Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 22:14

20
مهر
برای مغز خود معجزه کنید!

برای مغز خود معجزه کنید!

تمام کاری که باید در راستای سلامتی مغز خود انجام دهید به ۳۰ دقیقه ورزش در شبانه روز ختم می‌شود.

ورزش علاوه بر اینکه باعث بهبود قابل توجه در سلامت مغز می‌شود، فواید فراوان دیگری نیز دارد. بیشتر مردم می‌دانند که ورزش منظم یکی از بهترین عادت‌هایی است که می‌توان برای سلامتی داشت.

موثرترین روش برای بدست آوردن استقامت و پیشرفت در فعالیت‌های خاص ورزش کردن است. ورزش منظم یکی از نکته‌های اصلی مقابله با اضافه وزن و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی است.

این در حالی است که بسیاری از افراد از ارتباط بین بیماری‌های فیزیکی و غیرفیزیکی با تحرک بدنی آگاهی ندارند.

 

اتفاقاتی که با ورزش در بدن رخ می‌دهد:

 حافظه و یادگیری

جریان خون ناشی از ورزش به نفع مغز است. ورزش به انتقال مقادیر مناسب اکسیژن کمک و سلول‌های مغزی را برای انجام وظایف فعال می‌کند.

ورزش همچنین زمینه لازم برای تمرکز فکری بهتر را فراهم می‌نماید. مغز با ورزش فرآیند جدیدی را شروع کرده که باعث تقویت حافظه و یادگیری می‌شود.

بیشتربخوانید:

این روغن باعث تقویت مغز در دوران پیری می‌شود

 

 

 

جلوگیری از بیماری‌های عصبی

تحرک بدنی می‌تواند باعث افزایش جریان خون شود. تحرک توانایی فعالیت مغز را بیشتر می‌کند. با ورزش رگ‌های عصبی حافظه را در هیپوکامپ تحریک و از ابتلای خود به بیماری‌های عصبی مانند ام اس و شب ادراری ناشی از آن محافظت کنید.

 استرس

ورزش‌هایی که بر بدن تاثیر می‌گذارند، راهی فوق العاده برای افرادی است که از تنش بدنی رنج می‌برند. این کار همچنین باعث تحریک هورمون در رگ‌های عصبی و رفع اختلال موجود در آن می‌شود. این امر به دلیل اثرات آرامش بخش تحرک بر آشفتگی آن‌ها است.

 عامل جلوگیری از افسردگی

انجام تمرینات پر فشار و همه منظوره باعث تولید برخی از انتقال دهنده‌های عصبی و جلوگیری از افسردگی می‌شود. بسیاری از افراد، ورزش را به عنوان مکمل درمان افسردگی و شب ادراری ناشی از افسردگی، توصیه می‌کنند. همه موارد نشان می‌دهد که ورزش باعث جلوگیری از افزایش قطع رگ‌های عصبی دچار اختلال شده، می‌گردد.

 رفع فوری خستگی

خستگی وقتی رخ می‌دهد که مقدار کافی اکسیژن به بدن نرسد. این امر مغز را مجبور می‌کند تا ان را به هر طرف که بخواهد بکشاند. ورزش باعث بهبود عملکرد رگ‌های عصبی و در نتیجه باعث از بین رفتن خستگی و ضعف ناشی از فعالیت‌های کاری می‌شود.

بیشتربخوانید:

تاثیر تغییرات مغز بر بیخوابی‌های شبانه

 

 

 

 

 عزت نفس

ورزش منظم باعث تقویت عزت نفس در افراد می‌شود. هرچه ورزش بیشتری انجام دهید عزت نفس بیشتری را درون خود تجربه می‌کنید.

کاهش تنش بدنی

فردی که از شرایط کاری یا مشکلات رنج می‌برد می‌تواند با انجام حرکات ورزشی در روز به پایان تنش بدنی در خود برسد. ورزش سطح تنش رگ‌های عصبی را کاهش می‌دهد.

 

 

برچسب ها: استرس، ورزش، عزت نفس، تقویت حافظه، افسردگی، زوال عقل، تقویت مغز، مغز تعداد بازديد: 108 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز