Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:23

12
دی
هشدار درباره یک بیماری حاد تنفسی در سرما

هشدار درباره یک بیماری حاد تنفسی در سرما

ذات‌الریه یک بیماری جدی است که عامل آن می‌تواند باکتری، ویروس یا قارچ‌ باشد.

ذات الریه همچنین می تواند افراد را در هر گروه سنی مبتلا کند با این حال ابتلا به این بیماری در همه سنین در فصول سرد سال، شایع‌تر است.

در صورت ابتلا به این عفونت تنفسی، کیسه‌های هوایی متورم می‌شود و چون درون آن از مایعات پر می‌شود در نتیجه، اکسیژن رسانی کمتر شده و تبادلات گازی در عروق خونی کاهش می‌یابد. ذات الریه سالانه جان حدود ۲.۵ میلیون نفر را در جهان می‌گیرد

پزشکان همواره تاکید دارند که اگر علائم ذات الریه مانند سرفه، تب، مشکل در تنفس یا درد قفسه سینه را تجربه می کنید، مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

بیشتربخوانید:

علامتی که مختص آنفلوآنزا است

 

 

 

نکات مهم درباره پیشگیری از ذات‌الریه

همچنین در ادامه به نقل از "هندوستان تایمز" به چند توصیه مهم برای پیشگیری از این بیماری در طول زمستان خواهیم پرداخت:

* واکسیناسیون

بهترین راه برای پیشگیری از ذات الریه، واکسینه شدن است. واکسن پنوموکوک و واکسن آنفلوآنزا از جمله واکسن‌های موثر هستند.

* شستن مکرر دست ها

شستن مکرر دست ها یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از گسترش عفونت های تنفسی از جمله ذات الریه است. حتما دست های خود را دستکم ۲۰ ثانیه با آب و صابون قبل از خوردن غذا بشویید.

* خودداری از تماس نزدیک با بیمار

اگر در اطراف فردی هستید که بیمار است، سعی کنید فاصله مناسب را با وی حفظ کنید تا خطر ابتلا به عفونت های تنفسی را کاهش دهید. از تماس نزدیک با افراد بیمار از جمله دست دادن با آنها خودداری کنید.

* پوشیدن لباس‌های گرم

هوای سرد می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و شما را مستعد ابتلا به عفونت های تنفسی کند. چند لایه لباس بپوشید، سر و گوش های خود را بپوشانید و پاهای خود را خشک نگه دارید.

بیشتربخوانید:

انواع بیماری های ریه

 

 

 

* نوشیدن مایعات به میزان کافی

نوشیدن زیاد مایعات می تواند به رقیق شدن مخاط در دستگاه تنفسی کمک کرده و تنفس را آسان تر کند. حداقل هشت لیوان آب در روز مصرف کنید و نوشیدن مایعات گرم مانند چای را در نظر داشته باشید.

* پرهیز از سیگار

سیگار به سیستم تنفسی آسیب جدی می رساند و خطر ابتلا به ذات الریه را افزایش می دهد. برای کاهش خطر ابتلا به ذات الریه و سایر بیماری های تنفسی، سیگار را ترک کنید.

* رعایت رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذایی سالم می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به عفونت های تنفسی کمک کند. از انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی استفاده کنید تا بدن خود را قوی نگه دارید.

 بیشتربخوانید:

توصیه های تغذیه‌ای موثر برای مبتلایان به بیماری‌های ریوی

 

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، مشکلات تنفسی، ریه، سیستم ایمنی بدن، بیماری تنفسی، عفونت تنفسی، ذات الریه، علائم ذات الریه تعداد بازديد: 77 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز