Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 23:04

15
تیر
سلامت قربانی رژیم‌های غیر علمی (1)

سلامت قربانی رژیم‌های غیر علمی (1)

قسمتی از عارضه‌هایی كه تحت تأثیر اجرای رژیم‌های غیرعلمی در كوتاه یا بلندمدت در رژیم‌گیرندگان عجول، بی‌صبر، زودباور و راحت‌طلب مشاهده شده و به ثبت رسید.

دكتر سیدضیاءالدین مظهری؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی؛ دانشیار دانشگاه علوم پزشكی ایران

 

 

قسمتی از عارضه‌هایی كه تحت تأثیر اجرای رژیم‌های غیرعلمی در كوتاه یا بلندمدت در رژیم‌گیرندگان عجول، بی‌صبر، زودباور و راحت‌طلب مشاهده شده و به ثبت رسیده، به شرح زیر می‌باشد:

1-‌ برگشت به وضعیت و وزن قبلی حتی بیشتر از اجرای رژیم‌های متنوع غیرعلمی به‌طور برق‌آسا توأم با درهم‌آمیختگی شدید تناسب وزن به قد و انباشتگی‌های جدید در نواحی مختلف بدن.

2-‌ ریزش شدید مو

3-‌ نوروپاتی و عصبانیت

4-‌ كم‌خونی

5-‌ تشدید دردهای مفاصل

6-‌ ناتوانی

7-‌ عدم تمركز

8-‌ بی‌اشتهایی‌های عصبی یا پرخوری و ولع بیش از اندازه به خوردن و عدم احساس سیری

9-‌ نوسان قند خون و از دست دادن توان ناگهانی كار و اندیشه

10-‌ پرفشاری و یا افت فشار خون

11-‌ ناراحتی‌های شدید معده

12-‌ خشكی شدید مزاج

13-‌ خشكی پوست و افزایش چین و چروك در پوست صورت

14-‌ تحلیل عضلات و استخوان‌های اسكلت بدن

15- كرم‌خوردگی دندان‌ها

16-‌ شلی اندام‌ها و از دست دادن تناسب آنها

17-‌ بی‌اختیاری مدفوع

18-‌ افزایش چربی خون

19- افزایش میزان چربی كبد

20-‌ اختلال در عملكرد غده تیروئید

21-‌ افزایش احتمال حمله نقرس در افرادی كه زمینه ارثی دارند.

22- بهم ریختن عملكرد معده و روده‌ها

23-‌ كم‌سویی چشم‌ها

24-‌ ابتلا به خستگی‌های دایمی و مفرط

25-‌ ساییدگی زانوها

26-‌ كشیدگی تاندون‌ها

27-‌ تشدید افسردگی

28-‌ كاهش سطح تولید شیر در مادران شیرده

29-‌ اعتیاد به مصرف داروها

30-‌ اختلال در ریتم خواب و خوراك

31-‌ كندی یا توقف رشد كودكان

32-‌ ابتلا به سنگ صفرا و كلیه‌ها و غیره

33-‌ بی‌نظمی ضربان قلب (آریتمی)

34-‌ یخ كردن و سرد شدن دست‌ها و پاها

35-‌ درون‌گرایی و گریز از دیگران

البته مواردی كه لیست شده‌اند قسمت كوچكی از پیامدهای كوتاه‌مدت و بلندمدت سرسپردگی بدون تعقل و تفحص به هر فرد و هر روش توصیه‌شده می‌باشند و همه این موارد در به دام افتادگان بی‌خبر از مكانیسم‌های صحیح رژیم‌های درمانی در پرونده‌های پزشكی آنها در بایگانی مدارك پزشكی هر دفتر مشاوره تغذیه قابل رویت و مشاهده می‌باشند.

اصلاً چرا راه دوری برویم؟ خود شما یا وابستگان و دوستان دور و نزدیكتان ممكن است یكی از افرادی باشند كه با تبعیت و اجرای این برنامه‌های غیراصولی و باور داشتن به وعده و وعیدهای اغواكننده و ترفندهای غیرواقعی بارها و بارها برای تحقق رویاهای خود و دستیابی به تناسب اندام و سلامتی پایدار و پردوام هم پول خود را از دست داده‌اید و هم به جسم و جان خود آسیب رسانده‌اید و حالا این سوال از شما پرسیده می‌شود:

آیا انواع داروهای متعدد و رنگارنگ با نام‌های مختلف و با اثرات جادویی تبلیغ‌شده، واقعاً با تاثیرات جادویی خود توانسته‌اند حتی یك نفر از مصرف‌كنندگان را به آرزوی دیرینه دستیابی به تناسب اندام پایدار و یا حداقل بدون عوارض جانبی رهنمون گردند؟ یا انواع كمربندهای مختلف حرارتی، برودتی، لرزاننده، تعریق‌كننده و غیره واقعاً معجزات تبلیغ‌شده را تحقق بخشیده‌اند؟

 آیا حمام پارافین یا رفتن به سونای خانگی یا خارج از خانه، شلوارك‌های به‌كار برده شده، ماساژ، ژل، چسب‌های لاغری، گوشواره و غیره علاج این مشكل جهان‌شمول است؟ اگر چنین می‌بود، دیگر چه نیازی به دوره‌های كارشناسی یا كارشناسی ارشد و دكترا در رشته علوم تغذیه وجود داشت كه با عبور از سد كنكورهای بسیار سخت و كسب بالاترین امتیازها، اجازه ورود به دانشگاه را كسب نموده و سال‌ها زحمت می‌كشند و هزینه‌های زیادی را جهت فارغ‌التحصیلی متقبل می‌شوند...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- سلامت قربانی رژیم‌های غیر علمی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: کاهش وزن، تناسب اندام، رژیم، رژیم‌های غیرعلمی، رژیم های غذایی، وزن متعادل، تناسب وزن، ریزش شدید مو، عوارض رژیم نامناسب تعداد بازديد: 1026 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز