Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:18

5
بهمن
پياده‌روی هم دارو هم ورزش

پياده‌روی هم دارو هم ورزش

یك كفش خوب باید كاملاً انعطاف‌پذیر باشد و خم شود. اگر كفش بیش از حد سفت باشد، پاها تاول خواهد زد. كفش‌های پارچه‌ای از كفش‌های چرم بهترند، زیرا پاها در آنها راحت‌تر نفس می‌كشند. كفش باید سبك باشد.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

بقراط فرد بسیار باهوشی بوده؛ زیرا امروزه بعد از سال‌ها تحقیق و پژوهش، همان نتیجه‌ای به دست آمده است كه سالیان پیش او اعلام كرده بود. راه رفتن مداوم و منظم موجب كاهش دیابت (نوع 1 و 2) و بیماری‌های قلبی می‌شود. علاوه بر آن، تراكم استخوان را افزایش و فشار خون را كاهش می‌دهد و یكی از ساده‌ترین و كم هزینه‌ترین راه‌های حفظ تناسب اندام است كه به راحتی می‌توان حتی آن را داخل منزل انجام داد.

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید پیاده‌روی را به‌عنوان یك ورزش مناسب انتخاب كنید و یا اگر در حال حاضر آن را انجام می‌دهید، راهنمایی‌های زیر می‌تواند در مصمم كردن شما به ادامه این ورزش نقش مهمی داشته باشند.

مشورت با پزشك 
قبل از شروع یك برنامه پیاده‌روی، حتماً با پزشك خود مشورت كنید؛ به خصوص افرادی كه مبتلا به بیماری مزمن خاصی هستند و یا اخیراً صدمه‌ای دیده‌اند. مایوس نشوید، اگر به این بیماری‌ها مبتلا هستید، باز هم می‌توانید پیاده‌روی كنید؛ به شرطی كه زیر نظر پزشك باشید این ورزش حتی می‌تواند به تسكین و درمان بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، آرتریت و مشكلات اسكلتی عضلانی كمك كند.

كفش مناسب برای پیاده‌روی
یك كفش خوب باید كاملاً انعطاف‌پذیر باشد و خم شود. اگر كفش بیش از حد سفت باشد، پاها تاول خواهد زد. كفش‌های پارچه‌ای از كفش‌های چرم بهترند، زیرا پاها در آنها راحت‌تر نفس می‌كشند.  كفش باید سبك باشد.  كفشی را كه درز یا دوخت آن به پا فشار می‌آورد، نخرید؛ زیرا ممكن است باعث تاول، پینه و یا سایر آسیب‌دیدگی‌ها شود. پا در طول روز متورم و كمی بزرگ‌تر از اندازه طبیعی خود می‌شود؛ بنابراین در هنگام خرید حتماً به این موضوع توجه كنید.

هنگام پیاده‌روی، جورابی بپوشید كه همیشه به پا می‌كنید. جوراب‌های مصنوعی از جنس پلی پروپیلن بهتر از پنبه هستند، زیرا علاوه بر اینكه پا را خشك نگه می‌دارند، مانع تاول و آسیب‌های دیگر پوستی می‌شوند. بهتر است بلندترین انگشت پای شما با كفش 1 سانت فاصله داشته باشد تا انگشتان پا به راحتی حركت كنند. البته كفش آنقدر هم نباید برای پا بزرگ باشد كه لق بزند.  هنگام خرید، هر دو لنگه كفش را امتحان كنید و اگر یك پای شما بزرگ‌تر است، سایز بزرگ‌تر را بخرید. 

حتماً از فروشگاه‌های معتبر خرید كنید. جراحان عمومی معتقدند كه پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه و پنج بار در هفته برای بهبود سلامت و تناسب اندام ضروری است. در اینجا به چند روش اشاره خواهیم كرد كه با رعایت آنها می‌توانید روزانه تقریباً 30 دقیقه پیاده‌روی كنید:

روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی كنید.  قبل از اینكه به مقصد برسید، از ماشین پیاده شوید و چند ایستگاه را پیاده طی كنید.  هنگام خرید، اتومبیل خود را كمی دورتر از فروشگاه پارك كنید.  بعد از اینكه غذای خود را سفارش دادید، فرصت دارید تا زمان آماده شدن غذا كمی در محوطه باز رستوران قدم بزنید.  در مسافت‌های كوتاه، به جای اینكه ماشین ببرید و وقت خود را در ترافیك هدر بدهید، پیاده بروید.  كفش‌های پیاده‌روی خود را همیشه همراه داشته باشید و در محل كار برای كاهش استرس یك پیاده‌روی 10 دقیقه‌ای انجام دهید.

آیا اولین قدم‌های خود را به خاطر می‌آورید؟
آیا به یاد دارید هنگامی كه اولین قدم خود را برداشتید، چگونه اطرافیان‌تان شما را تشویق كردند؟ به مرور این موضوع به یك امر عادی و روزمره تبدیل شد تا اینكه امروزه بیشتر بزرگسالان ترجیح می‌دهند یك جا بنشینند و كمتر راه بروند. در فاصله سال‌های 2001-2005، تعداد افرادی كه بیشتر ساعات روز خود را در حالت نشسته سپری می‌كردند، از 36/8 درصد به 39/9 درصد افزایش یافته است كه یكی از دلایل آن می‌تواند استرس‌های زندگی باشد كه موجب كاهش تحرك و ورزش در افراد می‌شود.

پیشرفت علم و فناوری (حتی تولید مسواك برقی) یكی دیگر از عوامل كاهش فعالیت‌های روزانه و طبیعی انسان است كه تمامی اینها تاثیر منفی در سلامتی انسان دارد. در ایالات متحده، اولین عامل مرگ و میر قابل پیشگیری، مصرف دخانیات و دومین عامل، بی‌تحركی شناخته شده است.

 

برچسب ها: تغذیه و ورزش، پیاده روی، فواید پیاده روی، فواید ورزش، انواع ورزش تعداد بازديد: 960 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز