Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 1 آبان 1403 - 05:18

29
مهر
آشنایی با تکنیک های تنفس صحیح برای سلامت

آشنایی با تکنیک های تنفس صحیح برای سلامت

این یک اقدام غیر عادی است ، اما هنوز هم می توانید که تنفس بهتری داشته باشید. وقتی با سرعت متعادل نفس می کشید ، سطح سالم اکسیژن و دی اکسید کربن را در خون خود حفظ می کنید.

مترجم : مرضیه عارف

 

 تحریریه زندگی آنلاین : این یک اقدام غیر عادی است ، اما هنوز هم می توانید که تنفس بهتری داشته باشید. وقتی با سرعت متعادل نفس می کشید ، سطح سالم اکسیژن و دی اکسید کربن را در خون خود حفظ می کنید. شما می توانید یاد بگیرید که چگونه دم و بازدم خود را سرعت دهید تا آرام شوید و اضطراب را نیز مدیریت کنید.

 

از طریق بینی نفس بکشید

موها و مخاط ریز در داخل بینی شما به جذب و فیلتر کردن گرد و غباری که می تواند ریه های شما را تحریک کند ، کمک می کند. مجرای بینی شما نیز هوایی را که تنفس می کنید قبل از رسیدن به ریه ها گرم و مرطوب می کند.

 

تمرینات تنفس عمیق

می توانید راه های جدیدی برای نفس کشیدن بیاموزید. تمرین ساده تنفس متمرکز می تواند به کاهش استرس کمک کند. فقط چند دقیقه دم و بازدم عمیق و مداوم عصب واگ شما را تمرین می دهد ، که عملکردهایی مانند ضربان قلب شما را مدیریت می کند . تمرین آن با تنفس آهسته ممکن است به آرامش شما و کاهش اضطراب کمک کند.

بیشتربخوانید:

8روش طبیعی برای پاکسازی کبد

 

 

 

 

سوییچ طرفین

از انگشت شست خود برای بستن یک سوراخ بینی در حالی که از طریق دیگری تنفس می کنید ، سپس تغییر دهید. سوراخ دیگر بینی خود را با انگشت اشاره ببندید و دوباره نفس بکشید. در بین هر چرخه ، هر دو طرف را برای مدت کوتاهی فشار دهید. این کار را به مدت 5 دقیقه انجام دهید. این تمرین همراه با تنفس عمیق ممکن است اثرات سالمی بر فشار خون و ضربان قلب داشته باشد.

 

استفاده از ابزار مناسب

اگر می خواهید تنفس خود را تمرین دهید ، یک ضربان ساز را امتحان کنید. این دستگاه های دستی از بازخورد لرزشی استفاده می کنند تا به شما در ایجاد ریتمی سالم که برای شما بهینه است کمک کنند. وقتی استرس دارید می توانید از آن استفاده کنید تا به آرامش برسید. برنامه های پیسر برای گوشی های هوشمند نیز وجود دارد.

درست بخوابید تا بهتر نفس بکشید

موقعیت شما در تخت خواب می تواند به کاهش تنگی نفس کمک کند. به پهلو دراز بکشید و با استفاده از یک بالش سرتان را بالا نگه دارید و بالش دیگری بین پاهایتان باشد. اگر ترجیح می دهید به پشت بخوابید ، یک بالش زیر سر و دیگری را زیر زانوهای خمیده خود قرار دهید.

 

تمرین گفتن اوومممم

مدیتیشن شامل تنفس عمیق و متمرکز است تا به شما کمک کند افکار استرس زا یا حواس پرتی را از بین ببرید. فقط چشمان خود را ببندید و به آرامی دم را تمرین کنید تا هوا باعث بزرگ شدن شکم شما شود. این نوع تنفس تبادل کامل اکسیژن ورودی را برای دی اکسید کربن خروجی تشویق می کند. می تواند ضربان قلب را کاهش دهد و فشار خون را کاهش یا تثبیت کند.

 

آهنگ مورد علاقه خود را بخوانید

آواز خواندن ممکن است برای ریه ها و تنفس شما مفید باشد . حتی اگر یک بیماری مزمن تنفسی مانند COPD یا آسم دارید. همچنین می تواند به کاهش اضطراب کمک کند. یک مربی آموزش دیده می تواند به شما یاد دهد که چگونه تنفس خود را کنترل کنید و وضعیت مناسبی را برای بهبود آن ایجاد کنید.

بیشتربخوانید:

4روغن گیاهی برای درمان سرفه

 

 

 

 

بهبود کیفیت هوای داخلی

یک دستگاه تصفیه هوا در خانه شما می تواند به تمیز کردن ذرات اطراف شما کمک کند و به شما در تنفس بهتر یاری رساند. این وسایل کوچک که فیلتر هوای HEPA نیز نامیده می شوند ، مخصوصا در صورت ابتلا به آسم مفید هستند. گرد و غبار موجود در هوا و آلرژن ها می توانند علائم شما را بدتر کنند. اما هر کسی که در یک شهر بزرگ با آلودگی زندگی می کند ممکن است از یک دستگاه تصفیه هوا نیز بهره مند شود.

 

کاهش وزن

اگر اضافه وزن دارید ، از دست دادن چند کیلو اضافه وزن می تواند به شما در تنفس بهتر کمک کند. افرادی که چاق هستند ممکن است دچار تنگی نفس شوند. چربی اضافی شکم می تواند مقدار هوایی را که ریه ها می توانند در هنگام استنشاق نگه دارند کاهش دهد. کاهش وزن تنفس و حرکت را آسان تر می کند. همچنین در صورت ابتلا به آسم می تواند علائم شما را بهبود بخشد.

 

تحرک داشته باشید

ورزش به سلامت ریه های شما کمک می کند. سعی کنید از هر نوع ورزشی که انجام می دهید حداقل 30 دقیقه و 5 روز در هفته بهره ببرید. فعالیت های فیزیکی منظم مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری می تواند ظرفیت ریه های شما را افزایش دهد. بنابراین می توانید نفس عمیق تر و کامل تری بکشید.

 

ناماسته Namaste

تمرینات انعطاف پذیری ملایم ، مانند یوگا یا تای چی ، می تواند ظرفیت و سلامت ریه های شما را بهبود بخشد. هر دوی این شیوه های باستانی آسیایی شامل یادگیری تکنیک های تنفسی است که قدرت و تندرستی شما را بهبود می بخشد. اگر به تازگی هر یک از این تمرین ها را شروع کرده اید ، در ابتدا هیچ حرکتی را انجام ندهید چرا که لازم است تنفس خود را محدود کنید.

 

با صدای بلند بخندید

در این جا یک راه سرگرم کننده برای ورزش کردن ریه ها وجود دارد تا آنها سالم بمانند. خندیدن زیاد ظرفیت ریه های شما را افزایش می دهد و باعث می شود عضلات شکم شما کار کنند. همچنین خنده باعث می شود هوای کهنه از ریه های شما خارج شده و هوای تازه وارد شود.

 

آب بنوشید

هیدراته بمانید تا بهتر نفس بکشید. نوشیدن مقدار زیادی آب یا مایعات دیگر در طول روز ، غشاهای مخاطی را که داخل ریه های شما را پوشانده اند ، سالم نگه می دارد. اگر این لایه مرطوب و نازک باشد ، راحت تر نفس می کشید.

 

از طریق ماسک راحت تر نفس بکشید

استفاده از ماسک ممکن است باعث شود برای نفس کشیدن به تلاش بیشتری نیاز داشته باشید. این نکات را امتحان کنید : تا زمانی که ماسک دارید ، ناراحت نباشید. آرامش تنفس را آسان تر می کند. وقتی در ماشین خود تنها هستید ماسک خود را بردارید. اگر در ماسک خود احساس اضطراب می کنید ، مکث کنید و چند نفس عمیق با دهان بکشید تا آرام شوید.

تعداد بازديد: 29 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز