Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:20

11
اردیبهشت
با ماساژ درمانی درد را فراموش کنید

با ماساژ درمانی درد را فراموش کنید

ماساژ درمانی فواید زیادی برای بدن از جمله کاهش استرس، بهبود بخشیدن کیفیت خواب و... دارد

اگر استرس و درد دارید، ممکن است فکر کنید هیچ کاری جز مصرف مسکن، نمی‌توانید انجام دهید اما یک روش عالی برای آرامش، تسکین درد و کاهش تنش عضلانی ماساژ درمانی است. در ادامه به مناسبت روز ماساژ درمانی به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

 

  راجع به ماساژ درمانی چه می دانید؟

ماساژ درمانی توسط یک متخصص ماساژ انجام می‌شود و شامل استفاده از فشارها، حرکات و تکنیک های مختلف روی عضلات و سایر بافت های نرم بدن است. این حرکات با هدف رهایی از استرس و تنش، تسکین علایم، التیام جراحت ها و حمایت از سلامتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.امروزه مراکز پزشکی بیش از پیش ماساژ درمانی را به عنوان روش مکمل همراه با درمان پزشکی ارائه می دهند.

بیشتربخوانید:

کدا روغن ها برای ماساژ مناسب تر است؟

 

  ماساژ درمانی و انواع آن

1- ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یک روش کلاسیک برای کاهش استرس و استراحت بدن است و به آرامش سیستم عصبی شما کمک می‌کند و می‌تواند مستقیماً بر عضلات شما تأثیر بگذارد.

2- ماساژ بافت های عمیق

ماهیچه‌های شما می‌توانند در اثر فشار بالا سفت شوند، حتی در مواردی که فعالیت کمتری دارند مانند نشستن، رانندگی یا قوز کردن روی لپ ‌تاپ.

ماساژ بافت عمیق به عضلات و تاندون‌های شما وارد می‌شود تا این سفتی را از بین ببرد. برای افرادی که دچار آسیب دیدگی، سفتی عضلانی عمومی و درد مزمن عضلانی هستند، یک روش درمانی عالی است.

3- ماساژ ورزشی

ماساژهای ورزشی مشابه ماساژهای بافت عمیق هستند، اما فشار عضلاتی را که هنگام ورزش یا انجام فعالیت‌های بدنی درگیر می‌شوند کاهش می‌دهد. این روشی کاربردی برای رفع سفتی عضلانی و آسیب هاست.

4- ماساژ نقطه ماشه ای

نقطه ماشه ای اسپاسم عضلانی کوچک یا نقطه سفت در بافت است. در این  ماساژ، درمانگر از فشار متمرکز و مستقیم برای هدف قرار دادن آن نقاط استفاده می‌کند. این کار جریان خون را در نواحی دچار اسپاسم افزایش می دهد و به رها شدن آن‌ها کمک می‌کند. این نوع ماساژ می تواند برای افرادی که درد مزمن دارند مفید باشد.

5- ماساژ لنفاوی

ماساژ لنفاوی از یک لمس ملایم برای کمک به جریان آزادانه مایع لنفاوی در بدن استفاده می‌کند. این ماساژ برای افراد مبتلا به التهاب از جمله بیماری‌هایی مانند آرتریت، عالی است.

بیشتربخوانید:

با ماساژ لاغر شوید!

 

 

  ماساژ برای سلامتی چه فوایدی دارد؟

 کاهش استرس و اضطراب

یک مطالعه نشان داد که احساس آرامش پس از ماساژ می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. ماساژ پاسخ پاراسمپاتیک شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند احساس اضطراب را کاهش دهد.

 بهبود بخشیدن خواب

ماساژ می تواند کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش و سطح سروتونین و دوپامین را افزایش دهد و برای کسانی که بی‌خوابی مرتبط با یائسگی و نارسایی احتقانی قلب دارند مفید است.

 کاهش درد و تنش عضلانی

مطالعات مختلفی به این موضوع پرداخته اند که چگونه ماساژ ممکن است به کاهش دردهایی مانند کمردرد حاد، گردن درد، سردرد و زانو درد کمک کند. نتایج نشان می‌دهد که تسکین ممکن است کوتاه‌مدت باشد و در برخی موارد دریافت یک ماساژ ۶۰ دقیقه‌ای چندین بار در هفته نتایج بهتری نسبت به ماساژهای کمتر یا کوتاه‌تر خواهد داشت.

بیشتربخوانید:

ماساژ درمانی

 

 

 بهبود عملکرد سیستم ایمنی

یک مطالعه نشان می‌دهد که ماساژ منظم سطح گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد و این یعنی سیستم ایمنی بدن شما قوی‌تر خواهد شد.

 برطرف کردن یبوست 

برای کسانی که بعد از جراحی دچار یبوست می‌شوند، ماساژ شکم ممکن است به حرکات روده کمک کند.

برچسب ها: استرس، یائسگی، ماساژ، درد، سردرد، اضطراب، ماساژدرمانی تعداد بازديد: 169 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز