Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:13

31
اردیبهشت
۶ خاصیت معجزه آسای آلوئه ورا برای سلامتی

۶ خاصیت معجزه آسای آلوئه ورا برای سلامتی

آلوئه ورا گیاه بومی مناطق شمال آفریقا، اروپای جنوبی و جزایر قناری می‌باشد. قدمت استفاده از این گیاه به دوران مصر باستان برمی‌گردد. این گیاه در همان دوران نیز مصارف دارویی داشته است.

امروزه این گیاه را در اغلب اقلیم‌های گرمسیری در سراسر جهان کشت می‌کنند. ممکن برای تزئین خانه‌ها نیز از آن استفاده شود. همچنین ژل آلوورا را معمولا برای تسکین آفتاب سوختگی و بهبود زخم‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌دهند. اما استفاده از این گیاه بی‌نظیر نباید به همین موارد ساده محدود شود. تمام موارد گفته شده به حالت خوراکی، باید حتما فرآوری شده و به شکل کمپوت یا نوشیدنی باشد. نه برگ آلوئه ورا که از عطاری خریداری می‌شود!!! برگ‌ها برای استعمال خارجی هستند.

بیشتربخوانید:

خطرات استفاده از آلوئه ورا برای این افراد جدی است

 

 

 

 

فواید آلوئه ورا عبارتند از:

*درمان سوزش سر دل: مصرف یک تا سه اونس از ژل این گیاه که فراوری شده و حتما زیر نظر پزشک باشد، نشانه‌های این بیماری را کاهش می‌دهد.

*دهانشویه طبیعی: دانشمندان عصاره آلوئه ورا را یک جایگزین ایمن و موثر برای دهانشویه‌های شیمیایی عنوان کردند. مواد طبیعی و سلامت محور موجود در این گیاه که شامل مقدار قابل توجهی ویتامین C هم می‌شود، برای سلامت دهان و دندان‌ها مفید هستند. همچنین این گیاه می‌تواند خون ریزی لثه، متورم شدن و درد آن را نیز تسکین دهد.

*پایین آوردن سطح قند خون: مصرف دو قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا در روز می‌تواند باعث کاهش سطح قند خون بدن به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود. البته نوشیدنی طبیعی و فرآوری شده در کارخانه

 بیشتربخوانید:

5خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای مو

8ماسک بی نظیر با آلوئه ورا برای انواع پوست

 

 

 

*یک ملین طبیعی: ژل این گیاه یک ماده مناسب برای درمان یبوست به شمار می‌رود. البته مصرف آن حتما باید زیر نظر پزشک باشد. زیرا استفاده آن بیشتر از دوزهای تعیین شده می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی شود. به علاوه مصرف این گیاه برای افراد مبتلا به کرون و بواسیر توصیه نمی‌شود. و می‌تواند باعث گرفتگی شکم و اسهال شود. همچنین مصرف آلوورا ممکن است باعث کاهش توانایی جذب داروها توسط بدن شود.

مراقبت از پوست و مو: می‌توانید از ژل این گیاه برای مرطوب کردن و تمیز نگه داشتن پوست خود استفاده کنید.

مبارزه با سرطان سینه: بر اساس مطالعات جدیدی که در پزشکی صورت گرفته،آلوئه ‌ورا دارای خواص درمانی برای درمان سرطان سینه می‌باشد. عصاره این گیاه توانایی کاهش رشد توده‌های سرطانی را داراست. البته هنوز به تحقیقات بیشتری در این حوزه نیاز است. اما محققان معتقدند در آینده نزدیک گیاه آلوورا برای ساخت داروهای درمان سرطان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: آلوئه ورا، سرطان سینه، مراقبت از پوست، پوست و مو، قند خون، آفتاب سوختگی، سوزش سردل، ژل آلوورا، خواص آلوئه ورا تعداد بازديد: 105 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز