Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:29

9
اردیبهشت
آبغوره و خواص بی نظیر آن در طب سنتی

آبغوره و خواص بی نظیر آن در طب سنتی

آبغوره در بین ایرانی ها طرفداران زیادی دارد که این چاشنی خواص بی نطیری هم نیز دارد

آبغوره دارای خواص خوراکی و غیر خوراکی است و این خواص در نتیجه وجود مقادیر فراوان آنتی اکسیدان‌ها و فیتواسترول‌، پتاسیم، ویتامین C، .. است. در ادامه برخی از خواص آبغوره در طب سنتی به اشاره می‌کنیم:

 

فواید آبغوره برای حفظ سلامت کبد

کبد دارای مزاج گرم و تری است و برخی عوامل می‌توان مزاج آن را سرد کند. سرد شدن کبد باعث پایین آمدن توانایی آن در تجزیه چربی‌ها می‌شود و به این ترتیب چربی شروع به تجمع در کبد شده و بیماری کبد چرب مشاهده می‌شود.

بر اساس آنچه در طب سنتی گفته شده، مصرف میزان توصیه شده‌ای از آبغوره در غذا به رفع چربی‌های سطحی کبد کمک می‌کند. اما مصرف بیش از حد آبغوره، آبلیمو و دیگر چاشنی‌های ترش، خود به سرد شدن کبد و عوارض بعدی منجر می‌شود.

بیشتربخوانید:

روش هایی برای جلوگیری از کپک زدن آبغوره و رب

 

 

تاثیر آبغوره بر فشار خون

بسیاری از افراد آبغوره را برای کاهش فشار خون مصرف می‌کنند. اما بررسی‌ها نشان داده است که آبغوره در واقع باعث کاهش قند خون شده و از آنجا که کاهش قند خون علائمی شبیه به کاهش فشار خون دارد، فرد تصور می‌کند که فشار خون او پایین آمده است.

تاثیر آبغوره بر دیابت

آبغوره به جهت داشتن مقادیری از کروم و همچنین ترکیبات پلی فنول و فلاونوئیدها و اسیدهای آلی، به بهبود عمل انسولین کمک می‌کند. هر ماده غذایی با این خصوصیات می‌تواند برای فرد دیابتی مفید تلقی شود. در طب سنتی هم به مصرف روزانه آبغوره برای دیابت توصیه شده است.

برای پایین آوردن قند خون با استفاده از آبغوره می‌توان آن را به تنهایی یا در کنار دیگر داروهای گیاهی مصرف کرد. یکی از ساده ترین روش‌ها این است که به مدت 15 روز آبغوره بدون نمک را روی همه انواع غذاها و سالادها اضافه کنید.

بیشتربخوانید:

تست خانگی سالم بودن بدن با یک استکان آبغوره

 

 

فواید آبغوره برای کبد چرب

یکی از خواص آبغوره پاکسازی کبد و درمان بیماری کبد چرب است. چنانچه به بیماری خاصی مبتلا نیستید، می‌توانید از آبغوره در کنار سوپ، سالاد یا به جای آبلیمو و سس در طعم دهی غذاهای خود استفاده کنید.

برچسب ها: طب سنتی، دیابت، آبغوره، خواص آبغوره، فشارخون، کبدچرب تعداد بازديد: 314 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز