Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:33

29
خرداد
آشنایی با خواص عرق بوقناق ؛ از درمان دیابت تا کم‌خونی

آشنایی با خواص عرق بوقناق ؛  از درمان دیابت تا کم‌خونی

عرق گیاهی که قصد صحبت از آن را داریم دارای خواص شگفت انگیز بسیاری است.بوقناق گونه‌ای از گیاهان دارویی گل‌دار است که حدوداً دارای ۲۵۰ گونه است و به علت خواص ریشه و میوه آن در طب سنتی برای درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروزه انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری می‌توانند از انواع مختلف مواد غذایی بهره‌مند شوند، اما بیشتر به دلیل تغذیه نامناسب به عوارض ناشی از آن مبتلا می‌شوند و به ناچار برای درمان آن به دارو‌های شیمیایی روی می‌آورند؛ دارو‌هایی که عوارض جانبی آن‌ها از جنبه‌های مثبت آن بیشتر است؛ بنابراین در این مواقع گیاهان دارویی به کمک ما می‌آیند و هرچند اثری درمانی آرام و کندتری دارند، اما بیش از دارو‌های ترکیبی مصنوعی قابل اعتماد هستند و بیماری را از درون تحت تأثیر قرار می‌دهند.

درمان دیابت و قند خون بالا با عرق بوقناق

بوقناق گونه‌ای از گیاهان دارویی گل‌دار است که حدوداً دارای ۲۵۰ گونه است و به علت خواص ریشه و میوه آن در طب سنتی برای درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شود که رایج‌ترین خواص عرق بوقناق درمان دیابت و قند خون بالا است. با مصرف این عرق گیاهی سلو‌ل‌های پانکراس فعال می‌شوند و تولید انسولین می‌کنند در نتیجه مصرف آن منجر به درمان مرض قند خواهد شد.

عرق بوقناق دارای خاصیت سم‌زدایی است و برای پاک‌سازی کبد از سموم موثر است همچنین مصرف آن برای باز کردن مجاری کبد به علت تاثیر مستقیمی که بر فعالیت‌های آنزیمی کبد دارد مفید است.

جوش صورت را به دلیل پاکسازی کبد و تصفیه خون از بین می‌برد و به علت باز کردن عروق پوست باعث شفاف شدن پوست می‌شود. این گیاه به دلیل اینکه سبب افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون می‌شود در درمان کم خونی نیز مفید است.

بیشتر بخوانید:

فواید اسطوخودوس؛ از تقویت حافظه تا خواب عمیق

 

 

درمان کولیت روده و رفع یبوست

درمان بیماری تنفسی مانند آسم و تنگی نفس، موثر در بیماری ضعف عضله قلبی، پیشگیری و کاهش بروز سکته‌های مغزی و قلبی و یکی از بهترین خواص عرق بوقناق درمان کولیت روده و رفع یبوست است. فعال کردن غدد فوق کلیوی، تنظیم ترشح آدرنالین و کاهش استرس، اضطراب و عصبانیت از دیگر فواید این گیاه دارویی است، برطرف کننده نفخ روده و معده، درمان ورم و سنگ کلیه و مثانه، قطع ترشح شیر در مادران شیرده یکی دیگر از اثرات عرق بوقناق است.

علاوه بر خواص عرق بوقناق که در بالا ذکر شد این گیاه بر غدد فوق کلیه اثر مفید می‌گذارد و در افزایش انسولین و فعال کردن لوزالمعده و کاهش قند خون و درمان دیابت اثر معجزه‌آسایی خواهد داشت، همچنین این گیاه دارویی بسیار مدر است.

از آنجایی که عرق بوقناق بسیار مقوی و موثر است و ممکن است منجر به افت فشار خون شود، زیرا قند خون را کاهش می‌دهد در نتیجه لازم است حتماً با خرما یا کمی عسل میل شود. افرادی که مبتلا به دیابت هستند می‌توانند هر ۴ ساعت یک استکان از عرق این گیاه را بخورند و از اثرات آن در درمان مرض قند به صورت تدریجی بهره‌مند شوند. در زمان مصرف عرق بوقناق برای درمان دیابت لازم است رژیم غذایی خود را نیز رعایت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

بیشتر بخوانید:

دم‌نوش عناب و زرشک؛ معجون سلامتی

فواید شگفت‌انگیز چای هیبیسکوس برای سلامتی

 

 

نحوه و میزان مصرف عرق بوقناق

لازم است نحوه و میزان مصرف عرق بوقناق با توجه به شرایط زیر تنظیم شود.

* میزان قند خون ناشتا

* پاسخگویی سلول‌های بدن فرد به عرق بوقناق

* حال عمومی بیمار

* توجه به روند بهبود بیمار دیابتی

 

بیشتر بخوانید:

آشنایی باگیاه استویا و نقش آن در درمان کبد چرب

 

میزان مصرف عرق بوقناق

به صورت عمومی و کلی میزان مصرف عرق بوقناق در هر ۲۴ ساعت حدود ۲ الی ۴ استکان معمولی است که این میزان با مشورت پزشک معالج یا مشاور، قابل تغییر است.

میزان مصرف این عرق گیاهی را می‌توان به هر ۱۲، ۸ یا ۶ ساعت تنظیم کرد؛ در صورتی که میزان قند خون فرد بیشتر از ۲۰۰ است می‌توان در هر ۴ ساعت یک استکان مصرف کرد، توجه کنید که هر استکان ۱۰۰ میلی لیتر در نظر گرفته شود.

 

برچسب ها: دیابت، درمان کم خونی، عرق بوقناق تعداد بازديد: 728 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز