Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 11:41

6
اردیبهشت
روش های کنترل خشم (1)

روش های کنترل خشم (1)

خنده موجب كاهش و حتی از بین رفتن خشم می‌شود. خشم و عصبانیت خود را به لبخند و یا حتی به قهقهه تبدیل كنید!

وحید عرفانی

 

 

 

خشم،یک هیجان منطقی در برابر عوامل تهاجمی است؛ اما اگر از کنترل عقل خارج شود، نتایجی به بار خواهد آورد که شاید جبران آن غیر ممکن باشد. خشم و عصبانیت، به خودی خود خطرناك نیست، ولی نحوه ابراز یا سرکوب آن می‌تواند مشكل‌آفرین باشد. براساس پژوهش‌های دانشگاه میشیگان، خشم و عصبانیت چنانچه به درستی کنترل و ابراز نشود، می‌تواند خطر مرگ و میر را تا 5/2  برابر افزایش دهد.

پزشکان عقیده دارند که درمان بسیاری از ناراحتی‌های جسمی با خودداری از جار و جنجال و عصبانیت میسر است. خشم، نوعی واكنش در برابر جلوگیری از اعمال آزاد شخص است. برخی عادت دارند برای هر چیزی از کوره در بروند، داد و فریاد راه بیندازند و بی دلیل توان و نیروی خود را هدر دهند.

آیا شما هم از آن كسانی هستید که داد و قال راه می‌اندازید و بدخلقی می‌کنید؟ آیا به راستی شما می‌توانید خشم خود را کنترل کنید؟ امیدواریم که جواب تان مثبت باشد. تغذیه نا مناسب، عدم فعالیت‌های بدنی و کمبود نشاط و شادمانی در زندگی، انسان را به فردی تندخو و عصبانی تبدیل می‌کند. خشم بجا و درست، خشمی است که به گونه‌ای نمادین، با رفتاری تحت کنترل و مطمئن و بی‌‌خطر بیان می‌شود. هنگامی که آن را احساس می‌کنید، ببینید چگونه با شخص یا حادثه‌ای که خشم شما را برانگیخته است، برخورد می‌‌كنید.

آیا خشم خود را فرو می‌خورید؟ شخص بالغ و عاقل می‌تواند راه‌هایی برای جلوگیری ازخشم‌هایی که او را به هدف واقعی نمی‌رساند بیابد. چنین فردی معمولا یكی از راه‌های زیر را انتخاب می‌کند.

توصیه‌های ساده برای کنترل خشم

بیشتر بخندید و کمتر عصبانی شوید. خنده موجب كاهش و حتی از بین رفتن خشم می‌شود. خشم و عصبانیت خود را به لبخند و یا حتی به قهقهه تبدیل كنید! یادتان باشد که چهره عصبانی، باعث می‌شود حالت چهره مردم خشمگین شود و چهره گشاده و خندان، مردم را شاد و خندان می‌کند.

زود از کوره در نروید. آیا خشم خود را سر دیگران خالی می‌کنید؟ برخی افراد عصبی هستند و در اثر کوچک‌ترین اصطکاک، مانند جرقه می‌جهند و شروع به داد و فریاد می‌کنند. اگر شما جزء این گروه هستید، بهتر است بر اعصاب خود مسلط باشید و با هر بهانه‌ای خشم خود را بروز ندهید. سعی كنید چیزی شما را عصبی و پریشان نکند. 

با افراد شاد و خندان معاشرت کنید. افراد شاد و خندان روحیه تان را دگرگون می‌سازند.

اندیشه‌های منفی را دور بریزید. هرگاه اندیشه‌های شما پیرامون خشم و عصبانیت سیر كند، یقین بدانید که پیوسته نگران و ناراحت خواهید بود. فراموش نکنید که اندیشه‌های منفی قدرت تفکر مثبت را سلب می‌کند و قوای حیاتی شما را هدر می‌دهند...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- روش های کنترل خشم- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: آرامش، خشم و عصبانیت، خشم، روش های کنترل خشم، صبر، روش های کاهش عصبانیت، عوامل تهاجمی، عصبانیت تعداد بازديد: 1554 تعداد نظرات: 3

نظرات

  • این مقاله که راهکار نداده! همش حرفه! من خودم چند روز پیش عصبانی شدم از ی دعوای ساده کار به جایی رسید که الان کل صورتم کبود و خون مرده شده! وقتی کسی عصبانیه باید بزنه بیرون! وگرنه محاله ادم خشمگین بتونه ببینه یکی داره بهش زور میگه و ساکت بشینه... این ی حالت دفاعی ناخودآگاهه! که اگه میخایم به کسی آسیب نزنیم باید محل رو سریع ترک کنیم وگرنه ممکنه صدمات فیزیکی جبران ناپذیری حتی به عزیز ترین کسانمون بزنیم.
  • با سلام
    من امروز توی مسیری که سرکار میرفتم از نظری که دوستم در مورد موضوعی داد ناراحت و کمی عصبی شدم و وقتی به دفترکارم رسیدم به این فکر کردم که چرا باید به این زودی عصبانی شوم که خشبختانه با این مقاله روبرو شدم و سعی میکنم راهکارهای پیشنهاد شده را عملی و اجرائی کنم انشاالله
    سپاس من را بپذیرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز