Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:59

23
مرداد
در زمان آلودگی هوا غذاهای سرخ شده مصرف نکنید

در زمان آلودگی هوا غذاهای سرخ شده مصرف نکنید

یک کارشناس ارشد تغذیه در همدان با بیان اینکه آلودگی هوا التهاب بیشتری برای بیماران قلبی و تنفسی ایجاد می‌کند، افزود: در زمان آلودگی هوا برای پیشگیری از بروز بیماری‌های تنفسی باید استفاده کمتری از غذاهای سرخ شده داشت.

تحریریه زندگی آنلاین : یک کارشناس ارشد تغذیه در همدان با بیان اینکه آلودگی هوا التهاب بیشتری برای بیماران قلبی و تنفسی ایجاد می‌کند، افزود: در زمان آلودگی هوا برای پیشگیری از بروز بیماری‌های تنفسی باید استفاده کمتری از غذاهای سرخ شده داشت. به گزارش دنیای تغذیه، آرزو کاوه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، مطرح کرد: در روزهای آلودگی استفاده از مواد غذایی حاوی کافئین شامل چای پررنگ، نوشابه، قهوه و شکلات تا حد امکان کمتر  شود، چراکه این مواد ضربان قلب را افزایش می‌دهد و به‌تبع آن افزایش تنفس را در پی دارد و مواد آلوده‌کننده را بیشتر وارد بدن می‌کند.

منابع غذایی حاوی ویتامین E مانند بادام، پسته و زیتون به علت اینکه منبع غنی آنتی‌اکسیدان هستند، به‌عنوان ضدالتهاب عمل می‌کنند و سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند. وی با تأکید بر مصرف لبنیات کم‌چرب و با بیان اینکه لبنیات پرچرب سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند، مطرح کرد: باید سعی کنیم در روزهای آلودگی از منابع حاوی آهن مانند حبوبات و انواع جوانه‌ها استفاده کنیم.

استفاده از روغن زیتون به علت اینکه برخلاف چربی‌های دیگر ضدالتهاب است، در کاهش التهاب مؤثر بوده و بدن را محافظت می‌کند. بهتر است در آلودگی‌ها از کلم، مواد غذایی حاوی امگا3 مانند ماهی، گردو و تخم کتان، سیر و پیاز ترجیحا خام به علت اینکه حاوی موادی هستند که فلزات سنگین  را جذب کرده و مانع جذب آن در بدن می‌شوند، استفاده کرد. استفاده از انار، آب انار و چای سبز بسیار مؤثر بوده و بهتر است از مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده همچون کنسروها و غلات حجیم‌شده و یا چیپس استفاده نکنیم. برای کاهش اثرات مخرب آلودگی هوا بر بدن در صورت امکان و دسترسی به قرص جوشان ویتامین C توصیه می‌شود روزانه یک عدد قرص جوشان و یک روز در میان یک عدد مکمل امگا ۳ مصرف شود.

 بیشتربخوانید:

دمنوش های جادویی برای مقابله با آلودگی هوا

 

 

برچسب ها: آلودگی هوا، روغن زیتون، مواد غذایی، بیماری قلبی، ویتامین E، ویتامین c، امگا3 تعداد بازديد: 183 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز