Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:44

30
خرداد
از تغییرات کوچک شروع کنید

از تغییرات کوچک شروع کنید

با ایجاد تغییرات کوچک می توانید تاثیرات شگرفی در روند زندگی تان به وجود بیاورید. در ادامه چند تغییر کوچک که می تواند بر سلامت و بهبود زندگیتان تاثیرگذار باشد را می خوانید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

عقل سلیم و تجربه های شخصی نشان داده است که همیشه می توان با برداشتن گام های هرچندکوتاه اما پیوسته تا دوردست ها رفت.

ایجاد تغییر بزرگ در مسیر زندگی کار بسیار سختی است و اراده ای بسیار قوی می طلبد.

اما با اهمیت دادن به تغییرات کوچک هم می توان به نتیجه دلخواه رسید. چه بسا این تغییرات کوچک موجب تغییری بزرگ در زندگی تان شود.

تغییرات زیردر جنبه های مختلف زندگی از مواردی هستند که به راحتی می توانند به عادت های روزمره تبدیل شده و به تدریج شما را در مسیر موفقیت قرار دهند:

تغییرات کوچک برای سلامت جسم

* صبح ها یک لیوان آب بنوشید. ما بیشتر مواقع فراموش می کنیم به اندازه کافی آب وارد بدن مان کنیم. بنابراین به نوشیدن آب اهمیت دهید.

* اگر با خودرویتان به جایی می روید، کمی دورتر خودرویتان را پارک کنید. با این کار با عوارض سبک زندگی جدید کمی مبارزه خواهید کرد.

وقتی خودرویتان دورتر پارک شود برای رسیدن به محل مورد نظرتان مجبور می شوید حداقل اندکی پیاده روی کنید.

با این کارهای کوچک به تدریج به پیاده روی عادت می کنید.

* اگر پشت میز نشین هستید، هر ساعت یکبار از جای خود بلند شده و بدن تان را کش و قوس بدهید. بدترین کار ساعت های متمادی پشت میز نشستن بدون تحرک است.

* همیشه همراه خود دانه های خوراکی مانند پسته، فندق و ... داشته باشید.

تغییرات کوچک برای سلامت روح و روان

1- همیشه در مورد موضوعات مختلف بیندیشید و ساده از کنار مسائل نگذرید. با این روش می توانید به ایده های نو و خلاقانه دست بیابید.

با مردم نیز در ارتباط باشید و نظرات آنها را هم جویا شوید. چه بسا روش های جدیدی برای زندگی پیدا کردید.

2- هر روز یک مکان ساکت و آرام در خانه انتخاب کنید و در سکوت بنشینید. در مکان انتخابی تان آرام و راحت نشسته و کلامی برزبان نیاورید و چند دقیقه از هیاهوی زندگی دوربمانید و نفس بکشید. 

3- در پایان روز با صرف چند دقیقه وقت، ذهن تان را از هرچیزی که درون آن است پاک کنید. این کار آسان ترین روش برای آرام کردن ذهن تان است. حتی می توانید یک دفترچه برداشته و قبل از خواب هرچه که در ذهن تان است را در آن وارد کنید.

تحقیقات نشان داده است که این نوع نوشتن می تواند از اضطراب، نگرانی و افسردگی بکاهد. حتی اگر نوشتن برایتان سخت است می توانید از یک ضبط صوت استفاده کنید و چند دقیقه با ضبط خاطرات روز، ذهن تان را پاک کنید.

تغییرات  کوچک برای ارتباط های بهتر

1- به خانواده، دوستان و آشنایان تلفن کنید، ایمیل و یا پیامک بفرستید. باید دامنه تماس با عزیزان و دوستان تان را افزایش دهید و عادت کنید با فواصل کمتر حداقل با آنها تلفنی صحبت کنید.

2- در پایان هر روز کلمه ای محبت آمیز به اعضاء خانواده تان بگویید و از آنها به خاطر حمایت هایشان تشکر کنید. این عادت به ظاهر بی اهمیت می تواند روابط تان را بسیار قوی و محکم کند.

تغییرات کوچک برای جامعه و محیط زیست

1- در تمیز نگهداشتن محیط اطراف آپارتمان و یا محیط زیست تان کوشا باشید.

2- برای اهداء به فقرا پول کنار بگذارید. رقم آن می تواند کم باشد اما گاهی اوقات پولی اندک و ناچیز می تواند برای کسی دیگر هدیه باارزشی باشد. 

 

برچسب ها: سلامت روان، تغذیه سالم، آرامش، پیاده روی، سلامت جسم، تغییرات کوچک، خوراکی سالم تعداد بازديد: 799 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز