Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:01

10
آبان
۱۰ ترفند برای ثابت نگه داشتن وزن بعد از لاغری

۱۰ ترفند برای ثابت نگه داشتن وزن بعد از لاغری

در این مطلب به روش‌هایی می‌پردازیم که تأثیر آن‌ها در سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن اثبات شده است.

 در حد فاصل سال‌های ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۷، میزان چاقی در سرتاسر دنیا سه برابر شد، به طوری که تا سال ۲۰۱۷ نزدیک ۱/۷ میلیون فرد بزرگسال در دنیا وجود داشت که از اضافه وزن رنج می‌بردند. از این میان، بیشتر از ۶۵۰ میلیون نفر چاق بودند. این روز‌ها حفظ سلامتی نیازمند پایبندی و صرف وقت است، دو موردی که متأسفانه اغلب ما چندان به آن‌ها عمل نمی‌کنیم. در ادامه به روش‌هایی می‌پردازیم که تأثیر آن‌ها در سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن اثبات شده است.

۱- قبل از غذا خوردن چیزی بخورید

۱۰ روش اثبات شده برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن///ثباتی

سرعت بخشیدن به کاهش وزن تحقیقات نشان داده خوردن یک کاسه سوپ قبل از خوردن وعده‌های غذایی می‌تواند به کاهش اشتها کمک کند. احتمالاً علت آن این است که وقتی منتظر خنک شدن سوپ هستید، مجبور می‌شوید آن را به آرامی بخورید، مسأله‌ای که فرصت کافی ایجاد می‌کند تا مغز، هورمون‌ها و معده‌ی شما، همگی پیغام «سیری» را دریافت کنند.

۲- غذا‌های خود را تند کنید

اگر عاشق غذا‌های تند هستید، خبر‌های خوبی برایتان داریم. مواد غذایی تند با بیشتر کردن سرعت کالری سوزی بدن، می‌توانند سوخت و ساز بدن را به طور موقت ۸ درصد افزایش دهند. به علاوه، مشاهدات از آن حکایت دارد که خوردن غذا‌های تند، ما را ترغیب می‌کند آرام‌تر غذا بخوریم که این مسأله هم برای سوخت و ساز بدن مفید است.

۱۰ روش اثبات شده برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن///ثباتی

۳- تنقلات سالم بخورید

۱۰ روش اثبات شده برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن///ثباتی

بیشتر بخورید، اما نه در وعده‌های غذایی اصلی تان. بله درست متوجه شدید. شاید فکر کنید قاعدتاً نباید تا وقتی که گرسنه نشده اید غذا بخورید، اما حقیقت آن است که اگر آنقدر صبر کنید که به شدت گرسنه شوید، این مسأله باعث می‌شود برای اینکه احساس سیری و رضایت کنید غذای بیشتری بخورید. به علاوه، احتمال دارد که سریع‌تر هم غذا بخورید، کاری که به طور قطع توصیه نمی‌شود.

تنقلات سالمی مثل تخم آفتابگردان، بادام و تکه‌های سیب را در دسترس خود بگذارید و هر چند ساعت از آن‌ها بخورید.

۴- بیشتر بخوابید

داشتن خواب کافی برای عملکرد بدن بسیار مهم است. در تحقیقی مشاهده شد کسانی که رژیم داشتند، وقتی به اندازه‌ی کافی می‌خوابیدند، ۶ درصد کمتر کالری مصرف می‌کردند.

۵- چای زیاد بنوشید

۱۰ روش اثبات شده برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن///ثباتی

در طول روز هر زمان که احساس تشنگی کردید باید آب بخورید، اما برای دیگر مواقع چای گزینه‌ی بهتری است. چای (به ویژه چای سبز) حاوی آنتی اکسیدان‌های زیادی است و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. یک فایده‌ی دیگر چای سبز این است که بدن را از سرطان هم حفظ می‌کند.

۶- از رنگ آبی استفاده کنید

۱۰ روش اثبات شده برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن///ثباتی

تحقیقات نشان داده معمولاً وقتی تضاد رنگی میان غذا و بشقاب زیاد باشد، کمتر غذا می‌خوریم. محققان پی برده اند مردم در یک اتاق آبی رنگ ۳۳ درصد کمتر غذا می‌خورند.

۷- چند کار را همزمان انجام ندهید

وقتی همزمان چند کار را انجام می‌دهید، ذهن شما نمی‌تواند روی فقط یک موضوع تمرکز کند و دائماً از موضوعی به موضوعی دیگر پرش می‌کند. یکی از این موضوعات فکر غذا و خوردن است. این مسأله می‌تواند باعث شود فراموش کنید که رژیم هستید و به طور ناخودآگاه تنقلات بیشتری بخورید.

۱۰ روش اثبات شده برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن///ثباتی

 

۸- بخندید

خنده، بدن را یک ورزش هوازی مختصر می‌دهد. خندیدن باعث می‌شود قلب تندتر بزند، مسأله‌ای که موجب افزایش گردش خون در بدن می‌شود. خنده‌ی زیاد به مدت یک هفته تقریباً به اندازه‌ی ۳۰ دقیقه وزنه زدن، کالری می‌سوزاند.

۹- در هوای سرد بخوابید

وقتی در هوای سرد می‌خوابیم، بدن چربی‌های ذخیره شده در شکم را می‌سوزاند تا بدن را گرم نگه دارد. تحقیقی نشان داد کسانی که در اتاق‌های با دمای حدوداً ۱۹ درجه‌ی سانتیگراد می‌خوابیدند، در مقایسه با کسانی که در اتاق‌های گرم تری می‌خوابیدند، ۷ درصد بیشتر کالری می‌سوزاندند.

۱۰- چراغ‌ها را خاموش کنید

شاید عجیب به نظر برسد، اما محققان آمریکایی پی برده اند حضور در مکان‌های تاریک می‌تواند وزن بدن را کاهش دهد.

 

منبع : روزیاتو

برچسب ها: رژیم غذایی، لاغری، کاهش وزن، تناسب اندام، ثابت نگه داشتن وزن تعداد بازديد: 580 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز