Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 01:03

10
بهمن
راهکارهای خداحافظی با واریس

راهکارهای خداحافظی با واریس

در اینجا به این موضوع می پردازیم که آیا در مورد رگ های واریسی ، به علاوه اینکه چرا ظاهر می شوند و چگونه درمان می شوند ، نگران باشیم؟

مترجم : مرضیه عارف

 

 تحریریه زندگی آنلاین : در اینجا به این موضوع می پردازیم که آیا در مورد رگ های واریسی ، به علاوه اینکه چرا ظاهر می شوند و چگونه درمان می شوند ، نگران باشیم؟

هنگامی که صحبت از مراقبت از سلامت پاهای ما عنوان می شود ، یکی از نگرانی های رایج ، واریس است. این رگه های مزاحم که اغلب آبی و برآمده هستند ، ظاهرا می توانند از جایی ظاهر شوند و باعث نگرانی ما شوند. اما واریس چیست؟ چرا ظاهر می شود؟ آیا خطری برای سلامت دارد ؟ و برای از بین بردن آن چه باید کرد؟

 

 واریس چیست؟

بنجامین بارانکین ، متخصص پوست در تورنتو ، مدیر پزشکی و موسس مرکز پوست تورنتو ، عنوان می کند که وریدهای واریسی رگ های سطحی ، بزرگ ، برآمده و پیچ خورده هستند که عمدتا در پاها ایجاد می شوند. آنها بنفش تیره یا آبی هستند و می توانند باعث درد، خارش و یا ناراحتی شوند. نوع دیگر آنها ، رگ های عنکبوتی ، شکل ملایم تری دارند و از رگ های قرمز یا بنفش بسیار کوچک تری تشکیل شده اند که به سطح پوست نزدیک ترند.

بیشتر بخوانید:

درمان قطعی واریس

 

 

 

 

چرا واریس به وجود می آید؟

زمانی که دریچه هایی که در سیاهرگ ها مسئول کنترل جریان خون به سمت قلب هستند ، ضعیف و آسیب دیده شوند، رگ های واریسی به وجود می آیند. هنگامی که آنها به درستی کار نمی کنند ، خون در رگ ها جمع می شود و در نتیجه عارضه واریس به وجود می آید. دلایل متعددی وجود دارد که دریچه های ضعیف یا آسیب دیده منجر به ایجاد رگ های واریسی می شوند، و متاسفانه ، آنها لزوما چیزی نیستند که بتوانید کنترل کنید. خطر ضعیف شدن یا آسیب دیدگی دریچه ها در خانم ها شایع تر است و به طور بالقوه با بارداری ، یائسگی و احتمالا قرص های ضد بارداری افزایش می یابد. سن نیز یکی از علل ابتلا به واریس است زیرا به دلیل ساییدگی و پارگی دریچه های سیاهرگی در طول زمان ، و همچنین اضافه وزن ، داشتن سبک زندگی بی تحرک ، ایستادن طولانی مدت و داشتن سابقه خانوادگی  این عارضه اتفاق می افتد.

 

چه زمانی باید نگران رگ های واریسی باشید؟

وریدهای واریسی لزوما دلیل برای نگرانی پزشکی نیستند. این عارضه برای اکثر بیماران چیزی جز مشکل زیبایی پا نیست. با اینحال ، افراد مبتلا به رگ های واریسی بیشتر در معرض خطر زخم، خونریزی، ترکیدن رگ و لخته های خون هستند.

 

آیا امکان پیشگیری از واریس وجود دارد؟

قبل از ظاهر شدن، راه هایی برای کاهش خطر ابتلا به رگ های واریسی وجود دارد. بهترین پیشگیری ورزش و حفظ وزن سالم است. نکات دیگر شامل بالا بردن پاها هنگام نشستن یا دراز کشیدن ، خوردن غذاهای کم نمک و پر فیبر ، تغییر وضعیت نشستن یا ایستادن به طور منظم و پرهیز از پوشیدن کفش های پاشنه بلند است. اطلاعات زیادی در مورد درمان با طب گیاهی وجود ندارد ، اما برخی درمان با شاه بلوط، برگ ، دانه و میوه شبدر شیرین را گزارش کرده اند.

بیشتر بخوانید:

روش های خانگی درمان واریس پا

 

 

 

 

گزینه های مداوا چه هستند؟

هنگامی که متوجه ظهور اولیه رگ های واریسی می شوید، راهکارهایی برای جلوگیری از بدتر شدن آنها وجود دارد. جوراب های واریس درمان اصلی در مراحل اولیه هستند. در طول روز باید جوراب های واریس را بپوشید و شب ها از یک مرطوب کننده  خوب برای کاهش خارش و خشکی یا ترک خوردگی پوست استفاده کنید. برای کاهش تورم پاها از خوردن نمک خودداری کنید، کفش های پاشنه کوتاه راحت تری بپوشید تا ماهیچه ساق پا بتواند خون را بیشتر پمپاژ کند و از پوشیدن لباس های تنگ در اطراف کمر، پاها و کشاله ران پرهیز کنید تا مانع جریان خون نشود.

 

 

آیا می توان رگ های واریسی را برداشت؟

برای کسانی که به دنبال برداشتن حرفه ای رگ های واریسی هستند ، چند گزینه متفاوت وجود دارد. اسکلروتراپی محلول یا فومی است ،  که به داخل رگ ها تزریق می شود. هزینه آن بالا است و ممکن است برای گرفتن نتیجه به 3 تا 6 جلسه درمان در هر ماه نیاز داشته باشد. پس از اسکلروتراپی ، جوراب های واریس به مدت یک تا دو هفته برای بهینه سازی کامل نتایج ، استفاده می شود.

 گزینه دیگر لیزر عروقی است که می تواند در وریدهای عنکبوتی یا رگ های واریسی بزرگ تر استفاده شوند. و در نهایت ، برداشتن ورید با جراحی وجود دارد، یک جراحی جزئی که در آن یک یا چند رگ واریسی برداشته می شود.

در نهایت ، تصمیم گیری در مورد نحوه درمان رگ های واریسی شخصی است . واریس چیزی است که می توان با آن زندگی کرد، مگر اینکه باعث درد یا تورم مداوم شوند.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین روش های درمان قطعی واریس پا

دلیل واریس صورت چیست و راههای درمان آن

 

 

 

 

برچسب ها: واریس، درمان واریس، رگ های واریسی تعداد بازديد: 94 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز