Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:36

29
فروردین
عبور از نوروز، بدون اضافه وزن!

عبور از نوروز، بدون اضافه وزن!

در دید و باز دیدهای نوروز هر چه شیرینی به شما تعارف می‌شود بردارید، وگرنه حواس‌ها بر روی شما متمرکز شده و اصرارها بیشتر خواهد شد. بهترین راه، برداشتن و گذاشتن آن در پیش دستی و سپس برداشتن میوه و انداختن پوست

دکتر منصور ریسمانچیان - پزشک عمومی

 

تحریریه زندگی آنلاین : در دید و باز دیدهای نوروز هر چه شیرینی به شما تعارف می‌شود بردارید، وگرنه حواس‌ها بر روی شما متمرکز شده و اصرارها بیشتر خواهد شد. بهترین راه، برداشتن و گذاشتن آن در پیش دستی و سپس برداشتن میوه و انداختن پوست آن بر روی شیرینی برای پنهان کردن آن می‌باشد. با این روش نه میزبان و نه میهمان! آن را نخواهند دید. در ظرف میوه بیشتر به دنبال خیار و نارنگی که کالری کمتری دارند باشید.

توجه داشته باشید که هر برش کیک کوچک (اندازه نصف‌کف‌دست) = 2 عدد شیرینی خشک کوچک =1 عدد کیک یزدی =70 کالری معادل نیم ساعت پیاده‌روی سریع). یک عدد شیرینی دانمارکی =150-100 کالری (معادل نیم ساعت دویدن).

در ظرف آجیل به دنبال کشمش و تخمه کدو باشید. سایر دانه‌ها نظیر پسته، بادام و فندق دارای کالری روغن بسیار زیادی هستند و سریع شما را چاق می‌کنند. هر 100 گرم پسته 606 کالری و هر 100 گرم بادام 553 کالری و هر 100 گرم بادام‌زمینی 585 کالری انرژی دارد یعنی در حدود انرژی یک ناهار در وعده‌های غذایی شما.5 عدد پسته =45 کالری (معادل سوختن انرژی در 20 دقیقه پیاده‌روی)!

آجیل، شیرینی و شکلات‌های منزل خودتان را دور از دید قرار دهید. وقتی این‌ها روی میز باشند، طبیعی است که شما هر چند دقیقه یکبار تمایل به مصرف پیدا کنید. در عوض می‌توانید بشقابی از سبزیجات نظیر خیار و گوجه‌فرنگی و یا میوه روی میز قرار دهید و مصرف این‌ها را بالا ببرید که گذشته از اینکه انتخاب کم‌کالری‌تری است غنی از ویتامین‌ها نیز می‌باشد و فیبر موجود در آن در ایجاد احساس سیری به شما کمک می‌کند.

  بیشتربخوانید:

روش هایی کاربردی برای جلوگیری از چاقی در نوروز

 

 

در مسافرت‌ها از تنقلات کمتر استفاده کنید و تحرک بیشتری داشته باشید

یک عدد بلال (150 گرم)=3 لیوان پف فیل بدون روغن =یک و نیم لیوان برنجک=30 گرم یا یک کف دست نان کشمشی= دو عدد بیسکوییت کرم‌دار=3 عدد بیسکوییت سبوس‌دار =5 عدد بیسکوییت ویفر=6 عدد بیسکوییت توک یا ترد =2 عدد شیرینی خشک کوچک (زبان کوچک)=نصف لیوان شیر برنج یا حریره غلات=سه‌چهارم لیوان غلات آماده (برشتوک یا گندم شیرین)=8-10 حلقه چیپس =10 عدد پفک = یک‌کف‌دست نان = یک‌چهارم نان =30 گرم نان= پنج قاشق برنج // نصف لیوان آلبالو خشک= یک واحد میوه // 22 گرم لواشک =3 حبه قند

 

با رعایت این ۵ مورد در عید چاق نمی‌شویم

در عید و روزهای قرنطینه نمی‌توانیم با قورمه‌سبزی یا فسنجان که جلوی چشم‌مان هستند، مقابله کنیم. هم دلمان می‌خواهد از همه طعم‌ها بچشیم و هم نمی‌خواهیم چاق شویم.

در عید و روزهای قرنطینه نمی‌توانیم با قورمه‌سبزی یا فسنجان که جلوی چشم‌مان هستند، مقابله کنیم. هم دلمان می‌خواهد از همه طعم‌ها بچشیم و هم نمی‌خواهیم چاق شویم. بیشتر مردان و زنانی که رژیم غذایی دارند، بعد از تعطیلات از موضوع اضافه‌وزن ۳ الی ۷ کیلویی خود شکایت دارند. «ایرنا زندگی» ۵ نکته را برایتان آورده است که می‌توانید هر چه می‌خواهی بخوریم و چاق نشویم، بالاخره این رویای دیرینه امکان‌پذیر شد.

 بیشتر بخوانید:

لاغری شکم و پهلو با پیشنهادهای دکتر آز

با مصرف آب کرفس این فواید نصیبتان می شود

 

 

 

خودمان را محدود نکنیم

با دیدن خوراکی‌هایی که ما را به وجد می‌آورند خودمان را محدود نکنیم، این‌گونه طمع خوردن را در خودمان به وجود می‌آوریم و بیشتر از قبل می‌خوریم. همان لحظه‌ای که هیجان و ذوق خوردن داریم به خودمان بگوییم: «نگران نباش، به‌اندازه کافی از همه‌چیز می‌خورم».

 

مایعات به‌اندازه کافی بخوریم

شیرینی‌ها از آن دسته مواد غذایی‌ای هستند که بر اثر کم آبی بدن، میل به خوردن‌شان چندین برابر می‌شود. روزانه به‌اندازه ۳ الی ۵ لیوان آب بخوریم و اگر آب‌میوه و شربت هم بود استقبال کنیم. مایعات کمک می‌کنند که بدن از حالت قحطی‌زدگی نجات پیدا کند و دیگر ولع خوردن شدید را تجربه نکنیم.

 

اول از سالاد شروع کنیم به جای سوپ

هنگامی که خیلی گرسنه هستیم و می‌خواهیم همه غذاها را امتحان کنیم اول از سالاد شروع کنیم. اول سالاد و مواد خام سبزیجات را بخوریم که زودتر ما را سیر می‌کنند و هضم می‌شوند. غذاهای خام را اگر بعد از غذاهای گوشتی بخوریم در معده‌مان می‌گندد و هیچ سودی برای ما ندارد. پس قبل از غذای اصلی و پخته سالاد بخوریم هرچند کم.

 بیشتربخوانید:

نوروز بدون افزايش وزن

 

 

 

از مزه لذت ببریم نه از حجم زیاد

آجیل‌های عید را در دهان خود بجوییم و مزه کنیم و سعی کنیم بشماریم که حداقل ۱۰ بار یک‌دانه را بجویم. غذاها را در دهان خود جا به جا کنیم به‌طور مثال ۵ بار در سمت راست دهان و ۵ بار در سمت چپ دهان بجویم. مشت و بشقاب خود را پر نکنیم؛ بلکه به لقمه‌ دهان خود توجه کنیم و از مزه همانی مه می‌چشیم لذت ببریم.

 

فکر نکنیم از دست رفته‌ایم

با یک‌بار رعایت نکردن یا حتی ۳ بار هم فکر نکنیم که از دست رفته‌ایم. نمی‌توانیم هم چاق شویم و هم افسرده. بهتر است رعایت کنیم ولی اگر نشد از وعده بعدی شروع کنیم و اگر باز هم نشد تلاش خود را متوقف نکنیم و اگر بعد از عید هم متوجه شدیم ۳ کیلو اضافه‌وزن پیدا کرده‌ایم، در یک ماه می‌توانیم به وزن عادی خود برگردیم؛ اما خودتان مقایسه کنید ۲ هفته در ازای ۱ ماه ارزش دارد؟

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، اضافه وزن، آجیل، قرنطینه خانگی تعداد بازديد: 246 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز