Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 08:25

19
آذر
10 رفتاري كه از انجام آن پشیمان خواهید شد!

10 رفتاري كه از انجام آن پشیمان خواهید شد!

در این جهان و بین مخلوقات خداوند، از شما بهتر نیز وجود دارد. بعضی از ما تصور می كنیم خدا فقط ما را با نهایت درایت و تفكر آفریده است.

همنشینی با افراد منفی

به افراد منفی گرا اجازه ندهید احساسات مخرب خود را به شما نیز منتقل کنند.  شما به آنها اسلحه ندهید، آنها نمی‌توانند به شما شلیک کنند. اگر هر از چند گاهی به خودتان یادآوری کنید که همنشینی با افراد یک امر اختیاری است نه یک اجبار، در آن صورت راحت‌تر می‌توانید همنشینان منفی خود را با افراد مثبت، شاد و صبور جایگزین کنید.

اجازه دادن به دیگران برای تعیین اهداف‌تان

بزرگترین چالش زندگی، رسیدن به خودشناسی عمیق است. دومین چالش بزرگ زندگی، راضی بودن از هویتی است که شما بدان پی برده اید. بخش بزرگی از هویت انسان، آرزوها و اهداف او در زندگی است. آیا افرادی در اطرافتان هستند که با نظرات شما مخالفند؟ اگر چنین است، پس بدانید که شما جز آن دسته از افرادی هستید که اهدافتان را خودتان تعیین می‌کنید و آنها را به خوبی می‌شناسید و برای رسیدن به آنها تلاش می‌کنید. گاه ممکن است برخی کارهای شما از نظر دیگران بی‌معنی و نادرست جلوه کند، اما شما می‌دانید که انجام این کار به نفع شماست. پس بر عقیده خود پافشاری کنید و برای رسیدن به هدف‌تان تلاش کنید.

خودخواه و مغرور بودن

بهترین یادگاری از هر فردی، محبت و احساس خوبی است که او در دیگران به وجود می‌آورد. افرادی که زمانی در زندگی‌تان برای شما کاری انجام داده‌اند، به شما محبت کرده‌اند یا از خودشان گذشته‌اند، یادشان همیشه برای شما ماندگار می‌ماند. پس سعی کنید نام خود را بر قلب دیگران حك کنید. کاری که شما برای خودتان انجام می‌دهید با مرگ‌تان همراه جسم‌تان دفن می‌شود؛ اما آنچه از شما برای همیشه به یادگار می‌ماند کاری است که برای دیگران انجام داده اید.

تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران

اگر چهره‌ای که شما از خودتان به دیگران نشان می‌دهید چهره واقعی خودتان نیست و شما همیشه تلاش می‌کنید رفتارهای خود را با نظر و سلیقه دیگران منطبق کنید، بدانید که روزی پشیمان خواهید شد. افرادی که چنین رویه‌ای در زندگی در پیش می‌گیرند آنقدر درگیر توجه و تفکر در رابطه با نظر دیگران درباره خود هستند که هویت خودشان را به کلی فراموش می‌کنند. از قضاوت دیگران نهراسید و سعی کنید خودتان باشید. لازم نیست برای راضی کردن و تحت تاثیر قرار دادن دیگران عالی باشید. و يا برای رسیدن به این هدف خودتان را تغییر دهید. اتفاقا کاری کنید که آنها با مشاهده شما و نحوه برخوردتان با نقص‌ها و ضعف‌هایتان تحت تاثیر قرار گیرند.

پرهیز از تغییر و رشد

اگر می‌خواهید به طرز تفکرتان در گذشته پی ببرید، به وضعیت امروزتان توجه کنید. اگر می‌خواهید وضعیت آینده را پیش‌بینی کنید، به طرز نگرش امروزتان توجه کنید. پذیرش تغییر و تلاش برای رشد و ترقی، احتیاج به نگرش خاصی دارد. اگر این نگرش در شما وجود دارد، شما فرد خوش شانسی هستید و احتمال موفقیت‌تان در آینده بالاست. اما اگر چنین ویژگی در شما وجود ندارد، به دنبال ایجاد این نگرش در خودتان باشید.

تسلیم در برابر مشکلات

شکستی در زندگی وجود ندارد، همه اتفاقات تنها نتیجه هستند. حتی اگر نتایج امور آنطور که می‌خواهید رقم نمی‌خورند، ناامید و تسلیم نشوید. از نتایج درس بگیرید و به راهتان ادامه دهید. افرادی که در هر مرحله از زندگی یک گام به سوی جلو بر می‌دارند در نهایت به خط پایان می‌رسند، هر چند کمی دیر و با مشکل. پیروزی در زندگی فرایندی بلند مدت است که با برداشتن گام‌هایی کوتاه اما مستدام می‌توان به آن رسید.

تلاش برای رفع تمام ایرادات کوچک

زندگی را باید زندگی کرد. سعی نکنید تمام ایرادات اطراف‌تان، حتی ایرادات کوچک را برطرف کنید. گاه لازم است به امور اجازه دهید مسیر عادی خود را طی کنند و شما فقط نظاره‌گر باشید. هر گاه در زندگی‌تان با مشکل و پیچیدگی مواجه شدید، یک نفس عمیق بکشید و صبر کنید تا احساسات‌تان فروکش کند. سپس با آرامش از دور به مشکل نگاه کنید و برای حل آن یک گام به جلو بردارید. گاه وقتی از دور به مشکل نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید مسئله آنقدرها هم که شما تصور می‌کنید بزرگ نیست و ارزش ناراحتی و استرس شما را ندارد.
 

راضی شدن به کمتر از لیاقت‌تان

قوی باشید و برای آنچه لیاقتش را دارید تلاش کنید. اگر می‌دانید برای رسیدن به هدف‌تان توانایی لازم را دارید، تمام تلاش‌تان را بکنید. گاه لازم است از برخی امور بگذرید تا به ارزش‌های بالاتر و مهم‌تری دست پیدا کنید. گاه لازم است چشم‌های شما با اشک شسته شوند تا بتوانید واقعیت را بهتر ببینید. اشکالی ندارد. برای رسیدن به آنچه لیاقتش را دارید سختی‌ها را تحمل کنید و به کمتر از آن راضی نشوید.

منتظر فردا بودن

مشکل اکثر انسان‌ها این است که فکر می‌کنند فرصت و زمان زیادی برای انجام کارهای خود دارند. اما روزی هر فردی به خود می‌آید و متوجه می‌شود بخش اعظمی از زندگی خود را با همین خیال باطل تلف کرده است. در آن لحظه، فرد یا باید به آنچه تا کنون کسب کرده است خود را راضی کند، یا برای نرسیدن به اهدافش شروع کند به توجیه کردن. امروز، فردای دیروز است. زمان را از دست ندهید و تلاش برای رسیدن به اهدافتان را از همین امروز شروع کنید.

تنبل و خیال پرداز بودن

دنیا به شما بدهکار نیست، شما به او بدهکار هستید. پس بهتر است دست از تنبلی و خیال پردازی بردارید و عمل کنید. پایه‌های زندگی خود را مستحکم کنید و در واقعیت زندگی کنید. مسئولیت‌پذیر باشید و امور اطراف‌تان را کنترل کنید. منتظر دیگران نباشید تا کارهایتان را انجام دهند. بدانید که شما مهم هستید و می‌توانید بر زندگی خود و اطرافیان‌تان تاثیر‌گذار باشید. اگر منتظر روزی هستید که کاری برای زندگی‌تان انجام دهید، بدانید که آن روز، همین امروز است.
 

برچسب ها: افراد منفی، همنشینی با افراد منفی، خیال پردازی، منتظر فردا بودن، رفع تمام ایرادات کوچک، تسلیم در برابر مشکلات، پرهیز از تغییر و رشد، خودخواه و مغرور بودن تعداد بازديد: 560 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز