Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 02:39

28
شهریور
طب سوزنی در درمان میگرن

طب سوزنی در درمان میگرن

اگرچه طب سوزنی از روش‌های نوین در درمان میگرن است، اما سال‌ها است در چین به طور وسیعی در درمان برخی بیماری‌ها، از جمله میگرن و انواع سردرد به كار می‌رود.

منیره نوری فرد

 

اگرچه طب سوزنی از روش‌های نوین در درمان میگرن است، اما سال‌هاست در چین به طور وسیعی در درمان برخی بیماری‌ها، از جمله میگرن و انواع سردرد به كار می‌رود.

در این روش با فرو كردن سوزن‌های مخصوصی در نواحی خاصی از بدن، سیستم عصبی به نوعی تحریك شده و با آزاد كردن تركیبات شیمیایی خاصی سبب بهبودی و پیشرفت عملكردهای بدن می‌شود.

طب سنتی چین معتقد است، مراكز انرژی (چاكراها)، انرژی را در سراسر بدن رها می‌کنند.

حركت انرژی در بدن همانند جریان آب در یك رودخانه گاهی تند و گاهی آهسته است و گاه ممكن است در اثر موانعی (مشكلات روحی و روانی و بیماری‌های جسمی) متوقف شود.

بنابراین با استفاده از طب سوزنی و با فرو كردن سوزن در نواحی خاصی از بدن، اگر انرژی در قسمتی از مسیر خود دچار توقف شده باشد، مجدداً به حركت درآمده و در تمامی بدن ساری و جاری می‌شود و درد تسكین می‌یابد.

طب مدرن معتقد است فرو كردن سوزن‌ها در نواحی خاصی از بدن، سیستم عصبی مركزی (نخاع و مغز) را تحریک کرده، در نتیجه تركیبات شیمیایی خاصی در ماهیچه‌ها، نخاع و مغز آزاد می‌شود و درد تسكین می‌یابد و یا در مواردی با آزاد شدن تركیبات شیمیایی، مانند هورمون‌ها، قسمتی از سیستم داخلی بدن كه دچار مشكل شده است رو به بهبودی می‌رود.

طب سوزنی قادر است بیماری‌های جسمی را كه در اثر مسائل روحی، تنش و استرس‌ها بروز می‌کنند، به خوبی درمان کند.

طب سوزنی به سه طریق، میگرن و انواع سردرد را درمان می‌کند

 افزایش جریان خون در ناحیه سر كه منجر به افزایش اكسیژن و مواد غذایی در منطقه سر می‌شود.

 افزایش تغییرات شیمیایی خون كه در نهایت منجر به تحریك و ترشح اندروفین‌ها می‌شود.

 تأثیر روی سیستم پاراسمپاتیك كه نهایتاً منجر به كاهش استرس، انقباض عضلانی، اضطراب و كاهش تحریك‌پذیری می‌گردد.

 

برچسب ها: طب سوزنی و سردرد، فواید طب سوزنی، درمان میگرن، طب سنتی و سردرد، درمان سردرد، طب سنتی و میگرن، طب سوزنی و میگرن، طب سوزنی در درمان میگرن، طب سوزنی در درمان سردرد تعداد بازديد: 1104 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز