Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:51

15
تیر
سلامت قربانی رژیم‌های غیر علمی (2)

سلامت قربانی رژیم‌های غیر علمی (2)

افزایش مداوم وزن و درگیر شدن در چنبره افزایش وزن و چاقی‌ها در همه افراد مبتلا یكسان نمی باشد و عوامل زمینه‌ساز مشابهی ندارند.

 

اگر شما بزرگواران كمی پیچیدگی مكانیسم‌های تولید و مصرف انرژی در بدن و نیازمندی میلیاردها سلول را به 50 ریزمغذی به صورت متعادل و مداوم در نظر می‌گرفتید، هرگز علاج مشكل خود را در عطاری‌های فروشنده داروهای گیاهی یا در آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی جستجو نمی‌كردید و یا چاره‌جویی و چاره‌اندیشی از افراد غیرمتخصص سودجو را بر خود می‌پسندیدید، ولی چه می‌توان كرد. دور، دورِ افراد بی‌آزرم و زمان، زمان سودجویان بی‌ترحم می‌باشد.

چرا این همه زودباوری و اعتماد كوركورانه؟

اگر به آگهی‌های تبلیغاتی رنگارنگ نوشتاری، دیداری و شنیداری رسانه‌های داخلی و فرامرزی باور دارید، در نظر داشته باشید كه به چه دلیلی در كشورهای تولید و صادركننده، این همه وسایل رنگارنگ و مواد گوناگون مورد عنایت و اقبال شهروندانشان قرار نمی‌گیرند و آمار افزایش رو به رشد كشورهای غربی در قبال انواع چاقی‌ها و بیماری‌های ناشی از آن (چه در كشورهای آمریكایی و چه اروپایی) هزینه‌های میلیاردی برای خانواده‌ها و بودجه درمانی كشورها تحمیل می‌نماید؟

برای آنكه در قبال هرگونه تولیدات، حساب و كتاب و قانون و مقررات آهنینی نظارت دارد و كوچك‌ترین عوارض ایجادشده برای مصرف‌كنندگان كیفرهای بسیار شدید و جرایم سنگینی را تعیین نموده است.

علاوه بر آن در داخل جعبه هر تولیداتی بروشور كاملاً جامعی قرار داده شده كه تركیبات اصلی را تعیین نموده و مشخص كرده چه كسانی در چه سنینی و با چه شرایط فیزیولوژیكی بنا به صلاحدید متخصص مربوطه و در چه مدتی و با چه پیش‌زمینه‌هایی و با كدام داروهای مصرفی قبلی می‌توانند.

در راستای چه هدفی آن را مصرف نمایند و یا اینكه در صورت بروز عوارض ناخوشایند تداخل غذا و داروی مصرفی احتمالی، حساسیت‌ها و ‌آلرژی‌های پیش‌بینی‌نشده چه اقدامی باید به عمل آورده شود، و مصرف‌كنندگان نیز باید قبل از مصرف با به‌كارگیری این تولیدات این هشدارهای داده‌شده را مطالعه نمایند و در صورت مصرف خودسرانه مسوولیت عواقب و رخدادهای احتمالی را شخصا جوابگو باشند.

حال از شما می‌پرسیم

خودتان یا اطرافیانتان چند بار قبل از اجرای روش یا مصرف دارویی به‌طور دقیق توصیه‌های تولیدكنندگان را مطالعه نموده‌اید؟

كمی درنگ كنید و در نظر بگیرید كه افزایش مداوم وزن و درگیر شدن در چنبره افزایش وزن و چاقی‌ها در همه افراد مبتلا یكسان نمی باشد و عوامل زمینه‌ساز مشابهی ندارند. چه بسا چاقی‌های ایجادشده ناشی از اختلالات هورمونی و به‌هم‌ریختگی ناشی از كاتابولیسم و آنابولیسم یعنی سوخت و ساز یا شكستن و به‌هم پیوستن ملكول‌های تشكیل‌دهنده نیازهای بدن می‌باشند یا افرادی كه تحت تأثیر این درهم ریختگی كلسترول و تری‌گلیسیرید افزون‌شده‌ای دارند یا اوره و اسیداوریك آنها از حد معمول فراتر رفته، از كم‌خونی خفیف و یا شدیدی رنج می‌برند.

در معرض افت قند یا فشار خون هستند یا به پوكی استخوان مبتلا یا در شرف آن می‌باشند، عملكرد دستگاه گوارش آنها تحت تأثیر فاكتورهای مختلف در هم ریخته و یا دفع منظمی ندارند، آیا این افراد می‌توانند با بهره‌گیری از رژیم‌های جادویی یا تك‌خوری‌های من‌درآوردی با استفاده از هفته‌ای نخودفرنگی یا فقط سینه مرغ به هر میزانی بدون نان و غلات هفته‌ای فقط تخم مرغ و چند صباحی ژله و یا شیر كم‌چربی با 2 عدد خرما یا آب‌درمانی طولانی‌مدت و گیاهخواری بی‌امان به مقصود خودشان كه اندام رویایی و موزون و سلامتی جسم و توان فكری است، دست یابند؟

اگر بتوان خشتی را با گل فراهم آورد و ساختمان ایمنی را برپا نمود و در آن پناه جست، با چنان كاستی‌های متعدد درشت مغذی‌های نامتعادل و حذف ریزمغذی‌های كلیدی و غیركلیدی، شهر وجودی بسیار پیچیده انسان‌ها را نیز می‌توان سرحال، برپا و سالم نگه داشت.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- سلامت قربانی رژیم‌های غیر علمی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: پوکی استخوان، فشار خون، داروهای لاغری، دستگاه گوارش، رژیم های لاغری، وزن متعادل، افت قند تعداد بازديد: 741 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز