Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 00:41

6
شهریور
دمنوش‌های گیاهی برای کاهش نفخ

دمنوش‌های گیاهی برای کاهش نفخ

به‌طور سنتی، مردم از داروهای طبیعی از جمله دمنوش‌های گیاهی برای تسکین نفخ استفاده می‌کردند. مطالعات اولیه نشان می‌دهد که چندین چای گیاهی ممکن است به تسکین این وضعیت ناراحت کننده کمک کند.

سلامت‌نیوز نوشت :مطالعات اولیه نشان می‌دهد که چندین چای گیاهی ممکن است به تسکین این وضعیت ناراحت کننده کمک کند.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی به‌طور گسترده‌ای برای کمک به تسکین مشکلات گوارشی شناخته شده است. طعمی خنک و با طراوت دارد. مطالعات نشان می‌دهد که نعناع فلفلی روده را آرام می‌کند که ممکن است اسپاسم روده را تسکین داده و به بهبود نفخ و درد همراه با آن کمک کند.

بادرنجبویه

چای بادرنجبویه دارای رایحه و طعم لیمویی است همراه با خواصی از گیاه نعناع، زیرا این گیاه از خانواده نعناع است. آژانس دارویی اروپا خاطرنشان می‌کند که چای بادرنجبویه ممکن است بر اساس استفاده سنتی، مشکلات گوارشی خفیف از جمله نفخ و گاز را تسکین دهد. برای تهیه چای، ۱ قاشق غذاخوری (۳ گرم) برگ خشک بادرنجبویه (یا ۱ چای کیسه‌ای) را در ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) آب جوشیده به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

بیشتربخوانید:

نفخ شکم را با این روش ساده از بین ببرید

 

 

 

زنجبیل

چای زنجبیل از ریشه‌های ضخیم گیاه زنجبیل تهیه می‌شود و از زمان‌های قدیم برای بیماری‌های مربوط به معده استفاده می‌شده است. مطالعات انسانی نشان می‌دهد که مصرف روزانه ۱ تا ۱. ۵ گرم کپسول زنجبیل در دوزهای منقسم ممکن است حالت تهوع را تسکین دهد. علاوه بر این، مکمل‌های زنجبیل ممکن است تخلیه معده را تسریع کنند، ناراحتی‌های گوارشی را تسکین دهند و گرفتگی‌های روده، نفخ و گاز را نیز کاهش دهند. چای زنجبیل طعمی تند دارد که می‌توانید آن را با عسل و لیمو نرم کنید.

بابونه

در طب سنتی از بابونه برای درمان سوءهاضمه، گاز معده، اسهال، تهوع، استفراغ و زخم معده استفاده می‌شود. بابونه می‌تواند از عفونت‌های باکتریایی هلیکوباکترپیلوری، که عامل زخم معده و همراه با نفخ است، جلوگیری کند. برای تهیه این چای ۱ فنجان (۲۴۰ میلی‌لیتر) آب جوشیده را روی ۱ قاشق غذاخوری (۲ تا ۳ گرم) بابونه خشک (یا ۱ چای کیسه‌ای) بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

ریشه گلپر

ریشه گیاه گلپر طعم تلخی دارد اما وقتی با چای بادرنجبویه خیسانده شود طعم بهتری دارد. عصاره ریشه گلپر در ایبروگاست و سایر محصولات گوارشی گیاهی استفاده می‌شود. ترکیبات تلخ این گیاه ممکن است شیره‌های گوارشی را برای تقویت هضم سالم تحریک کند. علاوه بر این، تحقیقات حیوانی نشان می‌دهد که ریشه گلپر ممکن است یبوست را تسکین دهد، که عاملی برای نفخ است.

بیشتربخوانید:

علت نفخ شکم چیست؟

 

 

 

برچسب ها: طب سنتی، مشکلات گوارشی، زنجبیل، دمنوش گیاهی، دمنوش، دمنوش بابونه، دل درد، نفخ، دمنوش نعناع فلفلی تعداد بازديد: 158 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز