Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 20:37

23
شهریور
شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی کشور؛ ابتلای ۴۰ درصد مردم به این بیماری

شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی کشور؛ ابتلای ۴۰ درصد مردم به این بیماری

فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بزرگسالان با اشاره به شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه گوارش گفت: حدود ۴۰ درصد مردم علائم سندروم روده تحریک‌پذیر را تجربه می‌کنند.

تسنیم نوشت: فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بزرگسالان با اشاره به شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه گوارش گفت: حدود ۴۰ درصد مردم علائم سندروم روده تحریک‌پذیر را تجربه می‌کنند.

دکتر شهرام آگاه درباره شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی در ایران اظهار کرد: دستگاه گوارش را می‌توان به دو قسمت فوقانی و تحتانی تقسیم کرد؛ شایع‌ترین بیماری دستگاه گوارش فوقانی "رفلاکس" با برگشت محتویات معده به مری است.

علت بروز رفلاکس چیست؟

فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بزرگسالان درباره علت بروز رفلاکس افزود: با شیوع زندگی ماشینی، افزایش روند چاقی، عادات بد غذایی، مصرف فست‌فود و چربی زیاد و سبک زندگی ناسالم، میزان رفلاکس افزایش یافته است.

راه درمان سوزش سر دل

آگاه درباره راه درمان رفلاکس نیز بیان کرد: پرهیز از پرخوری و عدم مصرف فست‌فودها، درمان چاقی، کاهش وزن، پرهیز از مصرف چای پررنگ و قهوه و نوشابه و ترشی‌ها، به درمان رفلاکس کمک می‌کند.

بیشتربخوانید:

آیا غذاهای تند باعث افزایش اسید معده می شود؟

 

 

 

 

ابتلای ۴۰ درصد جمعیت به علائم سندروم روده تحریک‌پذیر

استاد گروه گوارش دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: تغییرات اجابت مزاج و سندروم روده تحریک‌پذیر نیز شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه گوارش تحتانی است به طوری که حدود ۴۰ درصد مردم علائم سندروم روده تحریک‌پذیر را تجربه می‌کنند.

وی گفت: سندروم روده تحریک‌پذیر مجموعه‌ای از علائم شامل درد شکم، اسهال یا یبوست است و در فردی که اسهال و یبوست متناوب دارد یا درد شکمی دارد که با اجابت مزاج بهتر می‌شود باید ابتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر بررسی شود.

مصرف سیگار و الکل علائم سندروم روده تحریک پذیر را تشدید می‌کند

دبیر علمی اولین همایش آندوسکوپی‌های پیشرفته درباره عوامل تشدیدکننده سندروم روده تحریک پذیر بیان کرد: رژیم غذایی ناسالم، استعمال دخانیات و سیگار، مصرف الکل و مواد غذایی محرک مانند قهوه، چای، فست فود و چربی فراوان باعث تشدید علائم بیماری می‌شود.

وی درباره علت ابتلا به این بیماری تصریح کرد:‌ ابتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر دلیل مشخصی ندارد اما عوامل ارثی در بروز آن نقش دارند. در صورت مشاهده علائم گفته شده، فرد باید به متخصص گوارش مراجعه و آزمایشاتی را انجام دهد تا روند درمان برای او آغاز شود.

 بیشتربخوانید:

5 روش خانگی درمان رفلاکس معده

 

 

 

سندروم روده تحریک‌پذیر درمان می‌شود؟

استاد گروه گوارش دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این‌که سندروم روده تحریک‌پذیر درمان قطعی ندارد؛ خاطرنشان کرد:‌ مجموعه‌ای از اقدامات درمانی مانند پیروی از رژیم غذایی متناسب با بیماری، مصرف برخی داروها و ورزش باعث می‌شود که علائم فرد کنترل شده و بهبود یابد؛ ورزش به شدت در کنترل علائم روده تحریک‌پذیر موثر است و به درمان کمک می‌کند.

 بیشتربخوانید:

راهکارهای خانگی برای کاهش رفلاکس معده

با این مواد خوراکی دیگر سوزش معده ندارید

 

 

برچسب ها: مشکلات گوارشی، ریفلاکس، بیماری گوارشی، سوزش سردل، سندورم روده تحریک پذیر تعداد بازديد: 112 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز