Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 17:00

6
مهر
۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

برای کسانی که به دنبال کاهش مصرف کربوهیدرات خود هستند، از گلوتن اجتناب می‌کنند، یا به سادگی جایگزین‌های جدید و خلاقانه را آزمایش می‌کنند، چندین ماده سالم وجود دارد که می‌تواند جایگزین نان به عنوان پایه اصلی غذا شود.

به گزارش تایمز اف ایندیا، در این مطلب به ۱۰ ماده خوراکی که جایگزینی خوشمزه و مغذی برای نان سنتی است، اشاره کرده‌ایم.

با این حال، برای کسانی که به دنبال کاهش مصرف کربوهیدرات خود هستند، از گلوتن اجتناب می‌کنند، یا به سادگی جایگزین‌های جدید و خلاقانه را آزمایش می‌کنند، چندین ماده سالم وجود دارد که می‌تواند جایگزین نان به عنوان پایه اصلی غذا شود. به گزارش تایمز اف ایندیا، در این مطلب به ۱۰ ماده خوراکی که جایگزینی خوشمزه و مغذی برای نان سنتی است، اشاره کرده‌ایم.

برگ کاهو

(تصاویر) ۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

رگ‌های کاهو، یک انتخاب فوق‌العاده برای ایجاد روکش روی مواد داخل ساندویچ هستند. آن‌ها کالری کمی دارند، فیبر بالایی دارند و طعم رضایت بخشی را ارائه می‌دهند. برگ‌های کاهو را بشویید و خشک کنید، سپس از آن‌ها برای پوشاندن مواد پرکننده مورد علاقه خود مانند مرغ کبابی، بوقلمون یا سبزیجات استفاده کنید. تازه بودن برگ‌های کاهو تضاد لذت بخشی را به غذای شما می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

چگونه در کوتاهترین زمان شکمی صاف داشته باشیم ؟

بهترین و آسان‌ترین راه‌ برای چربی‌سوزی بدن

بهترین روش انتخاب رژیم غذایی برای لاغری سریع

 

 

 

برش‌های خیار

(تصاویر) ۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

برش‌های خیار یک جایگزین مناسب برای نان است، این برش‌ها با طراوت و آبرسان هستند. از آن‌ها به عنوان پایه ساندویچ‌های روباز استفاده کنید. طعم ملایم خیار به خوبی با پنیر خامه‌ای، ماهی آزاد دودی یا هوموس (نخود-ارده» یک خوراک عربی– یونانی است که در خاورمیانه بسیار محبوب است و بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می‌شود) برای یک میان وعده سبک و سالم ترکیب می‌شود.

نان تست سیب زمینی شیرین

(تصاویر) ۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

سیب زمینی شیرین را از طول به صورت حلقه‌های نازک برش دهید و در توستر یا فر برشته کنید. نان تست سیب زمینی شیرین یک جایگزین رنگارنگ و سرشار از مواد مغذی برای نان است. سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است. نان تست سیب زمینی شیرین را با آووکادو، تخم مرغ یا کره بادام برای یک وعده غذایی خوشمزه و مغذی پر کنید.

قارچ پورتوبلو (قارچ دکمه‌ای)

(تصاویر) ۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

قارچ‌های پورتوبلو (دکمه‌ای) قارچ‌های گوشتی و بزرگی هستند که جایگزینی مناسب نان محسوب می‌شوند. ساقه‌ها و تیغه‌های پره مانند زیر کلاهک قارچ‌ها را بردارید، آن‌ها را به روغن زیتون آغشته کنید و با گیاهان و ادویه‌های مورد علاقه خود مزه‌دار کنید، سپس در فر یا کبابی کنید تا نرم شوند. این کلاهک‌های قارچی می‌توانند به راحتی دو طرف همبرگر، ساندویچ را بپوشانند، حتی می‌توان از آن‌ها به عنوان روکش روی پیتزا نیز استفاده کرد.

پوسته ترد گل کلم

(تصاویر) ۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

به عنوان یک گزینه بدون گلوتن و کم کربوهیدرات برای دوستداران پیتزا محبوبیت پیدا کرده است. با مخلوط کردن گل کلم این ماده غذایی مانند برنج قوام پیدا می‌کند، سپس این ماده قوام یافته را با پنیر، تخم مرغ و ادویه‌ها مخلوط کنید و آن را در فر بپزید. نتیجه پوسته تردی می‌شود که می‌توانید از آن به عنوان رویه پیتزای مورد علاقه خود بدون احساس گناه از خوردن کالری بیشتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

ترفندهایی طلایی برای کاهش میل به خوردن شیرینی

مصرف ناشتای این مواد غذایی شما را لاغر می‌کند

چقدر برنج بخوریم که چاق نشویم ؟

 

 

 

بسته‌بندی کاغذ برنج

(تصاویر) ۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

کاغذ برنج یک انتخاب همه کاره برای ایجاد اسپرینگ رول‌های تازه هستند. (اسپرینگ رول یک غذای فینگر فودی و فصلی کشور‌های آسیای شرقی و بویژه چین است که در فصل بهار و جشنواره‌های بهاری تهیه و خورده می‌شود در ایران هم مدت‌هاست مشهور و محبوب شده است). کاغذ‌های برنج را در آب گرم خیس کنید تا انعطاف پذیر شوند، سپس آن‌ها را با ترکیبی از سبزیجات، پروتئین و گیاهان پر کنید. آن‌ها را به یک سس خوشمزه برای یک وعده غذایی یا میان وعده سبک و با طراوت آغشته کنید.

ورقه‌های «نوری» (جلبک دریایی خوراکی)

(تصاویر) ۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

از ورقه‌های «نوری» معمولا برای تهیه سوشی استفاده می‌شود، (نوری یک جلبک دریایی خوراکی خشک است که در غذا‌های ژاپنی مانند سوشی استفاده می‌شود) ورقه‌های نوری را می‌توان به عنوان جایگزین نان برای بسته بندی‌های سبک سوشی نیز استفاده کرد. ورقه‌های نوری را با موادی مانند خیار، آووکادو، میگو پخته شده و برنج پر کنید. آن‌ها را گرد کنید و به عنوان جایگزینی رضایت بخش و سالم برای رول‌های سنتی سوشی، برش دهید.

برش‌های بادمجان

(تصاویر) ۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

برش‌های بادمجان را می‌توان کبابی یا برشته کرد تا یک پایه غذایی دلچسب و خوش طعم ایجاد شود. چاشنی آن می‌تواند روغن زیتون و ادویه‌های مختلف باشد، برش‌های بادمجان، پایه‌ای عالی برای غذا‌های مدیترانه‌ای، مانند هوموس، پنیر فتا و فلفل قرمز بوداده است.

 بیشتربخوانید:

اگر هر روز نان سفید بخورید، برای بدن چه اتفاقی می افتد؟

 

 

 

قایق‌های کدو سبز

(تصاویر) ۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

کدو سبز را از طول نصف کنید و مرکز آن را خالی کنید تا قایق‌های کدو سبز ایجاد شود. آن‌ها را می‌توانید با انواع خوراکی مانند بوقلمون چرخ کرده، لوبیا سیاه، سس و پنیر پر کنید، سپس بپزید تا نرم شوند. قایق‌های کدو سبز یک گزینه مغذی و کم کربوهیدرات برای غذا‌های به اصطلاح شکم پر ارائه می‌دهند.

تورتیلای آرد نارگیل

(تصاویر) ۱۰ جایگزین شگفت انگیز برای نان

برای کسانی که می‌خواهند جایگزینی بدون گلوتن و کم کربوهیدرات برای تورتیلا‌های [تورتیاهای]سنتی داشته باشند، تورتیلا‌های آرد نارگیل گزینه‌ای عالی هستند. آن‌ها نرم، انعطاف‌پذیر و مناسب برای بسته‌بندی یا تاکو هستند. تورتیلا‌های آرد نارگیل منبع خوبی از فیبر و چربی‌های سالم هستند.

برچسب ها: تغذیه، نان، رژیم غذایی، چاقی، کاهو، کدو، گل کلم تعداد بازديد: 126 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز