Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:00

25
اسفند
شیرینی‌های با مواد غذایی مفید را برای عید نوروز بشناسید

شیرینی‌های با مواد غذایی مفید را برای عید نوروز بشناسید

شیرینی نخودچی حاوی آرد نخودچی با شاخص قندی کم (۳۰) است که منیزیم موجود در آن باعث کاهش فشار خون و فیبرآن باعث سیری طولانی مدت و کنترل وزن می‌شود.

به گزارش ایرنا : سیده معصومه تقی زاده روز دوشنبه بیان کرد: شیرینی توت از جمله این شیرینی‌ها است که اجزای اصلی آن بادام و گلاب است. بادام منبع خوبی از چربی غیراشباع و مفید با شاخص قندی کم (۱۳) و حاوی ویتامین E است و موجب افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود.

وی افزود: شیرینی قرابیه سیب و دارچین، زرده تخم مرغ، ماست، سیب و دارچین ارزش غذایی بالایی دارند. شیرینی گردویی حاوی تخم مرغ و گردو که تخم مرغ موجود در آن سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی و گردو به دلیل دارا بودن امگا سه و شاخص قندی پایین (۱۵) مناسب است.

تقی زاده از شیرینی نخودچی به عنوان دیگر شیرینی مناسب یاد کرد و گفت: این شیرینی حاوی آرد نخودچی با شاخص قندی کم (۳۰) است که منیزیم موجود درآن باعث کاهش فشار خون و فیبرآن باعث سیری طولانی مدت و کنترل وزن می‌شود؛ از طرفی به دلیل کوچک بودن این شیرینی، مصرف ۲ تا سه عدد از آن معادل یک عدد شیرینی متوسط می‌شود.

سرپرست گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: شیرینی نارگیلی حاوی سفیده تخم مرغ و نارگیل است؛ نارگیل شاخص قندی کمی (۴۲) داشته و به دلیل وجود سفیده تخم مرغ ارزش غذایی بالایی دارد.

وی بیان کرد: استفاده از روغن مایع به جای روغن جامد و شکر قهوه‌ای به جای شکر و پودر قند در تهیه شیرینی توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

یک بیسکویت رژیمی خوشمزه با دانه آفتابگردان و کشمش

یک کیک خوشمزه مخصوص گیاهخواران

کیک چای سبز ؛ یک کیک رژیمی خوشرنگ و خوشمزه

 

برچسب ها: چاقی، دیابت، شیرینی، آجیل، عید نوروز، فشارخون، قندخون، شیرینی گردویی، شیرینی آرد نخودچی تعداد بازديد: 218 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز