Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 01:16

3
خرداد
لاته زردچوبه ؛ یک نوشیدنی گوارا و پر خاصیت

لاته زردچوبه ؛ یک نوشیدنی گوارا و پر خاصیت

لاته زردچوبه روشی نوین برای تهیه نوشیدنی بسیار مقوی و مغذی میباشد. لاته زردچوبه به روش های مختلف آماده و به دلیل داشتن خاصیت فراون بین مردم محبوبیت خاصی پیدا کرده. با ما باشید و خواص و طرز تهیه این نوشیدنی را به دوستان خود پیشنهاد دهید.

لاته زردچوبه چیست ؟

لاته در اصل به معنی شیر است و لاته زردچوبه یعنی شیر زردچوبه. مثل  شیربادام که فوایدی برای بدن دارد شیر زردچوبه نیز برای سلامتی معجزه آسا است.

 دیگر فواید لاته زردچوبه

زردچوبه یک ریشه ضد التهاب و قدرتمند است و در چند ماه اخیر من به شخصه سعی کرده ‌ام تا روزانه مقداری از آن را بخورم تا به بهبود طبیعی جراحت مچ دستم کمک کند.

این دستور العمل لاته زردچوبه باعث می‌ شود تا زردچوبه را به طرزی آسان و خوشمزه به رژیم غذایی خود بیفزایید. زردچوبه برای قرن‌ ها در طب سنتی و پزشکی سنتی چینی برای درمان تعدادی از بیماری ها استفاده شده ‌است و دانشمندان بر این باورند که یکی از دلایل قدرتمند بودن زردچوبه این است که این ماده حاوی کورکومین است.

 بیش ‌ترین فایده ای که متخصصان شاهد آن بوده‌ اند توانایی زرد چوبه در مبارزه با التهاب است. اگر از هرگونه جراحت رنج می برید، زرد چوبه می ‌تواند به کاهش التهاب کمک کند.

این دستور غذایی شبیه شیر طلایی است و به صورت یخ زده، به همراه مقداری عسل، آب نارگیل و دارچین سرو می ‌شود. روغن نارگیل در این نوشیدنی ضروری است، چون این ماده ای است که به بدن شما کمک می‌ کند تا همه مواد مفید زردچوبه را جذب کنید. بنابراین از این ترکیبات صرف ‌نظر نکنید. من روغن نارگیل را اغلب در رژیم غذایی خود قرار می‌ دهم چون اثری ضد التهابی بر روی بدن دارد و می ‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند.

بهترین مواد اولیه برای تهیه لاته زردچوبه

آب نارگیل : آب نارگیل خام ارگانیک استفاده کنم – که اغلب صورتی است.

شیر آجیلی : شیر آجیلی (بادام، نارگیل و غیره) را انتخاب کنید که به صورت ارگانیک و بدون قند یا افزودنی ‌های اضافی باشد. بهترین کار این است که خودتان آن را درست کنید.

ریشه تازه زرد چوبه : شما می ‌توانید ریشه تازه زرد چوبه را در بخش تولید فروشگاه‌ های مواد غذایی طبیعی پیدا کنید (برخی از فروشگاه ‌های معمولی نیز آن را دارند).

دارچین : دارچین اختیاری است، اما من واقعا آن را توصیه می‌ کنم!

اگر نمی‌ توانید ریشه تازه زرد چوبه را تهیه کنید، از پودر زرد چوبه موجود در آشپزخانه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بیشتر ادویه ها اگر ارگانیک نباشند، با آفت‌کش‌ های سنتی رشد می‌ کنند. برای بدست آوردن تمام مزایای التیام بخش آن، بسیار مهم است که تنها از دارچین و زردچوبه با کیفیت بالا و ساخته شده در کارخانه های معتبر که به آن اعتماد دارید، استفاده کنید.

 روش تهیه لاته زردچوبه

 1. مواد لازم لاته زردچوبه برای هر نفر

250 میلی لیتر (1 پیمانه شیرپرچرب یا شیربادام یا هر شیر دلخواه)

1-2 قاشق چایخوری شکر / عسل / یا شیرین کننده دلخواه

1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

1/2 قاشق چایخوری پودر دارچین

1/4 قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده یا پودر  زنجبیل

کمی پودر فلفل سیاه (برای جذب کورکومین موجود در زردچوبه)

روش تهیه لاته زرد چوبه

شیر رو در ظرفی روی اجاق گاز یا در مایکروویو داغ کنین

مواد باقی مونده رو بهش اضافه و با دستگاه همزن کاپوچینو ساز یا در فرنچ پرس یا به کمک بلندر بزنین تا کفی بشه

(میتونین کمی وانیل هم بهش اضافه کنین)

داغ سرو کنین

*کورکومین، ترکیب فعال در زردچوبه، محلول در چربی است. اگه از شیر بادام خانگی استفاده می کنین، باید چربی کافی در ترکیب ایجاد کنین تا کورکومین بتونه جذب بشه پس کمی خامه یا روغن نارگیل خوراکی به ترکیب اضافه کنید.

 طرز تهیه لاته زردچوبه

 2. روشی دیگر برای تهیه لاته زرد چوبه

 *دو فنجان شیر نارگیل یا شیر بادام را در یک قابلمه کوچک بریزید و یک قاشق سوپ خوری عسل خام و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و به هم بزنید. حرارت را کم کنید و شیر را برای چند دقیقه گرم کنید. آن را تا زمانی که عسل و روغن به خوبی ترکیب شوند و گرم شوند به هم بزنید.

*نصف فنجان آب نارگیل را در یک مخلوط‌کن بریزید و سه قاشق سوپ خوری زرد چوبه (در صورتی که از زرد چوبه زمینی استفاده می ‌کنید فقط نصف قاشق چای خوری به کار ببرید) و مقداری دارچین را به آن اضافه کنید. آن را به مدت چند دقیقه و به خوبی هم بزنید.

*برای سرو کردن، دو لیوان بلند را تا نیمه با یخ پر کنید. چند قاشق سوپ خوری از مخلوط لاته زرد چوبه را در داخل لیوان ها بریزید و شیر گرم را روی یخ ها بریزید تا زمانی که لیوان پر شود. آن را با دوستتان میل کنید و از آن لذت ببرید

 3. مواد لازم برای تهیه لاته زردچوبه

۲ فنجان شیر بادام یا شیر نارگیل

۱ قاشق سوپ خوری عسل خام

۲ قاشق چای خوری روغن نارگیل

۳ قاشق سوپ خوری زرد چوبه تازه

مقداری دارچین ( به دلخواه)

نصف پیمانه آب نارگیل

۱۰ تکه یخ

 تمامی موارد فوق را به ترتیب با هم ترکیب و میل نمایید.

4. روش نوین برای تهیه لاته زرد چوبه

شیر، عسل و روغن نارگیل را در یک قابلمه کوچک روی حرارت کم قرار دهید تا گرم شود. به محض گرم شدن، شعله را خاموش کنید.

زرد چوبه، دارچین و آب نارگیل را در یک مخلوط ‌کن بریزید و برای ۱ تا ۲ دقیقه مخلوط کنید.

یک لیوان را تا نیمه از یخ پر کنید و ۳ – ۴ قاشق سوپ خوری زرد چوبه را اضافه کنید. بقیه لیوان را با مخلوط شیر گرم (تقریبا ۱ فنجان) پر کنید و از آن لذت ببرید!

 

 بیشتر بخوانید:

چای ماسالا+ طرز تهیه

کاپوچینو با نسکافه چه فرقی دارد ؟

آیس پک ؛ نوشیدنی محبوب بچه ها

برچسب ها: خواص زردچوبه، طبع زردچوبه، نوشیدنی های گیاهی، خواص لاته زردچوبه، شیر زردچوبه، خواص شیر زردچوبه تعداد بازديد: 861 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز