Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:05

23
بهمن
واکسن زدن مانع اهدای خون می‌شود؟

واکسن زدن مانع اهدای خون می‌شود؟

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده باشند، منعی برای اهدای خون ندارند و بعد از رفع عوارض جانبی تزریق واکسن و بهبودی می توانند، خون اهدا کنند.

ایرنا نوشت: سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده باشند، منعی برای اهدای خون ندارند و بعد از رفع عوارض جانبی تزریق واکسن و بهبودی می توانند، خون اهدا کنند.

عباس صداقت روز شنبه افزود: کشورهای مختلف گادلاین های (گایدلاین های بالینی مجموعه ای نظام مند از آخرین و معتبرترین شواهد علمی هستند که شیوه های برخورد بالینی با یک بیمار را بطور طبقه بندی شده با در نظر گرفتن اولویت ها، ‌ اثربخشی و هزینه اثربخشی بیان می کنند) متفاوتی را در ارتباط با مدت زمان معافیت از اهدای خون و فرآورده‌های خونی پس از تزریق واکسن کوید ۱۹ دنبال می کنند، معمولا مدت زمان این معافیت وابسته به پلتفرم واکسن تزریقی است.

وی ادامه داد: به صورت کلی پیشنهاد می‌شود اهدای خون پس از تزریق واکسن" اسپوتنیک و آسترازنکا " حداقل ۱۴ روز(دو هفته) پس از تزریق  انجام شود و باقی انواع واکسن های کرونا بعد از اینکه عوارض جانبی تزریق واکسن رفع شده و فرد احساس بهبودی داشت، اهدای خون انجام شود.

صداقت تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و فصل سرد سال میزان استقبال برای اهدای خون نسبت به ایام دیگر سال کاهش یافته است و مردم نوعدوست مانند همیشه اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و نجات دهنده جان بیماران باشند.

 بیشتربخوانید:

اهدا خون برای این افراد ممنوع است!

 

 وی با بیان اینکه خون یک ماده حیاتی است و تا کنون جایگزینی برای آن نیامده است، تصریح کرد : علاوه بر مصدومان حوادث رانندگی، بیمارانی که اعمال جراحی دارند، مادران در حین زایمان و بیماران سرطانی، برخی از افراد مانند عزیزان تالاسمی از مصرف کنندگان همیشگی خون هستند و لازم است که اهدای خون توسط هموطنان به صورت همیشگی و مستمر باشد.

سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد: خانم ها هر چهار ماه یک بار و درسال در مجموع ۳بار و آقایان هرسه ماه یک بار و در مجموع ۴بار در سال می توانند خون اهدا کنند.

وی ادامه داد: به مردم و بخصوص اهدا کنندگان خون این اطمینان را می دهیم که مراکز انتقال خون در سراسر کشور تمامی اصول بهداشتی و پروتکل ها را رعایت می کنند و بنابراین اهدا کنندگان با اطمینان خاطر برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند.

صداقت تاکید کرد: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه فردی با مراجعه به مراکز انتقال خون دچار کرونا شده باشد و یا اینکه فردی با تزریق خون به کرونا مبتلا شده باشد، نشده است و مردم اطمینان داشته باشند که کرونا از طریق تزریق خون منتقل نمی شود.

 

برچسب ها: سازمان انتقال خون، واکسیناسیون، اهدا خون، واکسن کرونا تعداد بازديد: 187 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز