Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 22:06

1
دی
تـرس از گـربه

تـرس از گـربه

گربه‌ها چندین هزار سال است که در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند. تقریبا هر کجا که حیات انسانی در آن یافت می‌شود، گربه‌ها نیز در آنجا وجود دارند.

سعیده نوباوه

 

  

گربه‌ها چندین هزار سال است که در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند. تقریبا هر کجا که حیات انسانی در آن یافت می‌شود، گربه‌ها نیز در آنجا وجود دارند. این نکته شاید تا به حال به نظر شما نیامده باشد، اما افرادی که وجود گربه‌ها آزارشان می‌دهد و در واقع از آنها می‌ترسند، نسبت به این مسئله حساس‌اند. اگر شما نیز دچار فوبیای گربه هستید، احتمالا زندگی‌تان دچار محدودیت‌های زیادی است. ترس از این حیوان بسیار شایع است اما اکثر افراد از میزان شیوع این مسئله آگاه نیستند.

این ترس چگونه ایجاد می‌شود؟

مانند سایر انواع فوبیا، ترس از گربه نیز معمولا به دلیل یک تجربه تلخ یا قرار گرفتن در یک موقعیت نامناسب به وجود می‌آید. این تجربه ممکن است در گذشته و کاملا اتفاقی برای شما روی داده باشد. یکی دیگر از راه‌های شکل گیری این ترس، انتقال تجربه فردی دیگر به شماست. برای مثال اگر در دوران کودکی، یکی در برابر شما از گربه بسیار ترسیده است و این ترس را کاملا بروز داده است، به احتمال زیاد این ترس در شما نیز شکل خواهد گرفت.

خود درمانی

خود درمانی به معنای این است که شما خودتان برای درمان خود اقدام کنید. برای اینکار شما باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. راه منحصر به فردی برای درمان وجود ندارد. شما می‌توانید راه‌های گوناگونی را انتخاب کنید، اما مهم‌ترین نکته این است که شما خودتان مسئولیت بهبودتان را به عهده بگیرید. شما باید همه تلاش خود را بکنید تا این ترس را از وجود خود ریشه‌کن کنید.

به دنبال راه حل باشید

پس از اینکه به علت ترس خود پی بردید، باید به دنبال درمان باشید.البته پی بردن به علت اصلی این فوبیا شاید در روند درمان تاثیر زیادی نداشته باشد. خوشبختانه شروع درمان بستگی زیادی به پیدا کردن علت ترس ندارد.

درمان رفتاری

درمان رفتاری به معنای گذراندن جلسات مشاوره با مشاوری متخصص در زمینه درمان فوبیا است. در این جلسات شما یاد می‌گیرید چگونه استرس خود را هنگام مواجهه به عامل ترس (گربه) کنترل کنید و راه‌هایی را برای آرام کردن خود بکارگیرید. در این جلسات شما را به تدریج با عامل ترس روبرو می‌کنند. میزان مواجهه با عامل ترس به مرور بیشتر می‌شود. برای مثال ممکن است در جلسات اول مشاور فقط چند عکس از گربه‌ها به شما نشان دهد. و نهایتا در جلسات پایانی شما را با گربه واقعی مواجه کند.

درمان از طریق مشاوره

اگر تکنیک‌ها خود درمانی موثر واقع نشدند، با یک مشاور در رابطه با مشکلتان صحبت کنید. ممکن است شما به کمک یک روانشناس نیاز داشته باشید. معمولا درمان رفتاری برای اکثر افراد مبتلا به فوبیا موثر واقع می‌شود.روش‌های مشاوره و فردی که شما با او مشاوره می‌کنید در روند درمان بسیار موثر هستند. برخی از روانشناسان تخصصشان در زمینه درمان فوبیا است. البته نباید فراموش کرد که درمان فوبیا یک فرایند طولانی مدت است که نیاز به صبر و تحمل دارد. در عین حال ممکن است برای درمان فوبیا لازم باشد شما از چند روش مختلف استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید یک گروه درمان بشوید. معمولا گروه‌های درمان شامل افرادی هستند که خود به گونه‌ای با این مشکل کنار آمده‌اند یا در حال کنار آمدن با آن هستند. تجربیات این افراد می‌تواند به شما بسیار کمک کند.

دارو درمانی

از دارو در درمان بسیار از اختلالات روانی استفاده می‌شود.حتی در مواقعی که مشکل بیمار جدی نبوده و خفیف است. اما همه ما می‌دانیم که مصرف دارو یک راه حل موقت است و در اکثر مواقع نمی‌تواند مشکل را برای همیشه برطرف کند. به همین دلیل معمولا پیشنهاد می‌شود بیمار ابتدا راه‌های دیگر را برای درمان امتحان کند و در صورتیکه نتیجه نگرفت، مصرف دارو را آغاز کند.

 

 

برچسب ها: ترسیدن از گربه، گربه، خطرات گربه، ترس از گربه، عوامل ترسیدن از گربه تعداد بازديد: 1965 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز