Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:12

10
اسفند
گیاهخواران ماهی د وست

گیاهخواران ماهی د وست

رژیم غذایی pescatarianها، کلید  د ست‌یابی به سلامتی و طول عمر آنها برشمرد ه می‌شود . اساس خورد  و خوراک صد ‌سالگان یا فراتر از صد  سالگی را منابع غذایی گیاهی متنوع و فراوان و بهره‌مند ی از ماهی و سایر آبزیان

د ‌کتر سید ‌ضیاءالد ین  مظهری - متخصص تغذیه و رژیم د ‌رمانی

 

تحریریه زندگی آنلاین : رژیم غذایی pescatarianها، کلید  د ست‌یابی به سلامتی و طول عمر آنها برشمرد ه می‌شود . اساس خورد  و خوراک صد ‌سالگان یا فراتر از صد  سالگی را منابع غذایی گیاهی متنوع و فراوان و بهره‌مند ی از ماهی و سایر آبزیان، گنجانید ن مقد ار قابل‌توجهی از غلات کامل، میل کرد ن حد اقل سه وعد ه د ر هفته ماهی به صورت بخارپز، فرپز یا کباب شد ه و بهره‌گیری از لوبیای سویا و فرآورد ه‌های سویا، سیب‌زمینی شیرین، روغن زیتون، لبنیات تخمیری و کاهش هر چه بیشتر گوشت قرمز و امساک د ر میزان غذا خورد ن و اد امه د اد ن فعالیت‌های بد نی حتی د ر سنین پیری و فرتوتی برشمرد ه‌اند . اثرات حفاظتی ماهی برمی‌گرد د  به میزان روغن امگا 3 و ترکیبات معد نی مثل سلنیوم، ید  و آهن (که خود  باعث افزایش میزان جذب آهن از منابع گیاهی غیر هم می‌گرد د ).

روی هم یکی د یگر از مواد  معد نی بسیار پراهمیت می‌باشد  که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، د ر پروسه پیش بلوغ و بلوغ به رشد  و تنظیم و تکامل بلوغ جنسی کمک نمود ه و موجبات تسهیل جهش قد  را نیز فراهم می‌سازد  و یکی از فاکتورهای تاثیرگذار د ر کوتاه‌قد ی‌های غیر ارثی و عد م بیان کامل ظرفیت‌های به ارث رسید ه از پد ر و ماد ر و د ود مان پد ری و ماد ری، کمبود  و عد م تأمین روی (زینک) می‌باشد . ماهی و فرآورد ه‌های آن از جمله بهترین منابع غذایی ویتامین D نیز می‌باشند  که د ر ایران و جهان، کود کان و بزرگسالان، خانم‌ها و آقایان به طور گسترد ه‌ای د چار کمبود  شد ید  این ویتامین محلول د ر چربی می‌باشند  که علاوه بر اختلال د ر نسبت جذب کلسیم به فسفر و تبعات آن، بلکه به عنوان نوعی هورمون (Neurosteroid) نیز فعالانه د ر رشد  مغزی نقش‌آفرینی می‌نماید .

بیشتربخوانید:

اگر گیاه‌خوار مطلق هستید این خطر را هم به جان بخرید

 

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، ماهی، گیاهخواری، کاهش وزن، گوشت سفید تعداد بازديد: 298 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز