Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 19:16

10
مرداد
نشانه‌های پنهان کلسترول بالا در خون

نشانه‌های پنهان کلسترول بالا در خون

کلسترول یک ماده مومی متشکل از چربی است که در خون همه ما وجود داشته و میزان معینی از آن برای عملکرد موثر و ساخت هورمون های ضروری بدن لازم بوده و به بیان دیگر، بدن شما برای بقای خود به کلسترول نیاز دارد.

 کلسترول یک ماده مومی متشکل از چربی است که در خون همه ما وجود داشته و میزان معینی از آن برای عملکرد موثر و ساخت هورمون های ضروری بدن لازم بوده و به بیان دیگر، بدن شما برای بقای خود به کلسترول نیاز دارد. با این حال، سطح کلسترول بالا در خون ممکن است برای سلامتی بسیار مضر باشد و به همین دلیل سطح کلسترول باید همواره تحت نظر قرار گیرد.

عوامل زیادی وجود دارند که تا حد زیادی در افزایش سطح کلسترول در خون نقش داشته و در این میان می توان به چند مورد اصلی اشاره کرد: مصرف غذاهای چرب، ورزش نکردن منظم، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل ، چاقی و داشتن توده چربی زیاد در بدن و برخی بیماری های مزمن کنترل نشده مانند دیابت، فشار خون بالا و غیره در افزایش کلسترول نقش دارند. این بیماری معمولا با علائم خفیفی همراه است که تشخیص بیماری را در مراحل اولیه برای افراد دشوار می کند. با این حال، چند نشانه جدی وجود دارد که می توان به راحتی متوجه آنها شده و از افزایش غافلگیر کننده کلسترول جلوگیری کرد. در این یادداشت علائم و نشانه های هشدار دهنده افزایش سطح کلسترول خون را معرفی می کنیم که نیاز به توجه ویژه دارند.

بیشتربخوانید:

مواد غذایی که به کاهش کلسترول کمک خواهند کرد

 

 

 

مراقب شرایط انگشتان دست و پای خود باشید

دکتر آرپیتا دسموک در این رابطه می گوید که درد بی دلیل انگشتان دست و پا یکی از بارزترین نشانه های کلسترول بیش از حد در خون است. این علائم می تواند ناشی از تجمع کلسترول باشد که رگ های خونی دست ها و پاها را باریک می کند.

علائم کلسترول بالا

از آنجا که به ندرت علائم هشدار دهنده مشخصی برای کلسترول وجود دارد، این بیماری به تدریج باعث آسیب در طول زمان می شود. کلسترول بالا اغلب به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود. با این حال، همانطور که در بالا توضیح داده شد، انگشتان دست و پا ممکن است گاهی اوقات برخی از علائم هشدار دهنده کلسترول بالا را نشان دهند، برخی از دیگر نشانه های افزایش سطح کلسترول عبارتند از:

درد پا

سطوح بالای کلسترول می تواند پلاک هایی در پاها ایجاد و جریان خون را مسدود کرده و باعث دردی شود که هنگام راه رفتن بدتر می شود.

لکه های زرد رنگ پوستی

فردی که دارای کلسترول بد بیش از حد در خون خود است می تواند رسوبات غیرعادی مایل به زرد را روی پوست خود و عمدتاً در اطراف چشم، کف دست و قسمت پایین ساق پا، مشاهده کند.

تشکیل توده غیرمعمول

یکی دیگر از علائم هشداردهنده کلسترول بالا در خون، ایجاد غیرمعمول و رشد توده ای عضلات در آرنج، باسن و کف دست است.

بیشتربخوانید:

چه کارهایی باعث بالا رفتن چربی خون می شود ؟

 

 

 

پاهای سرد

یکی از غیر معمول ‌ترین نشانه‌ های کلسترول بالا که می ‌توان در پاها و به ویژه انگشتان پا مشاهده کرد، سردی پا است. علائم دیگر شامل تغییرات فیزیکی است که باعث سفید یا زرد شدن پوست و ناخن می شود. به گفته متخصصان پزشکی، سطح کلسترول بالا ممکن است باعث کند شدن رشد ناخن ‌های پا و ضخیم و بد شکل شدن آن ها شود.

چگونه سطح کلسترول خود را مدیریت کنیم؟

به طور کلی باید توجه داشت که خطر حملات قلبی و بیماری های عروقی با کلسترول بالا افزایش می یابد. در حالی که شما می ‌توانید کلسترول خود را با داروی مناسب مدیریت کنید، ایجاد تغییراتی در سبک زندگی نیز می تواند کلسترول بد را کاهش دهد. برخی از تغییرات در سبک زندگی شامل خوردن غذاهای سالم برای قلب، ترک سیگار و مصرف الکل، ورزش و حفظ وزن مناسب است.

 بیشتربخوانید:

دانستنی های جالب درباره مصرف تخم‌مرغ

 این علائم نشان میدهد کلسترول خون‌تان بالاست

 

 

برچسب ها: کلسترول، پادرد، علائم کلسترول بالا تعداد بازديد: 82 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز