Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:39

31
تیر
روش های بسیار ساده دوست یابی

روش های بسیار ساده دوست یابی

بدون دوست ماندن بیشتر اوقات زمانی رخ می‌دهد که با تنها دوست‌تان قطع رابطه کنید و یا به مکانی تازه نقل مکان نمایید. در اینجا راه‌هایی برای دوست‌یابی بیان می‌کنیم.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

اگر هیچ دوستی نداشته باشید مسلما احساس تنهایی خواهید کرد. البته همیشه اینگونه نمی ماند و حتی اگر در شرایطی قرار بگیرید که به نظر می آید هیچ فرد مناسبی برای دوستی نیست، بازهم می توانید دوست هایی پیدا کنید.

 با اینحال با کمک گام های زیر می توانید به سرعت دوست مناسب پیدا کنید و حتی محفلی از دوستان خوب داشته باشید:

تنهایی و خجالت را بشناسید

تنهایی و خجالت احساساتی هستند که بد تعبیر می شوند. اگر می خواهید بر این احساسات غلبه کنید باید آنها را کاملا درک کنید.

مثلا تنهایی، صرفا علامتی است که بدن تان تولید می کند. درحقیقت وقتی شما با جامعه در ارتباط نیستید، بدن پیامی ارسال می کند که ارتباط های اجتماعی هم مانند غذا خوردن یا نوشیدن برایتان ضروری است.

از طرفی خجالت، ترس از انتقاد شنیدن از سوی جامعه است. یعنی اینکه می ترسید احتمالا انتقادی از شما شود که البته الزاما چنین چیزی رخ نخواهد داد.

وقتی به دلیل خجالت از دیگران دوری می کنید، آنها تصور می کنند علاقه ای به آنها ندارید و برایتان اهمیتی ندارند و این مساله را نوعی توهین به خود و ارزش هایشان تلقی می کنند و آنها هم به مرور شما را در جمع خودشان نخواهند پذیرفت.

مهارت اجتماعی

گفتگو در روابط اجتماعی بسیار مهم است و چنانچه بر آن مهارت پیدا کنید می توانید بر حلقه دوستان تان بیفزایید. هنگام گفتگو با دیگران باید به علایق مشترک توجه کنید تا بتوانید بیشتر کنار هم باقی بمانید.

مهارت در دوست یابی

اولین موضوع برای دوست یابی این است که این کار مهارت می خواهد و بنابراعتقاد بسیاری از مردم نمی توان آن را ذاتی پنداشت. البته دوست یابی توانایی حیرت انگیزی  نمی طلبد و فقط باید چند مورد را رعایت کنید.

اول اینکه به دنبال افرادی باشید که با شما علایق یکسان دارند و سپس شباهت ها را بیابید و بدین ترتیب دوستی عمیقی با آنها برقرار سازید و همچنین برای حفظ دوستان باید به طور منظم یکدیگر را ببینید تا پیوند دوستی تان محکم تر شود.

بعد از اینکه دوستان تان را به خوبی شناختید و با روحیات شان آشنا شدید ، می توانید آنها را به یکدیگر معرفی کنید. در این مرحله به یک محفل اجتماعی دست پیدا می کنید.

داشتن یک محفل دوست داشتنی از دوستان در به وجود آوردن تجربه های خوب زندگی بسیار سودمند است.

در این مواقع برای بهبود بخشیدن به زندگی اجتماعی تان دیگر دست تنها نخواهید بود ، بلکه دوستان تان نیز به شما کمک خواهند کرد.

 

برچسب ها: روانشناسی، سلامت روان، روش های دوست یابی، دوست صمیمی، پیدا کردن دوست، دوستان خوب، مهارت در دوست یابی تعداد بازديد: 1230 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز