Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 20:27

27
مهر
می‌توان لاغر شد (2)

می‌توان لاغر شد (2)

بخش دوم- با توجه به تبلیغات مختلف در این زمینه بله كار آسانی است؛ فقط باید چند عدد قرص بخورید. فلان رژیم غذایی را دنبال كنید و یا از برخی تجهیزات موجود استفاده نمایید.

 

سیستم حمایتی شما

وقتی كه به تنهایی تصمیم می‌گیرید یك زندگی سالم داشته باشید، داشتن یك سیستم حمایت‌كننده به شما انرژی بیشتری می‌دهد. مثلاً وقتی سایر افراد خانواده‌تان درك كنند شما چه كار می‌كنید و از كاری كه انجام می‌دهید چه هدفی دارید، ممكن است آنها نیز شما را همراهی كنند و یا دست كم شما را از رسیدن به اهداف‌تان باز ندارند.

اگر همسرتان مخالف برنامه‌های شماست و می‌خواهد طبق برنامه قبلی با همان سبك و شیوه زندگی كند، باید كمی دقیق‌تر برنامه‌ریزی كنید تا بدون وارد شدن خدشه به روابط‌تان بتوانید به اهدافتان جامه عمل بپوشانید.

سلامت روحی و روانی

اگر اضافه وزن شما دلایل دیگری دارد، مثلاً به خاطر آسیب‌هایی كه در گذشته متحمل شده‌اید و با غذا با آنها مقابله می‌كردید و یا اینكه در اثر افسردگی به پرخوری روی می‌آوردید، كاهش وزن برای شما بسیار مشكل خواهد بود. برای بسیاری از افراد غذا نوعی تسلی‌بخش است كه كمك می‌كند با برخی مشكلات روحی و عاطفی مقابله كنند.

اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، بهترین كار برای لاغرتر شدن این است كه از یك مشاور و روانپزشك كمك بگیرید. شما باید مشكل خوردن هیجانی خود را به طور ریشه‌ای درمان كنید. اختلالات مربوط به غذا خوردن در بیشتر موارد منجر به چاقی زیاد می شود؛ لذا برطرف كردن این اختلالات حتماً در رفع چاقی مؤثر خواهند بود.

اهداف شما

اگر برای خود هدف‌های غیرممكن تعیین كرده‌اید، ما تضمین می‌كنیم كه شكست خواهید خورد. اگر مثل یك شكست‌خورده دائمی رفتار كنید، رسیدن به اهداف برای شما بسیار دشوارتر می‌شود. راه‌حل این است كه همیشه اهداف قابل قبول و منطقی برای خود در نظر بگیرید. اما كدام هدف‌ها قابل قبولند؟ این اهداف بستگی به ژنتیك افراد، عادات آنها، مقدار ورزشی كه می‌كنند، متابولیسم بدنشان و برخی موارد دیگر دارد.

تمایل به شكست

همه ما در زندگی خود روزهای خوب و روزهای بد داریم و هیچ‌چیز این دنیا كامل نیست. وقتی كه در روزهای خوب و خوش هستیم، هرچه می‌خواهیم میوه و سبزیجات تازه می‌خوریم، به پیتزا و فست فود حتی نگاه هم نمی‌كنیم و سعی می‌كنیم تحرك فیزیكی بیشتری داشته باشیم و پر جنب و جوش باشیم، اما در روزهای بد زندگی‌مان، دیرتر از خواب بیدار می‌شویم، با خود ناهار نمی‌بریم و وقت ناهار هر چیزی كه دم دستمان بیاید، می‌خوریم.

نای حركت كردن نداریم و بی‌هیچ جنب و جوشی روزمان را شب می‌كنیم. واقعی‌ترین بخش زندگی هر انسانی داشتن روزهای خوب و خوش و روزهای بد و سخت در كنار هم است. هیچ‌گاه نباید دلسرد شویم. به خاطر انجام برخی اشتباهات نباید خود را بازنده و آماده شكست بدانیم. باید سعی كنیم با تصمیم‌گیری‌های بهتر و تلاش بیشتر، برخی از شكست‌هایمان را جبران نماییم.

انعطاف‌پذیری

شما بارها و بارها از ایجاد تغییرات در سبك و شیوه زندگی شنیده‌اید، اما وقتی كه مجبورید ساعت‌‌ها كار كنید و هیچ فرصتی برای پیاده‌روی كردن و برخی برنامه‌های دیگر ندارید، چه باید كرد؟ یا اینكه برای رسیدن به كلاس ورزشی كه در آن ثبت نام كرده‌اید مجبورید زمان زیادی را در ترافیك بمانید و بیشتر زمان كلاس را از دست بدهید؟ هر اتفاق دیگری می‌تواند شما را از راهی كه انتخاب كرده‌اید، دور كند.

اما تنها چاره شما این است كه انعطاف‌پذیر باشد. گاهی اوقات ممكن است فرصت‌هایی برایتان پیش بیاید كه كمی ورزش كنید؛ اما چون مثلاً كفش مناسب همراه ندارید، منصرف می‌شوید. اگر از قبل برای چنین روزهایی خود را آماده كنید، علی‌رغم تمام مشغله‌ها و پركاری‌ها می‌توانید از كوچك‌ترین فرصت‌ها، بیشترین استفاده‌ها را ببرید. مثلاً اگر وقت كمی دارید، می‌توانید غذای‌تان را از قبل تهیه كنید و وقتی در ماشین نشسته‌اید آن را بخورید.

به این ترتیب از وقت ناهار خوردن برای انجام حركات ورزشی حتی در محیط كار استفاده كنید. افرادی كه انعطاف‌پذیری كمی دارند، هنگام قرار گرفتن در موقعیت‌های پر مشغله زندگی تمام درها را به روی خود می‌بندند و فقط خود را درگیر كار می‌كنند. اما آیا همین افراد با وجود تمام مسؤولیت‌هایشان باز هم از 24 ساعت شبانه‌روز، نمی‌توانند 30دقیقه را به خودشان اختصاص دهند و یا دست‌كم 10 دقیقه؟ به هر حال كاچی به از هیچی!

 

 

برای خواندن بخش اول- می‌توان لاغر شد- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: رژیم غذایی، اضافه وزن، سلامت روانی، زندگی سالم، برنامه غذایی، سلامت روحی تعداد بازديد: 842 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز