Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 18:45

18
بهمن
11 مزیت برتر زردچوبه برای سلامتی

11 مزیت برتر زردچوبه برای سلامتی

این ادویه پرتقالی رنگ بیش از یک ماده تشکیل دهنده کاری ، دارای چندین خواص تقویت کننده سلامتی است. جو لین ، متخصص تغذیه ، فواید اصلی آن را بررسی می کند و توضیح می دهد

تحریریه زندگی آنلاین : این ادویه پرتقالی رنگ بیش از یک ماده تشکیل دهنده کاری ، دارای چندین خواص تقویت کننده سلامتی است. جو لین ، متخصص تغذیه ، فواید اصلی آن را بررسی می کند و توضیح می دهد که چرا زردچوبه برای شما مفید است. زردچوبه که مدت ها به دلیل فواید سلامتی ، به ویژه خواص ضد التهابی اش شهرت داشت ، یک ادویه گرمسیری است و یکی از اعضای خانواده زنجبیل است و ریشه یک گیاه گل دار است.

 

مزایای سلامتی زردچوبه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

حاوی کورکومین ، یک ترکیب فعال زیستی محافظ است.

ممکن است به بدن در مبارزه با علائم التهاب کمک کند.

ممکن است به عنوان یک درمان برای آرتریت استفاده شود.

حاوی تورمرون است که ممکن است برای درمان سکته مغزی و آلزایمر مفید باشد.

اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن ممکن است در برابر بیماری قلبی از بدن محافظت کند.

ممکن است در مبارزه با عفونت و محافظت در برابر آلرژی به بدن کمک کند.

ممکن است به محدود کردن رشد سلول های سرطانی کمک کند.

ممکن است خلق و خوی ما را بهبود ببخشد و مواد شیمیایی مغز مانند سرتونین و دوپامین را آزاد کند.

می تواند نقش مهمی در تقویت حافظه داشته باشد.

ممکن است از سلول ها در برابر آسیب محافظت کند ، بنابراین علائم پیری را کاهش می دهد.

می تواند به درمان سوء هاضمه کمک کند.

بیشتر بخوانید:

گیاهان دارویی برای درمان سیاتیک

چای زردچوبه اکسیری برای سلامتی

 

 

 

 

مشخصات تغذیه ای زردچوبه

یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه تقریبا حاوی موارد زیر است :

29 کیلو کالری 123 کیلوژول

9/0 گرم پروتئین

4 گرم کربوهیدرات

1 گرم فیبر

3/0 گرم چربی

196 میلی گرم پتاسیم

7 میلی گرم آهن

بیشتربخوانید:

لاته زردچوبه ؛ یک نوشیدنی گوارا و پر خاصیت

 

 

 

 

مهمترین فواید زردچوبه برای سلامتی چیست؟

 حاوی ترکیبات زیست فعال محافظ است

غذاهای گیاهی رنگارنگ به دلیل داشتن رنگ دانه های گیاهی برای سلامتی ما مفید هستند و زردچوبه نیز از این قاعده مستثنی نیست. بیشتر تبلیغات پیرامون این ادویه به دلیل وجود کورکومین است.جزء فعال اصلی که حدود 3 درصد از وزن ریشه را تشکیل می دهد. اگر چه کورکومین یک ترکیب قابل توجه است ، اما تنها یکی از صدها ترکیب زیست فعال موجود در زردچوبه است.

خاصیت آنتی اکسیدانی دارد

ارزش ترکیبات محافظ مانند کورکومین در این است که به بدن کمک می کند تا با اثرات مخرب اکسیداسیون سلولی مبارزه کند. با گذشت زمان ، این روند ممکن است، منجر به التهاب مزمن و در نتیجه شرایط مرتبط با افزایش سن مانند بیماری قلبی ، دیابت نوع 2 و سرطان شود.

گنجاندن مواد غذایی حوای آنتی اکسیدان محافظ در رژیم غذایی ما باعث می شود که بدن ما در موقعیت بهتری برای مقابله با پیری و التهاب مرتبط با آن قرار گیرد. همچنین به التهاب و درد عضلانی ناشی از ورزش کمک می کند.

ممکن است به کاهش آرتروز کمک کند

مطالعاتی که خواص ضد التهابی زردچوبه را با داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDS) مقایسه کرده اند، نوید بخش است. مطالعات حیوانی که پتانسیل درمانی کورکومین را به عنوان درمانی برای آرتریت بررسی می کنند نیز بسیار امیدوار کننده بوده است.

با این وجود، برای تعیین اثربخشی کورکومین برای بیماران مبتلا به آرتریت ، به ویژه آنهایی که برای مدیریت شرایط خود به NSAIDS تکیه می کنند، به آزمایشات بالینی با طراحی دقیق تری نیاز داریم.

بیشتر بخوانید:

کاهش سریع فشار خون با یک نوشیدنی معجزه آسا

 

 

 

ممکن است از افراد مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل حمایت کند

یکی دیگر از مواد موثر زردچوبه ، تورمرون است. اگر چه شناخت کمتری در مورد تورمرون داریم ، مطالعات نشان می دهد که ممکن است برای درمان شرایطی مانند سکته مغزی و بیماری آلزایمر مفید باشد زیرا به ترمیم سلولی کمک می کند و ممکن است به طور بالقوه از بازیابی عملکرد مغز حمایت کند.

با این حال ، این مطالعات معمولا فقط شامل مدل های حیوانی و سلولی می شوند ، و از آنجایی که ترکیبات فعال زردچوبه اغلب در انسان به طور  ضعیف جذب می شوند ، قبل از اینکه بتوانیم میزان مفید بودن تورمرون را مشخص کنیم ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد

مطالعات نشان می دهد که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کورکومین ممکن است در برابر برخی از مراحل ذاتی در ایجاد بیماری قلبی ، مانند کمک به تعادل سطح کلسترول ، محافظت کند.

ممکن است از سیستم ایمنی حمایت کند

طبق مطالعات، کورکومین ممکن است به عنوان تعدیل کننده سیستم ایمنی عمل کند و بر سلول های ایمنی مهم تاثیر بگذارد. این ها شامل سلول های T ، سلول های B و سلول های کشنده طبیعی هستند. علاوه براین، به نظر می رسد کورکومین سیتوکین های پیش التهابی را کاهش می دهد، ترکیباتی که فعالیت طولانی مدت آنها منجر به آسیب ناشی از التهاب می شود.

هنگامی که کورکومین در دوزهای پایین مصرف شود، ممکن است پاسخ های آنتی بادی ما را نیز تقویت کند و به ما در مبارزه با عفونت کمک کند. مطالعات حیوانی نشان می دهد که حتی ممکن است در کنترل شرایط آلرژیک مانند تب یونجه نقش داشته باشد.

ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند

کورکومین همچنین به نظر می رسد منجر به تعدادی تغییرات سلولی شود که در مبارزه با سرطان موثر باشد. مطالعات نشان می دهند که ، کورکومین که در مراحل مختلف رشد سرطان فعال است، ممکن است به محدود کردن رشد رگ های خونی جدید در تومورها ، کاهش گسترش سرطان و مرگ سلول های سرطانی کمک کند.

ممکن است خلق خوی را تقویت کند

بار دیگر، این کورکومین است که ممکن است مسئول بهبود خلق و خوی ما باشد و علائم افسردگی را کاهش دهد و یک مطالعه که اثرات ضد افسردگی آن را بررسی کرد نشان داد که کورکومین به اندازه داروی Prozac موثر است.

همچنین تحقیقاتی  وجود دارد که کورکومین ممکن است مواد شیمیایی مغز از جمله انتقال دهنده های عصبی سرتونین و دوپامین را تقویت کند.

ممکن است به حافظه کمک کند

مطالعات حیوانی نشان می دهد که کورکومین سطح هورمون مغزی به نام فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF) را افزایش می دهد. این به تقویت زندگی سلول های عصبی کمک می کند و نقش مهمی در حافظه و یادگیری دارد.

برای بررسی کامل این مزایا به مطالعات انسانی بیشتری نیاز است ، اما یافته های اولیه امیدوارکننده به نظر می رسند.

ممکن است خواص ضد پیری داشته باشد

کورکومین ممکن است با فعال کردن پروتئین های خاص و محاظت از سلول ها در برابر آسیب ، به کند کردن روند پیری کمک می کند. بنابراین، ممکن است پیشرفت شرایط مرتبط با افزایش سن را به تاخیر بیندازد و علائم مرتبط را کاهش دهد.

می تواند به درمان سوء هاضمه کمک کند

یک مطالعه اخیر به بررسی اثر بخشی کورکومین در مقایسه با امپرازول ، دارویی که برای کاهش اسید اضافی معده و درمان سوء هاضمه استفاده می شود ، پرداخته است. این کارآزمایی کوچک نشان داد که بیماران بهبودهای مشابهی در علائم گوارش خود داشتند، چه از قرص های حاوی کورکومین یا امپرازول استفاده کنند یا ترکیبی از هر دو . برای تایید این نتایج و ارزیابی داده های بلند مدت به مطالعات بیشتری نیاز است.

 

آیا زردچوبه برای همه بی خطر لست؟

برای بسیاری از ما ، زردچوبه یک گزینه بی خطر است، با این حال ، شرایطی وجود دارد که در آنها احتیاط لازم است .

اگر باردار هستید، باید از مصرف مقادیر دارویی زردچوبه خودداری کنید. مطالعات اخیر روی حیوانات نشان می دهد که کورکومین ممکن است سطح هورمون استروژن را تغییر دهد . با این حال ، لذت بردن از ادویه در مقادیر کم ، به عنوان مثال در یک وعده غذایی یا نوشیدنی ، ممکن است در دوران بارداری مفید باشد.

اگر کم خونی فقر آهن دارید ، از مصرف زردچوبه در مقادیر زیاد خودداری کنید. ترکیبات موجود در ادویه به نظر می رسد که در روده به آهن متصل می شود و مانع جذب آن می شود.

اگر از سنگ کیسه صفرا ، انسداد مجاری صفراوی یا بیماری کبد رنج می برید ، باید توجه داشته باشید که زردچوبه ترشح صفرا را افزایش می دهد . گنجاندن مقادیر زیاد در رژیم غذایی ممکن است علائم شما را تشدید کند.

اگر دارو مصرف می کنید، باید برای راهنمایی به پزشک عمومی یا داروساز خود مراجعه کنید . کسانی که داروهای رقیق کننده خون ، داروی دیابت یا PPI هایی مانند امپرازول برای رفلاکس اسید مصرف می کنند ، باید مراقب زردچوبه باشند.

هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد اثرات و فعل و انفعالات زردچوبه وجود دارد. با این حال برای ارزیابی اثرات این ادویه مطالعات بیشتری نیاز است.

 

آیا به طور کلی ، زردچوبه برای شما مفید است؟

زردچوبه به درستی وضعیت " فوق العاده " خود را به دست آورده است . اعتقاد بر این است که این ادویه طلایی از سلول های ما در برابر التهاب و آسیب محافظت می کند ، روند پیری را کاهش می دهد، علائم آرتریت را کاهش می دهد و حتی گسترش سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

علاوه بر این ، اعتقاد بر این است که به تقویت خلق و خوی ، حافظه و عملکرد مغز کمک می کند، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است برای درمان بیماری هایی مانند سکته مغزی و آلزایمر مفید باشد.

Jo Williams

Bbcgoodfood.com

برچسب ها: ادویه، خواص زردچوبه، زردچوبه، آرتریت، کورکومین، تقویت سیستم ایمنی بدن تعداد بازديد: 77 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز