Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 19:22

26
فروردین
خطرات استفاده از آلوئه‌ورا برای این افراد جدی است

خطرات استفاده از آلوئه‌ورا برای این افراد جدی است

مصرف آلوئه‌ورا در افراد دارای بیماری‌های التهابی روده، کودکان کمتر از ۱۲ سال، زنان باردار و شیرده، آپاندیسیت، روده تحریک‌پذیر، قاعدگی و خون‌ریزی، مشکلات کلیوی، یبوست مزمن، بواسیر ملتهب، پروستاتیت، سیستیت،

مصرف آلوئه‌ورا در افراد دارای بیماری‌های التهابی روده، کودکان کمتر از ۱۲ سال، زنان باردار و شیرده، آپاندیسیت، روده تحریک‌پذیر، قاعدگی و خون‌ریزی، مشکلات کلیوی، یبوست مزمن، بواسیر ملتهب، پروستاتیت، سیستیت، اسهال خونی، زخم جراحی، تیروئید پرکار و افراد دیابتی ممنوعیت دارد.

دکتر مرضیه‌بیگم سیاهپوش اظهار کرد: آلوئه‌ورا درختچه‌ای فاقد ساقه یا با ساقه‌های کوتاه است که حدود ۲۵ برگ متراکم طوقه‌ای و رو به بالا دارد. برگ‌های این گیاه گوشتی هستند و رویشگاه این گیاه احتمالاً سودان و عربستان است که در ایران به‌صورت زینتی کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: مهار هلیکوباکتر پیلوری، غیرفعال شدن ویروس‌های پوشش‌دار هرپس ۱ و ۲، واریسلا زوستر و آنفلوآنزا از آثار ضد میکروبی و ضد ویروسی آلوئه‌ورا است.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: اثر ضدالتهاب آلوئه‌ورا ناشی از سالیسیلات‌های موجود در گیاه است و موجب غیرفعال شدن برادی کینین، مهار ساخت هیستامین و کاهش اکسیداسیون اسید آراشیدونیک و در نتیجه کاهش سنتز پروستاگلاندین‌ها می‌شود. کاهش فعالیت تیروزین کیناز، کنترل سلول‌های سرطانی دارای بیان بیش از حد ژن HER-۲/neu از آثار ضدسرطانی آلوئه‌وراست. آلوئه‌ورا موجب تحریک کولون و افزایش حرکات آن شده و اثرات مسهلی آن بین ۶ تا ۱۲ ساعت بعد از مصرف ظاهر می‌شود.

 بیشتربخوانید:

5خاصیت شگفت انگیز آلوئه ورا برای مو

8ماسک بی نظیر با آلوئه ورا برای انواع پوست

 

 

 

وی بیان کرد: سرکوب فعالیت‌های وابسته به ایجاد و هدایت فرآیندهای ارتباطی عصبی- عضلانی، اثرات ضد درد و ضد التهاب، سرکوب واکنش سلول‌های ایمنی پوست و اثرات پرتو فرابنفش، افزایش میزان کلاژن بافت گرانوله و در نتیجه ترمیم بهتر و سریع‌تر زخم، ممانعت از ایسکمی در سرمازدگی با اثر آنتی ترومبوکسان از اثرات موضعی آلوئه‌ورا است.

سیاهپوش اشاره کرد: مصرف آلوئه‌ورا در افراد دارای بیماری‌های التهابی روده، کودکان کمتر از ۱۲ سال، زنان باردار و شیرده، آپاندیسیت، روده تحریک‌پذیر، قاعدگی و خون‌ریزی، مشکلات کلیوی، یبوست مزمن، بواسیر ملتهب، پروستاتیت، سیستیت، اسهال خونی، زخم جراحی، تیروئید پرکار و افراد دیابتی ممنوعیت دارد.

بیشتربخوانید:

هم دشمن سرطان ، هم آبرسان مناسب پوست؛ خواص این گیاه را بهتر بشناسید

 

 

 

وی با تأکید بر اینکه در سالمندان، و در افراد دیابتی، مصرف آلوئه ورا بایستی با احتیاط فراوانی همراه باشد، خاطرنشان کرد: مصرف فراوان عرق آلوئه‌ورا موجب دفع پتاسیم می‌شود و نارسایی کلیه نیز از عوامل کاهش پتاسیم در سالمندان است. نارسایی کلیه از عوارض دیابت است و مصرف زیاد و طولانی‌مدت آلوئه‌ورا نارسایی کلیه را تسهیل می‌کند.

این متخصص طب سنتی اشاره کرد: آلوئه‌ورا با داروهایی نظیر دیگوکسین، داروهای ضد دیابت، قلبی- عروقی، ضد انعقادی، ضد آریتمی، ادرارآورها، ملین‌ها، کاهنده‌های پتاسیم مانند سنا، شیرین بیان و کورتون‌ها تداخل دارویی دارد؛ در مصرف موضعی، افزایش‌دهنده اثر پماد هیدروکورتیزون است.

سیاهپوش در پایان گفت: دردهای انقباضی در معده و روده، ایجاد آریتمی، آسیب کلیه، دفع پتاسیم، ایجاد درماتیت پاپولر، تسریع تخریب استخوان، پیگمانتاسیون بی‌خطر روده، اسهال و سوزش مقعد، تسهیل ابتلا به سرطان کولون، صدمه به عروق و اعصاب و ناهنجاری در جنین ازجمله عوارض مصرف زیاد آلوئه ورا به شمار می‌رود.

 بیشتربخوانید:

معجزه آلوئه ورا در درمان جوش صورت

 

 

برچسب ها: آلوئه ورا، طب سنتی، دیابت، نارسایی کلیه، پرکاری تیروئید، خواص آلوئه ورا تعداد بازديد: 188 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز