر فیبر و سبوس

تحریریه زندگی آنلاین : مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نبود غلات کامل در برنامه غذایی ایرانیان را از عوامل اصلی ابتلا به بیماری دیابت عنوان کرد و گفت: در نان و غلات کامل علاوه بر فیبر و سبوس، منیزیوم داریم که باعث کاهش مقاومت انسولین در بدن شده و ابتلا به این بیماری را کاهش می دهند.احمد اسماعیل زاده با بیان اینکه تغذیه و عوامل مربوط به آن نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری های پرفشاری خون و دیابت دارند، اظهار داشت: علت اصلی در بروز این بیماری ها عدم وجود غلات کامل در برنامه غذایی ایرانی هاست. با توجه به این که قوت غالب در ایران نان و برنج است مصرف غلات کامل و میوه ها تا حدود زیادی می تواند از ابتلا به بیماری های پرفشاری خون و دیابت در افراد جلوگیری می کند.اسماعیل زاده توضیح داد: در میوه ها و سبزی علاوه بر فیبر، پتاسیم و برخی از مواد مغذی دیگر را داریم که به کنترل فشار خون کمک می کنند. در نان و غلات کامل علاوه بر فیبر و سبوس، منیزیوم وجود دارد که باعث کاهش مقاومت انسولین در بدن شده و سبب می شود ابتلا به این بیماری کاهش یابد.

بیشتربخوانید:

چگونه سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم؟

آشنایی با خواص کینوا این دانه شگفت انگیز

خواص جوانه گندم ؛ از خون سازی تا پیشگیری از چروک شدن پوست

 

 

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، دیابت، فشار خون، گندم، غلات، جودوسر تعداد بازديد: 91 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز