Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:33

3
اسفند
علائمی که به ما می‌گوید درد قفسه سینه از حمله قلبی نیست؟

علائمی که به ما می‌گوید درد قفسه سینه از حمله قلبی نیست؟

نشانه هایی وجود دارد که به ما ثابت می کند درد قفسه سینه ناشی از حمله قلبی نمی باشد

به گزارش روزیاتو :  در سال ۲۰۱۶ پژوهشی در نشریه JAMA منتشر شد که نشان می داد تنها ۶ درصد بیمارانی که به خاطر درد سینه به اورژانس مراجعه کرده بودند، تشخیص حمله قلبی گرفته بودند. بسیاری از تشخیص ها در نهایت چیزهای دیگری نظیر رفلاکس معده، سایر مشکلات گوارشی، عارضه های ریوی، استرس، اضطراب و چیزهای دیگر بود.


البته پر واضح است که اگر درد سینه علائم مختص حمله قلبی را همراه خود داشت به هیچ وجه نباید آن را دست کم گرفت. در ادامه این مطلب با ۳ نشانه ای که به ما می گویند درد سینه ما ناشی از حمله قلبی نیست و نشانه هایی که با ظهورشان باید به اورژانس زنگ بزنید آشنا خواهیم شد.

بیشتربخوانید:

مصرف کشمش خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

 



در این موارد مشکل درد سینه، چیزی غیر از حمله قلبی است:

پس از تمرین و ورزش درد از بین می رود

حمله قلبی اغلب (و نه همیشه) بعد از فعالیت شدید جسمی حادث می شود، بنابر این اگر بعد از رفتن به باشگاه، درد فروکش کرد، به احتمال زیاد مشکل چیز دیگری است؛ احتمالا رفلاکس معده یا مشکلی گوارشی.

درد تیز و در یک ناحیه متمرکز شده است

کارشناسان می گویند اگر درد سینه تان محدود به یک ناحیه بود و حسی مشابه این داشتید که «با شیء تیز به سینه تان ضربه می زنند»، به احتمال زیاد دلیلش چیز دیگری غیر از حمله قلبی است؛ به خصوص اگر سینه تان زمانی که نفس عمیق می کشید یا سرفه می کنید درد می گیرد.

 بیشتربخوانید:

این مواد غذایی فشارخون را کنترل می‌کنند

این علائم نشان میدهد کلسترول خون‌تان بالاست

مهم ترین دلایل درد‌ در قفسه سینه

 

 

 

 

اگر درد مختصر باشد و یا چندین ساعت ادامه داشته بکشد

صرف نظر از شدت درد، اگر درد زود محو شود، نیاز نیست نگرانش شویم چرا که حمله قلبی دردی چند دقیقه ای با خود به همراه خواهد داشت. دردهای کوتاه اغلب دلایل دیگری نظیر دنده ی ضرب دیده، یا ماهیچه کش آمده دارند.

همچنین اگر درد چند ساعت طول بکشد، بدون این که علائم دیگر افزایش پیدا کنند، باز هم دلیل درد چیزی غیر از حمله قلبی است. اما گر درد شدید سینه داشتید که بیش از ۵ دقیقه طول کشید و سایر علائم حمله قلبی را با خود داشت، باید با اورژانس تماس بگیرید.

علائمی که با مشاهده آن باید فوراً با اورژانس تماس بگیرید

اگر درد سینه تان ۵ دقیقه یا بیشتر طول کشید؛ به خصوص اگر به بازوها، کمر، فک، گردن یا بالای شکم زد. برخی افرادی که این عارضه را تجربه می کنند، علائم دیگری همچون تنگی نفس، عرق سرد، حالت تهوع، خستگی مفرط یا سرگیجه را بروز می دهند.

برچسب ها: علائم سکته قلبی، اضطراب، تنگی نفس، حمله قلبی، درد قفسه سینه، سکته تعداد بازديد: 319 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز