Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 10:19

13
خرداد
کاهش وزن داروی شفابخش درد زانو است

کاهش وزن داروی شفابخش درد زانو است

یک متخصص ارتوپدی، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به ارتوپدی را آرتروز زانو دانست و گفت: از عوامل دخیل در ایجاد زانودرد کهولت سن، بیماری‌های زمینه‌ای مانند قند خون، اختلالات تیروئیدی و بالأخص چاقی و اضافه‌وزن است.

تحریریه زندگی آنلاین : یک متخصص ارتوپدی، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به ارتوپدی را آرتروز زانو دانست و گفت: از عوامل دخیل در ایجاد زانودرد کهولت سن، بیماری‌های زمینه‌ای مانند قند خون، اختلالات تیروئیدی و بالأخص چاقی و اضافه‌وزن است. دکتر «مازیار ملک‌زاده» روز شنبه به ایرنا افزود: بیماری آرتروز بیشتر با از دست رفتن غضروف مفصلی به علت استفاده بیش‌ازحد و بیماری‌های فوق است. وی توصیه کرد: از انجام یک سری فعالیت‌های تسریع و تشدیدکننده مانند بالا و پایین رفتن از پله‌ها و دوزانو و چهارزانو نشستن خودداری کرده و در صورت امکان برای بهبود درد زانو از دستشویی فرنگی استفاده شود.دکتر ملک‌زاده تأکید کرد: افرادی که از زانودرد رنج می‌برند در صورت چاقی با رژیم مناسب و مراجعه به پزشک و تغذیه مناسب هرچه سریع‌تر نسبت به کاهش وزن اقدام کنند. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، فیزیوتراپی و ورزش اصولی برای تقویت عضلات اطراف زانو را در جلوگیری از این بیماری بسیار کمک‌کننده دانست و گفت: ورزش می‌بایست تحت نظر مربی آموزش‌دیده صورت بگیرد زیرا در غیر این صورت باعث آسیب ناخواسته بیشتر خواهد شد. وی تأکید کرد: در صورت انجام موارد فوق و عدم حصول بهبودی مراجعه زودهنگام به متخصص ارتوپدی برای بررسی ضروری است.به گفته ملک‌زاده، کاهش مصرف مواد کربوهیدرات مانند نان برنج ، ماکارونی و میوه‌های شیرین در کاهش وزن بسیار مؤثر است.

بیشتربخوانید:

توصیه های مهم برای مراقبت از ستون فقرات

درمان درد سیاتیک

با این دمنوش گیاهی از درد‌ سیاتیک در امان باشید

درد سیاتیک و راه های درمان آن

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی، اضافه وزن، تیروئید، آرتروز، دردهای مفصلی، قندخون، زانودرد تعداد بازديد: 112 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز