Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 12:11

1
فروردین
با چند توصیه ساده دیگر به دوران چاقی خود بازنگردید

با چند توصیه ساده دیگر به دوران چاقی خود بازنگردید

بعد از کاهش وزن، حفظ وزن در محدوده سالم؛ برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی مجدد، بسیار اهمیت دارد.

به گزارش سایت طلا، با استفاده از این توصیه‌هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت دیگر به دوران چاقی خود باز نگردید.

۱ به اندازه خوردن غذاها: بزرگترین فاکتور در کنترل وزن، اندازه گیری مقدار غذای مورد نیاز بدن و میزان چربی آن در هر وعده غذایی است.

۲. اندازه گیری روزانه وزن: افرادی که روزانه وزن خود را اندازه گیری می‌کنند، دو برابر دیگران در کنترل وزن خود موفق هستند. به این ترتیب شما به محض افزایش وزن، قادر به کنترل آن خواهید بود.

۳. مصرف لبنیات کم چرب: افرادی که روزانه ۲ یا ۳ وعده لبنیات کم چرب مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که یک وعده لبنیات می‌خورند در کنترل وزن خود موفق ترند.

۴. پر کردن بشقاب با مقادیر مشخص غذا: دقت کنید که نصف بشقاب شما باید با سبزیجات و بقیه آن با مقادیر مساوی غلات سبوس دار و مواد پروتئینی پر شود.

۵. اجتناب از تماشای زیاد تلویزیون: افرادی که کمتر از ۱۰ ساعت در هفته تلویزیون تماشا می‌کنند، بیشتر از دیگران موفق به کنترل وزن خود میباشند.

بیشتربخوانید:

نوروز بدون افزايش وزن

 

۶. مصرف صبحانه: خوردن یک صبحانه کامل همراه با میوه جات می‌تواند از خوردن میان وعده‌های مختلف در طول روز جلوگیری کرده و در نتیجه به کنترل وزن کمک کند.

۷. افزایش حجم عضلات: هرچه بدن شما عضلانی‌تر باشد، سوخت و ساز یا متابولیسم آن بالاتر است.

۸. خوردن غذا‌های پرکننده حجم معده: افرادی که با خوردن مواد پرکننده حجم معده در وعده‌های غذایی خود، احساس سیری می‌کنند بیشتر از دیگران موفق به کاهش و کنترل وزن خود می‌باشند. این مواد غذایی شامل میوه جات و سبزیجات، غلات سبوس دار و پروتئین‌های بدون چربی است.

۹. اجتناب از وسوسه: با داشتن کنترل بر روی رفتار‌های خود، می‌توانید جلوی وسوسه‌های احتمالی را بگیرید.

۱۰. برنامه ریزی برای وعده‌های غذایی: همانطور که طبق یک رژیم غذایی خاص موفق به کاهش وزن شده اید، رژیم مناسب دیگری نیز برای کنترل وزن خود در نظر بگیرید و طبق یک برنامه غذایی تعیین شده، عمل نمایید.

۱۱. افزایش فعالیت فیزیکی: هر فرد باید حداقل ۵ روز هفته ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشد و هر چه میزان این فعالیت بیشتر باشد افراد می‌توانند وزن خود را بهتر کنترل نمایند.

بیشتربخوانید:

نوروز چاق نشوید!

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی، کاهش وزن، اضافه وزن، عید نوروز، چاقی مفرط تعداد بازديد: 250 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز